zdochinanie motora

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: zdochinanie motora

Příspěvek od paaulooss »

Dej to nekomu, kdo dobre ovlada diagnostiku. Sto pro jen nejake to cidlo. Na tomto motoru se krom cidel nema skoro co pokazit. Cidla jsou s*ine, me treba pri spatnem snimaci otacek delal mptor taky zverstva..
Reklama
 

Uživatelský avatar
hasky28
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 09 čer 2011, 09:41

Re: zdochinanie motora

Příspěvek od hasky28 »

cidla su v poriadku...cerpadlo ma nizky tlak, asi je problem v tesneni, aspon technik vravel ze je rozsipane...chcem sa opytat aky je postup pri meneni palivoveho cerpadla? zvladnem to sam v garazi, alebo to treba dat do servisu?
paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: zdochinanie motora

Příspěvek od paaulooss »

zvladnes, ale je problem s odpojenim hadicek a je tam malo mista. Cerpadlo je pod zadni sedackou a jeste pod plastovym krytem na 3 sroubkach. Odpojis elektriku, hadicky a odsroubujes nahore to plastove vicko .. Jde to ale blbe, ja jsem ho treba povolil obrovskyma klestema nebo do toho poklepavat ve meru povolovani kladivkem a sroubovakem.
Uživatelský avatar
hasky28
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 09 čer 2011, 09:41

Re: zdochinanie motora

Příspěvek od hasky28 »

cerpadlo vymenene a zatial slape ako hodinky :D konecne :) vdaka za vsetky rady
newman
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 31 led 2008, 21:15
Kontaktovat uživatele:

Re: zdochinanie motora

Příspěvek od newman »

Zdravim, mal som ten isty problem ako je popisany tu na zaciatku. Bolo to cerpadlo, uz je vymenene ale aj tak to nie je ono. Uz sa da na tom jazdit len stale pri nizsich otackach na roznych stupnoch motorom par krat jemne trhne a ked pridavam motor sa javi ako keby bol stale priduseny ! Len nerobi to pravidelne. :roll: Napriklad 1,2 stupen v poriadku na 3tom stupni medzi 1500-2000 otac. trhne a zase 4,5 je v poho. Alebo ide stale v poriadku a na 4 alebo 5 stupni ked dam dole nohu z plynu a otac.klesnu tak trhne autom 3-5 krat ?
Mate niekdo napad co s tym ? nejaky snimac ?
Punto mk2 / 1,2 L / 8V
newman
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 31 led 2008, 21:15
Kontaktovat uživatele:

Re: zdochinanie motora

Příspěvek od newman »

Zdravim, takze ja som mal problem s palivovym cerpadlom. Vymenil som ho a dva dni bol klud a zase zacal blbnut volnobeh a tiez trhalo autom pri jazde. Skusal som teda zase prehodit z druheho punta par veci a stale to iste. Asi po hodinovej pauze nas napadlo odpojit len tak konektor z MAP senzora a nastalo prekvapenie... volnobeh sa ukludnil a autom prestalo trhat pri jazde, ovsem konektor bol odpojeny a svietil jack motora.
Tak sme prehodili z druheho punta (ktore bolo v poriadku) tento senzor a tu nastala zvlastna pre mna nevysvetlitelna vec !
Po pripojeni konektora k pozicanemu senzoru zacal volnobeh znova blbnut, taktiez trhanie az zdochnutie motora.
Tak sme na skusku pripojili moj senzor do pozicaneho punta a tam fungoval dobre.
Zaver je ze ci tam bol moj alebo iny senzor auto blblo tak ci tak. Tak jazdim s vytiahnutym konektorom z MAP senzora, volnobeh je super, pridavanie bez dusenia len pri prekroceni 60 km rychlosti od 4 stupna to pri pusteni pedala autom trhne par krat, co si myslim ze ma za pricinu ten senzor.
Tak mi poradte co s tym, ci ma vyznam kupovat ten senzor ked som skusal iny a moj v druhom aute isiel bez problemov :?:
Punto mk2 / 1,2 L / 8V
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: zdochinanie motora

Příspěvek od Karol »

Ono to bezi aj bez MAP senzora ??? Vzdy som MAP na tychto motoroch povazoval za jedno z dvoch nevyhnutnych cidiel bez ktorych jednoducho bezat nevie. Ved tu nieje vaha vzduchu. Mozno bere nejake priblizne udaje z polohy plynoveho pedalu, ale stale mi nieje jasne, ako sa dokaze napriklad bez udaju o tlaku v sani orientovat v predstihovej mape. Tak ako tak asi ide vo velmi neoptimalnom rezime a aj spotreba bude vyssia ako by mohla byt.

Problem vidim v RJ pripadne v ukostreni cidla (neviem naspamat ako je zapojene ci jeden z kontaktov je ukostreny). Samotne cidlo je OK, to je overene na inom aute.

Zjavne RJ z nejakeho dovodu spatne vyhodnocuje udaj z cidla a teda bud sa do nej nedostava signal spravny (napriklad ukostrenie cidla), alebo je sama zla (napriklad vstupny prevodnik, studeny spoj na DPS v RJ...).

Treba to opravit, jazdit bez MAP je riziko. Motor bezi v neoptimalnom rezime.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
newman
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 31 led 2008, 21:15
Kontaktovat uživatele:

Re: zdochinanie motora

Příspěvek od newman »

No tomu rozumiem ze je to tam potrebne len ma zmiatlo to ze to ide aj s druhym MAP senzorom rovnako...
No ako zistit ze je RJ jednotka vadna ? Pocitac neukazoval ziadnu zavadu, len ked bol konektor zo senzora odpojeny.
A zaujimave je ze pri pripojenom senzore hodnota zacinala na 49 a postupne to kolisalo na volnobehu az k 100. Po odpojeni senzora sa otacky ustalili okamzite hodnota 49-50 so senzora.

Tak neviem ci ma zmysel kupovat novy ked to sa to deje ako pisem.
Dost som cital tu ze ten MAP senzor uzko suvisi s lambda sondou, alebo sa mylim ?

Mate napad ako to teda otestovat co je vlastne chybne ?
Punto mk2 / 1,2 L / 8V
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“