Vycistenie skrtiacej klapky
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
ted nevím jestli u tvojeho auta ten krokomotorek je. jak je staré to auto? zkus provést reset
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- Reklama
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
r.v. 2000. jak sa robi reset?mad mike píše:ted nevím jestli u tvojeho auta ten krokomotorek je. jak je staré to auto? zkus provést reset
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
Ahoj prosim te mam stejne punto a mam stejny problem,muzes mi prosim popsat jak jsi vymontoval skrtici klapu a jake potrebujes klice a naradi? take to zkusim vycistit diki
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
reset - zahřeješ na provozní teplotu a pak odpojíš baterii, pak zapneš nějaký spotřebič, třeba otočíš klíčkem a po 10min baterii připojíš a auto projedeš normálním stylem.
napadá mě máš pevně zapojené konektory? pak co konektor snímače polohy pedálu plynu? u tebe je volnoběh řízený elektronicky natáčením klapky , takže krokomotor tam není
napadá mě máš pevně zapojené konektory? pak co konektor snímače polohy pedálu plynu? u tebe je volnoběh řízený elektronicky natáčením klapky , takže krokomotor tam není
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
vies co, pozriem sa na to este cez vikend, spravim zopar fotiek a postnem tu cely postup. vydrzis dovtedy? kazdopadne som potreboval na odmontovanie klapky torx kluc (45 a este tam nieco bolo vyrazane ale si to nepamatam)mdanny píše:Ahoj prosim te mam stejne punto a mam stejny problem,muzes mi prosim popsat jak jsi vymontoval skrtici klapu a jake potrebujes klice a naradi? take to zkusim vycistit diki
to mad mike: odpajal som jediny konektor a to bol konektor od skrtiacej klapky. konektor snimaca polohy pedalu ani neviem kde je. skusim spravit ten reset ako si napisal, mozno sa to upravi. kazdopadne potom si mozme skontrolovat moj postup, ked ho tu hodim. mozno na nieco prideme
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
1. odpojil som bateriu
2. odpojil som tu plastovu trubku, co ide od vzduchoveho filtra ku klapke (obrazok 1 - su tam vyznacene tri miesta, kde som to odpajal)
3. odpojil som kable, co sli do klapky (jeden konektor) - obrazok 2 - zabudol som to odfotit, je tam iba priblizna poloha tych kablikov
4. odskrutkoval som 4 skrutky (torx 45) - obrazok 3
5. dal som dole skrtiacu klapku, poriadne prestriekal carburator cleanerom, aby tam nebola ziadna spina - obrazok 4
6. namontoval som skrtiacu klapku v opacnej postupnosti ako som ju odmontovaval a pripojil bateriu
Ked sa pozriem proti slnku cez skrtiacu klapku, vidim tam netesnosti (obrazok 5). Je to v poriadku alebo chyba?
Kazdopadne - ked nastartujem, mam otacky okolo 1100, staci, ze raz pridam plyn a otacky mi potom uz stale kolisu od 1700 do 2400. takze oprava u mna neuspesna a neviem co mam robit dalej. asi iba servis
2. odpojil som tu plastovu trubku, co ide od vzduchoveho filtra ku klapke (obrazok 1 - su tam vyznacene tri miesta, kde som to odpajal)
3. odpojil som kable, co sli do klapky (jeden konektor) - obrazok 2 - zabudol som to odfotit, je tam iba priblizna poloha tych kablikov
4. odskrutkoval som 4 skrutky (torx 45) - obrazok 3
5. dal som dole skrtiacu klapku, poriadne prestriekal carburator cleanerom, aby tam nebola ziadna spina - obrazok 4
6. namontoval som skrtiacu klapku v opacnej postupnosti ako som ju odmontovaval a pripojil bateriu
Ked sa pozriem proti slnku cez skrtiacu klapku, vidim tam netesnosti (obrazok 5). Je to v poriadku alebo chyba?
Kazdopadne - ked nastartujem, mam otacky okolo 1100, staci, ze raz pridam plyn a otacky mi potom uz stale kolisu od 1700 do 2400. takze oprava u mna neuspesna a neviem co mam robit dalej. asi iba servis
- Přílohy
-
- obrazok3.jpg (172.11 KiB) Zobrazeno 6848 x
-
- obrazok2.jpg (175.36 KiB) Zobrazeno 6848 x
-
- obrazok1.jpg (169.28 KiB) Zobrazeno 6848 x
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
dalsie obrazky k predchadzajucemu navodu
- Přílohy
-
- obrazok5.jpg (83.6 KiB) Zobrazeno 6848 x
-
- obrazok4.jpg (98.2 KiB) Zobrazeno 6848 x
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
ty netěsnosti tam mají být.
pak mě teda napadá čidlo teploty vzduchu nebo snímač otáček.
mrknul bych i na snímač polohy plynu(plynového pedálu).
ohledně toho kolísání pohledej na foru, je tu o tom dost
pak mě teda napadá čidlo teploty vzduchu nebo snímač otáček.
mrknul bych i na snímač polohy plynu(plynového pedálu).
ohledně toho kolísání pohledej na foru, je tu o tom dost
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
vzhladom na to, ze do tych veci, co si pisal sa nevyznam, skusim to dat do servisu a potom tu napisem riesenie, ako som dopadol a co bola chyba
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
https://www.club-fiat.com/search.php?ke ... mit=Hledat
než to dáš do servisu tak si projdi třeba toto.
u těch snímačů omrkni jestli nejsou poškozené, zoxidované konektory atd.
jinak použij funkci Hledat, najdeš tu cokoli potřebuješ
než to dáš do servisu tak si projdi třeba toto.
u těch snímačů omrkni jestli nejsou poškozené, zoxidované konektory atd.
jinak použij funkci Hledat, najdeš tu cokoli potřebuješ
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
Čím bi som mohol vyčistiť škrtiacu klapku aby som nemusel kupovať nejaké drahé prípravky?Môžem použiť acetón alebo nejaké riedidlo?Bude v tom mojom punťovy krokomotor?
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
tak ja neviem, ale carburator cleaner za 5 evra neni asi extra drahy ci hej?Maťo píše:Čím bi som mohol vyčistiť škrtiacu klapku aby som nemusel kupovať nejaké drahé prípravky?Môžem použiť acetón alebo nejaké riedidlo?Bude v tom mojom punťovy krokomotor?
k tomu krokomotorku - mad mike mi pisal niekde v prispevkoch predtym, ze v mojom type punta uz nie je. mam r.v. 2000.
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
Aha tak to je v pohode ja som myslel že to stojí viac.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
dnes rano, ked som svojmu puntu pohrozil, ze pojde do servisu, ta moja skrtiaca klapka umudrila a otacky prestali kolisat. vedel som, ze otacky sa maju ustalit po najazdeni urciteho poctu kilometrov, ale ja som najazdil zhruba 500 km a uz som nedufal. v servise mi typek povedal, ze aj to sa stava a ze to zjavne bol moj pripad. neviem ci som ale vycistenim odstranil sklbanie motora a problemy pri zrychlovani - preto som cistil tu klapku. zajtra idem po auto, skusim sa previezt a zistim, ci to pomohlo pripadne uvidim, co mi povie typek v servise k mojmu sklbaniu.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vycistenie skrtiacej klapky
No myslím, že vysvětlení tvé závady je poměrně jednoduché-asi tak, jak u každé klapky, která je ovládaná elektronicky. Máš špinavou klapku a proto ji motorek pootvírá, aby ti nechcípal motor. Nastane situace, kdy je klapka otevřená v určité poloze, máš "stabilní" volnoběžné otáčky, ale úhel klapky neodpovídá úhlu klapky pro volnoběžné otáčky, který je uložen v paměti jednotky, k tomu se hádá i údaj o množství nasávaného vzduchu = snímač otáček hlásí volnoběžné otáčky, ale úhle klapky tomu neodpovídá. Když sešlápneš plyn, jednotka je zmatená nepřesností údajů a proto to začne cukat, nebo to občas zdechne na volnoběh atd. Různé projevy. Tak když klapku vyčistíš, v podstatě máš větší průchodnost vzduchu (tu mezeru, co jsi vyfotil-tak ta je hodně velká. Je tam mezera tak na vlas) a zase jednotce trvá, než si to sladí-proto ty vyšší otáčky. Někdy pomůže odpojit baterka, někdy si to jednotka po čase upraví sama a někdy (např felicia) je potřeba udělat základní nastavení. Ještě jedno upozornění- elektronicky ovládané klapky jsou náchylné i na stav akumulátoru, dobíjení.....
Nejsem si jistý, jestli je MIKUV postup resetu správný (tímto ho nechci nijak kritizovat), já vždycky po odpojení baterky nastartuju, nechám 5min běžet na volnoběh bez toho, aniž bych se dotkl plynového pedálu, pak na chvílu zdechnu a pak zas na 5 min. nastartuju-opakuju tohle 3x...
Nejsem si jistý, jestli je MIKUV postup resetu správný (tímto ho nechci nijak kritizovat), já vždycky po odpojení baterky nastartuju, nechám 5min běžet na volnoběh bez toho, aniž bych se dotkl plynového pedálu, pak na chvílu zdechnu a pak zas na 5 min. nastartuju-opakuju tohle 3x...