Přišel jsem o DRL
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Přišel jsem o DRL
jaroslav1: škodovky
petasmolik: pěkný,ale furt to samé, žárovky,snížení spotřeby o nulanula nic, jinak nic
petasmolik: pěkný,ale furt to samé, žárovky,snížení spotřeby o nulanula nic, jinak nic
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- Reklama
Re: Přišel jsem o DRL
Nechci ti vyvracet tvůj názor, ale denní svícení hodně uleví hlavně od zátěže baterie, vem si, že to nemáš jen světla, ale podsvícení palubovky, podsvícení budíků, SPZ, parkovačky potkávačky, zadní světla a nevím co všechno... To vše má určitou spotřebu baterie a to vše ulevíš právě těma led světlama. U novších aut je to něco jiného, ale starší modely nejsou dělané na to aby pořád svítily. Jen můj názorliborko píše:jaroslav1: škodovky
petasmolik: pěkný,ale furt to samé, žárovky,snížení spotřeby o nulanula nic, jinak nic
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přišel jsem o DRL
V Rakousku Německu a v Itálii už se několik let celoročně nesvítí i když právě v těchto zemích po vzoru Skandinávie se s tím začalo... Hádej proč? Proč myslíš že nejnovější auta mají od výroby denní svícení už v základní výbavě a nerozlišuje se kam je finálně auto prodáno?liborko píše:jaroslav1: škodovky
petasmolik: pěkný,ale furt to samé, žárovky,snížení spotřeby o nulanula nic, jinak nic
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Přišel jsem o DRL
Jezdec:To je pravda, ledky mají sice minimální spotřebu energie než obyč.žárovky a vydrží mnohonásobně déle,ale to by jste pak v autě nemohli mít třeba ani kvalitní autorádio s min.4 repráky s výkonným zesilovačem a hafo dalších komponentů a doplňků které jsou závislé na baterce,protože ty mají taky slušný odběr. Alternátor (pokud je ve 100% stavu) za jízdy plně dobíjí baterku,i na volnoběh takže vyšší spotřebu energie spotřebiči ten altík v klidu pokryje a baterie se dobíjením "neničí".A s nenastartovaným motorem si myslím nikdo nesvítí hlavními světly.Já to denní svícení úplně nezatracuju,u nových aut s xenony které jsou pekelně drahé,nevydrží dlouho,vypalují vnitřky je to dobré a pěkně to i vypadá,ale na starých autech s H4 mi to furt přijde jako zbytečnost která k bezpečnosti nepřispívá,spíše naopak.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Přišel jsem o DRL
Péťo že by nesmyslné nařízení EU? povinně ve všech autech od r.2011 ,důvod bezpečnost?peta.smolik píše:V Rakousku Německu a v Itálii už se několik let celoročně nesvítí i když právě v těchto zemích po vzoru Skandinávie se s tím začalo... Hádej proč? Proč myslíš že nejnovější auta mají od výroby denní svícení už v základní výbavě a nerozlišuje se kam je finálně auto prodáno?liborko píše:jaroslav1: škodovky
petasmolik: pěkný,ale furt to samé, žárovky,snížení spotřeby o nulanula nic, jinak nic
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přišel jsem o DRL
já už teď Liborko nevim kde sem o tom četl ale někdy v roce 2008 tuším se zavedlo v Rakousku celoroční svícení ale vzápětí byla v tamním parlamentu o tom diskuze a Rakouská vláda si nechala udělat dvě studie: Ta první pojednávala o denním svícení a jeho vlivu na bezpečnost provozu a zvlášť na to zda osvětlené auto je ve dne viditelnější než neosvětlené a v ní se došlo k závěru že neosvětlené auto není nebezpečnější než osvětlené atd. na základě toho jsou DRL lepší volba než standardní osvětlení auta...
Ta druhá studie se týkala vlivu celoročního svícení na ekologiii a s tím související větší spotřebou paliva a taky kratší životnost žárovek respektive větší náklady na likvidaci žárovek...
Oni spočítali o kolik méně bude mít auto menší spotřebu jak benzínu tak nafty a spočítali to na litry a na počet aut a počet ujetých km a vyšlo jim že je to o mnoho set tisíc litrů ročně a upřednostnili ekologii před ekonomikou...
U nás tohle nikdy neproběhne páč vládnoucí verbeži jde především o peníze vybrané ze spotřební daně na palivech respektive o daně na prodeji žárovek...
Podobná studie proběhla v Itálii a v Německu...
V těchto zemích je denní svícení povoleno a dokonce bude i zvýhodněno, setkal jsem se s tím že v Itálii mi kontrolovaly DRL ale hlavně je zajímalo jestli jsou schválená a zda mají homologaci naproti tomu u nás policie hlavně buzeruje řidiče jen proto že DRL řidič používá a za to že sem je měl o 3cm blíž k sobě než je předpis, no a než jsem je stačil předělat tak mi je ukradli
Ta druhá studie se týkala vlivu celoročního svícení na ekologiii a s tím související větší spotřebou paliva a taky kratší životnost žárovek respektive větší náklady na likvidaci žárovek...
Oni spočítali o kolik méně bude mít auto menší spotřebu jak benzínu tak nafty a spočítali to na litry a na počet aut a počet ujetých km a vyšlo jim že je to o mnoho set tisíc litrů ročně a upřednostnili ekologii před ekonomikou...
U nás tohle nikdy neproběhne páč vládnoucí verbeži jde především o peníze vybrané ze spotřební daně na palivech respektive o daně na prodeji žárovek...
Podobná studie proběhla v Itálii a v Německu...
V těchto zemích je denní svícení povoleno a dokonce bude i zvýhodněno, setkal jsem se s tím že v Itálii mi kontrolovaly DRL ale hlavně je zajímalo jestli jsou schválená a zda mají homologaci naproti tomu u nás policie hlavně buzeruje řidiče jen proto že DRL řidič používá a za to že sem je měl o 3cm blíž k sobě než je předpis, no a než jsem je stačil předělat tak mi je ukradli
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Přišel jsem o DRL
Kulový. Auto s přípravou na denní svícení jen vepředu, jak to vyžadují aktuální předpisy, je zezadu za šera v dlouhé koloně skoro neviditelné (obzvlášť pokud je barva tmavošedá metalíza) mezi auty, která svítí obyčejně ručním rozsvícením všech světel. Na druhém autě mám přípravu na denní svícení jen předními a ani jsem to zatím nerozcházel, protože si opravdu nepřeju, aby mě někdo rozsekal zezadu proto, že mě přehlédne. Holt jsem si musel těžko, víc než 1/2 roku, zvykat na to, že ne všude jsou konstruktéři "osvícení" jako v Turíně a že musím po každém nastartování otočit tím pitomým vypínačem. Jinak taky nechápu, co tu řešíte životnost žárovek, já mám na Puntu u sebe najeto asi 80 000 km a pořád tam mám ty H4 se zvýšenou svítivostí (Narva?), co jsem tam dával hned po koupi. A i kdyby ne, z hlediska celkových provozních nákladů to je naprosto zanedbatelná položka. No nic, to je jedno.
Vím, že stejně chytře jak na Fiatech je to řešené i na Lanciích, je to tak i na Alfách
Vím, že stejně chytře jak na Fiatech je to řešené i na Lanciích, je to tak i na Alfách
Re: Přišel jsem o DRL
Nejdříve se přes den nesvítilo vůbec,pak muselo a teď zas nemusí s výhradami, oni v té slavné EU taky neví co chtějí a vymýšlí jen hovadiny,buzerují a tlučou do hlav lidem jak myslí na bezpečnost,ekologii, o šetření energii a paliv.To je k smíchu. Co jsem pročetl na internetu,tak i odborníci u nás se na tom jednoznačně neshodují zda přes den svítit nebo nesvítit a zda stačí jen světla pro denní svícení.Všichni se jen ohánějí větou vidět a být viděn….ale podle mého logického uvažování když už přes den nesmyslně svítit a být viděn,tak zepředu i zezadu.Zepředu hlavními světly a tím pádem být viděn i ve zpětném zrcátku,a hlavně být viděn taky po 100metrech zezadu. A kecy o šetření paliva,žárovek,baterky,bezpečnosti a bůhví čeho,mě zatím nikdo nepřesvědčil
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přišel jsem o DRL
Když jede někdo před tebou tak vidíš že jede né? Když zabrzdí tak mu brzdy svítí ať mu vpředu něco svítí nebo nesvítí... Je v tom zmatek, v každý zemi je to jinak... Každopádně naši mocipáni jsou papežštější než papež
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Přišel jsem o DRL
Při 130 km/h na dálnici s velice hustým provozem je za soumraku blbeček myškující z pravého pruhu hned za nájezdem, kterému nesvítí zadní světla, protože má prasát ftmavošedý metle s denním svícením a nerozsvícenými zadními světly, v řadě aut jedoucích s rozsvícenými zadními světly vidět až na poslední chvíli.peta.smolik píše:Když jede někdo před tebou tak vidíš že jede né?
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přišel jsem o DRL
Podívej je to jen o tom že pár blbců to přehání... V případě České republiky lze uvažovat o mnoha blbcích... Je to to samý jako s rychlostí na dálnici... V Rakousku je na dálnici max. povolená rychlost 130 a 99% řidičů ji respektuje a dodržuje jinak se vystavují značné pokutě a někdy i k zabavení auta... Jezdím tam často a málokdy potkám auto co jede rychleji... Naopak u nás kde je stejná maximálka je velmi malé procento co jí dodržují a tak je to i s denním svícením používá se ve dne a i v šeru ale předpis hovoří jinak...cinzano píše:Kulový. Auto s přípravou na denní svícení jen vepředu, jak to vyžadují aktuální předpisy, je zezadu za šera v dlouhé koloně skoro neviditelné (obzvlášť pokud je barva tmavošedá metalíza) mezi auty, která svítí obyčejně ručním rozsvícením všech světel. Na druhém autě mám přípravu na denní svícení jen předními a ani jsem to zatím nerozcházel, protože si opravdu nepřeju, aby mě někdo rozsekal zezadu proto, že mě přehlédne. Holt jsem si musel těžko, víc než 1/2 roku, zvykat na to, že ne všude jsou konstruktéři "osvícení" jako v Turíně a že musím po každém nastartování otočit tím pitomým vypínačem. Jinak taky nechápu, co tu řešíte životnost žárovek, já mám na Puntu u sebe najeto asi 80 000 km a pořád tam mám ty H4 se zvýšenou svítivostí (Narva?), co jsem tam dával hned po koupi. A i kdyby ne, z hlediska celkových provozních nákladů to je naprosto zanedbatelná položka. No nic, to je jedno.
Vím, že stejně chytře jak na Fiatech je to řešené i na Lanciích, je to tak i na Alfách
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přišel jsem o DRL
Taky jsem pro svícení z obou stran
Re: Přišel jsem o DRL
Posledního asi půl roku mám dojem, že se situace aspoň na dálnici zlepšila (abych to nezakřikl). Asi pomohlo, jak v médiích rozmázli toho psychopata v "gazíku de luxe" (Range Rover, Audi Q7 nebo Porsche Cayenne, taková nějaká cihlovitá zhůvěřilost), který se chtěl mstít za předjetí a málem při tom zabil celou rodinu v autě, které ho předjelo. Ale nedělejme si iluze, že by Rakušáci nebo Němci měli ordnung nějak v krvi - když jsem se vracel z dovolené ve Frankrajchu přes Švajc, byl jsem jediný, kdo aspoň přibližně dodržoval rychlost v obci, značky D a A to hulily 100+
Re: Přišel jsem o DRL
mozno si ich mal blbo nastavene napr. slabo svietili alebo svietli do bokov do zeme len nie tak ako mali pouzival si ich aj za dost znizenej viditelnosti (takych pacosov denne stretavam dost) a niekoho to uz sralo a islo mu aj o bezpecnost cestnej premavky
PS. cert nam bol dlzen tohto led cinskeho hnoja ( cest vynimkam ktore maju poriadne a spravne nastavene tieto DRL svetla)
PS. cert nam bol dlzen tohto led cinskeho hnoja ( cest vynimkam ktore maju poriadne a spravne nastavene tieto DRL svetla)
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přišel jsem o DRL
Včera sem zapracoval a hle: new DRL
Furt sem přemejšlel jak je dát co nejvejš ale nakonec sem je dal níž než byly přesto sem dodržel předepsanou výšku 25cm a jsou 27cm vzdálenost mezi něma 63cm...
Ven z plastu čumí jen 8mm takže není jak za ně vzít
Co se mi moc nepovedlo je to že při rozsvícení normálních světel se DRL jen ztluměj ale nezhasnou(při koupi sem si tohodle poznatku nevšiml ale podle známýho z AutoKelly jsou povolený i přesto že nezhasnou
jen doufám že se zas někomu nebudo líbit a neurve mi je...Furt sem přemejšlel jak je dát co nejvejš ale nakonec sem je dal níž než byly přesto sem dodržel předepsanou výšku 25cm a jsou 27cm vzdálenost mezi něma 63cm...
Ven z plastu čumí jen 8mm takže není jak za ně vzít
Co se mi moc nepovedlo je to že při rozsvícení normálních světel se DRL jen ztluměj ale nezhasnou(při koupi sem si tohodle poznatku nevšiml ale podle známýho z AutoKelly jsou povolený i přesto že nezhasnou
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele