1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
Re: 1,4 T-Jet
Ano VIF. Dával jsem ho už do Stila,200 000 km jsem s tím najezdil a žádný problém
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
- Reklama
Re: 1,4 T-Jet
U T-jetu se různá cukání objevovala už od počátku. Tento motor je dost háklivý na svíčky a benzín. Svíčkám nesvědčí tzv. posouvání po dvorku, uděláš to 20x a jdeš vyměnit nové svíčky. Taková nejchoulostivější součástka je MAP senzor, ten začíná haprovat tak po odjetí 100t km, potom se můžou objevit zhoršené ranní starty (prostě to chcípne) a nebo při jízdě pod plynem, třeba při předjíždění to při odlehčení plynu trochu zrychlí ( to jsou příznaky odcházejícího MAP senzoru). Někdo přidává VIF někdo jezdí na BA 100. Míchání benzínů nevadí, ale pokud chcete využít potenciálu vysokooktanového benzínu, tak je lepší nemíchat. ŘJ se rychle zadaptuje na 95 než obráceně. Je to z důvodu ochrany motoru. Při provozu na 98+ si ŘJ zvedne předstih (tím se zvedne střední efektivní tlak - lepší účinnost), ale postupuje opatrně a to včetně dalších adaptací. Při provozu na 98+ se dá počítat se zvýšením výkonu tak o 5k a kroutícího momentu o 10Nm. S motorem se dá jezdit s lehkou nohou od 1300ot pro ustálenou rychlost. Tady je graf mé spotřeby, z počátku mi chvíli trvalo než jsem se s tím naučil jezdit a na konci března jsem vyměnil MAP senzor. Od té chvíle spotřeba začala postupně klesat a stabilizovat. Také počítejte s tím, že čím větší kola tím větší spotřeba , v mém případě 17" versus 16" odhaduji cca půl litru a jelikož 16" mám na zimu, tak se to srovná delším zahříváním. A ty 17" jsou poznat i při rozjezdu, když nahodím 16" mám pocit, že jsem právě vyložil auto.
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 91233.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 91233.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
K tomu cukání....mně to začlo po tom co jsem natankoval u NO NAMEky, je to benzinka co u ní můžem natankovat za dara od zaměstnavatele jednou měsíčně, ale hned jsem to poznal, start a měl jsem pocit že to snad i chcípne a už to dělalo pořád další nádrž jsem natankoval vervu a bylo to pryč....teď už tankuju jen benzinu, ne teda furt vervu ale jednou za 2-3 tankování......to zacukaní tam občas je ale jen minimální spíš je to vidět jen na otáčkách že poklesnou ale hned se to vrátí. Pro mě je to taky docela novinka, u bez turbáka co jsem měl v Bravu jsem takové věci neřešil vůbec a to jsem tam tankovat u alberta .
Fiat Tipo2 HB 1.4 T-jet 88kw Lounge
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
Re: 1,4 T-Jet
Já jsem si pořídil od Benziny tu jejich věrnostní kartu, tak když beru Vervu, tak je o korunu na litru levnější. Při té spotřebě co mám, mě to oproti průměrné ceně BA95 v Praze, stojí o 10,- Kč víc na 100km. Což když přepočítám na cenu BA95, tak je to lehce přes tři deci na 100km. Troufám si tvrdit , že při stejném stylu jízdy ty tři deci určitě ušetřím. Tak že za mě Vervu, cenově to mám na stejno a hlavně neřeším nějaké cukání a motor je čistý bez karbonu. Aspoň v to doufám Jinak pro ty co mají pochybnosti co jim s motorem udělá vysokooktanový benzín, tak nic. Problém je opačný, kdyby jste jezdili na palivo s nižším oktanovým číslem, než předepsal výrobce.
A jak se říká:"Fiat je jako manželka, když to s ním umíš - jsi v pohodě, když ne - máš peklo."
A jak se říká:"Fiat je jako manželka, když to s ním umíš - jsi v pohodě, když ne - máš peklo."
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
Tak som natankoval 100oktan na Shellke, to ranné dusenie naozaj zmizlo, motor ide hladšie, lepšie ťahá od nižších otáčok. Dával som si pri tom pozor, aby som nepodľahol placebo efektu, ale zdá sa, že to ide fakt o chlp lepšie.
Ten VIF ale nezvyšuje oktánové číslo, ešte potom vyskúšam, či má vplyv na to ranné pridusenie...
Ten VIF ale nezvyšuje oktánové číslo, ešte potom vyskúšam, či má vplyv na to ranné pridusenie...
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Ahoj. Ještě k té spotřebě. Přestal jsem používat klimu a spotřeba se ustálila na 7,1 l. Podotýkám,že z 90% po Praze a mám 17" kola,najeto 10 500 km.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: 1,4 T-Jet
Jestli nekecáš a spotřeba je skutečná (podle tankování) a ne podle PC, tak je to moc pěkný (v Praze se víc stojí než jezdí).
Nejkrásnější pohled na Prahu je ve zpětném zrcátku
Nejkrásnější pohled na Prahu je ve zpětném zrcátku
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: 1,4 T-Jet
Nekecám,ale spotřebu jsem udal podle počítače. Reálnou jsem neměřil,ale udělám to co nejdříve. Víš proč se v Praze většinou stojí,než jede?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: 1,4 T-Jet
Tak sa aj ja vrátim k tej spotrebe... Dnes som tankoval a na displeji bolo skutočne najazdených 583,4km. (nulované pri minulom tankovaní do plnej)
Zmestilo sa 44 litrov, čo je spotreba cez 7,5l. Ale na pal. poč. bola priemerka 6,8l...
Tak neviem. Či to auto počíta podľa bulharskej konštanty, alebo kde je chyba...
Mmch aj ten dojazd to počíta úplne zle. Ak má nádrž 50l, tak mi tam ostalo 6l... a ukazoval dojazd 29km. Okrem toho, medzi tankovaniami mi ukazuje dojazd raz povedzme 300km, vypnem motor a po naštartovaní ukáže 130... totálne haluze. Každú chvilku inak. Nechááááápem.
Zmestilo sa 44 litrov, čo je spotreba cez 7,5l. Ale na pal. poč. bola priemerka 6,8l...
Tak neviem. Či to auto počíta podľa bulharskej konštanty, alebo kde je chyba...
Mmch aj ten dojazd to počíta úplne zle. Ak má nádrž 50l, tak mi tam ostalo 6l... a ukazoval dojazd 29km. Okrem toho, medzi tankovaniami mi ukazuje dojazd raz povedzme 300km, vypnem motor a po naštartovaní ukáže 130... totálne haluze. Každú chvilku inak. Nechááááápem.
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
To že je PP optimističtější je úplně běžné, odchylka se většinou pohybuje v rozmezí 5-10%. Cirka s posledními 4 litry to na dojezd vůbec nepočítá. A vzdálenost dojezdu se vypočítává řekněme z průměrné spotřeby posledních 10km (příklad). Tudíž je rozdíl jestli je motor teplý při dojezdu, nebo jsi právě vyrazil s motorem studeným, který pracuje s dvojnásobnou spotřebou.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
Mám jen 1.4 atmosféru a podle pal. počítače průměrnou spotřebu 6,6L, skutečná mi vychází podle tankování za prvních 3000 km na 7L, Takže rozdíl cca 0,5L.
Fiat Tipo kombi 1.4, 95k
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Re: 1,4 T-Jet
Baravo mi za posledních 2735km ukazuje na PP průměr 6,5l/100km a skutečnost je 6,9/100km (Verva 100).
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
Ešte je veľmi otázne, či tankovacia pištoľ vypne vždy rovnako, asi nieje plná ako plná... To potom môže skresliť výsledok výpočtu...
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
To máš pravdu, že určitá nepřesnost při dotankování vzniká. Proto mnou udávané údaje jsou z posledních 5 tankování. Jinak ten optimismus PP mám ověřený na posledních cca 15tisících km.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
Včera jsem dělal kontrolu spotřeby podle nádrže. Takže počítač ukazoval 7,1 l a skutečná byla 7,7l.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33