no odpajal som prvy kablik na baterke, ktory bol dostupny a to bolo -, pretoze + je este pod krytkou, robil som to viacej krat a bez problemov. Aj som vyfuk takto zvaral priamo na aute a no problemo
Kdysi dávno když byly v autech ještě dynama a z baterkama se dělaly psí kusy a přehazovaly se za chodu motoru tak se muselo nejdřív odpojit mínus. Když se odpojilo první plus a dostalo se na kostru tak z toho byla parádní svářečka a většinou i schořelo relé dobíjení.Proto se zásadně první odpojovalo mínus.
Dneska když baterku za chodu nesmíš odpojit tak je to úplně jedno co odpojíš první jestli plus nebo mínus.
Pokial treba odpojiť len pre drobnú opravu mimo zvárania elektrikou(aj CO2)Tak je to jedno.Ak idete zvárať el. tak ten mínus musíte odpojiť.Pri zváraní totiž kábel od zváračky ten uzemnovací môžte dať na také miesto ,že potom prúd si hladá lahšiu cestu a môže poškodiť eletrické zariadenia.
No nas ve skole ucily nejdriv odpojit -pak + a v ty prirucce to taky tak pisou... -Baterie demontaz a montaz- Odpojíme kabely od baterie. Nejprve ukostřovací kabel 1 (–) a potom kladný kabel 2 (+). Předtím odklopíme krycí víčko nahoru
Ok-9 píše:Ja sem mel baterku odpojenou celou zimu kdyz sem na aute delal cca 4 mesice a v pohode pak vsechno fungovalo jen jestli ten kamos nejdriv neodpojil+ a pak - to je spatne
2MIKI-GT taky radci posloucham turbo
??? Nechapu...pri odpojovani se prece PRVNE odpoji PLUS a pak MINUS. A pri zapojovani nejdrive MINUS a pak PLUS.
Jeden jedinej důvod proč je potřeba napřed odpojit - je ten, že - je kostra, takže když napřed odpojuješ + a náhodou při tom zavadíš klíčem o jakoukoliv železnou část, tak baterii zkratuješ.Nemluvě o tom, že ten klíč se pěkně rozpalí.A zapojení je naopak:napřed + potom - (ukostření)