Do nepripraveneho auta to nelejte, akorat bude kuckat, nebude mit vykon a ve vysledku i spotreba bude vyssi.
A čím na to jezdíš?? Puntem GT 2.0 16VT ??????????????
Ano, resp kvuli dostupnosti, pro laika paradoxne, ho pouzivam zatim jen jako zavodni palivo.
E85 je potreba vstrikovat o cca 30% vic, proto i kdyz vam na to auto pojede, neupravena ridici jednotka s nejakou korekci od lambda sondy, dejme tomu dokaze vstrikovat o 10% vic a to pouze pri klidne jizde. Jizda s plnym plynem(bez regulace od lambda sondy) vstrikuje prilis malo paliva, tudis auto jede spatne a hrozi i poskozeni(chuda smes). Dale nezminuji nejake akceleracni korekce , zavislost na teplote vzduchu atd, zkratka E85 se chova jinak nez bezny benzin.
Mechanicky neni nutne bezne auto upravovat, staci to vyresit elektronikou(upravou ECU a podobne).
Myslím,že se mýlíš. Takže tvůj Fiat je upravený? Můj není a jede 160 tacho(stejně jako na benzín) To samé bývalý Favorit. Obě auta bez úprav. Palivová pumpa dává cca. 110litrů za hodinu. Vstřikování ,ŘJ,LAMBDA Favoritu i Fiatu Punto si poradí i s E 85. Pokud je motor zahřátý i nastartuje. A co startování v mrazu? Nastartuje Tvůj upravený Fiat ?? Nenastartuje stejně jako můj neupravený. Jako závodní palivo je lepší metanol. Píšeš i když vám to auto pojede,tak pojede špatně. Ale mě jezdí 15 let normálně Používání E 85 je extrém. Celoročně to není možné(pokud je auto venku) Na 50% etanolu lze jezdit celý rok. I v neupraveném autě.A chudá směs motor nepoškozuje. Pouze vzrůstají emise NOx. A ještě na eko notu. Vzniká 10x více aldehydů než z benzínu. A aldehydy nejsou vůbec cool. Aldehydy se štěpí na ozon. A přízemní ozon je žíravina na plíce. .Respektive na všechno. A ještě na úplný závěr: Etanol motoru rozhodně neprospívá. Mechanicky se sice nic upravovat nemusí,ale auta na E85 (benál) flex fuel mají sedla ventilů z odolnějších materiálů,jiné palivové hadice, atd. Někdo zmiňuje i vliv na korozi výfuku.Při spalování vzniká kyselina octová,proto mají auta spalující etanol takovou kyselou vůni z výfuku
Na emisích benzínových motorů se ale měří obsah CO + HC Neměří se tam obsah aldehydů ani nic jiného. Z pohledu emisí je etanol stejné svinstvo jako benzín. Je to něco za něco. Některých škodlivin je méně(CO,HC) a některých brutálně více. Ale říkej to zeleným náckům. http://www.autoweb.cz/ze-zakulisi/biopa ... vani/16619" onclick="window.open(this.href);return false;
Petr: Tak ted nevim, ty jezdis na "cistou" E85 nebo ji michas s dalsim benzinem? Ja se bavim o tom, jak bude fungovat obycejne auto na E85, a ne po prvnim natankovani(kdy v nadrzi jeste nejaky ten litr benzinu zustane). 50%mix(zvlaste pokud myslis 50% E85 a 50% benzinu) uz je zase neco jineho. Spatne starty jsou o to horsim, kdyz na to management motoru neni pripraveny. Na zimu v cizine prodavaji "bohatsi" mix, tzv E70 = vice procent naturalu.
Ekologie je jaksi pichani do vosiho hnizda, zvlaste u techto biopaliv 1. generace
50% myslím 50% . Obsah etanolu 50% . Takže zhruba 60% E 85 a 40% Naturalu(což je dnes vlastně také E 0-5%) Dokonce čojka zjistila i 25% Asi jim při míchání ujela ruka. Psal jsem,že denní ježdění na E 85 je celoročně prakticky vyloučené,pokud nemáš vytápěnou garáž,nebo nezávislé topení s ohřevem motoru. Už kolem 10st. celsia je nastartování na E 85 velký problém. Tedy při prochladlém motoru. Takže pokud třeba někam jedeš na nákup a necháš tam auto několik hodin stát ,tak nastartuješ normálně. Ale ranní starty,typicky do práce to je pěkný opruz. Může to chytnout třeba až na podesáté. Na Tvou otázku kolem E 85 můžu říct tolik,že pokud je motor zahřátý normálně odjedeš,ale ráno Tě čeká nepříjemné překvapení. Ideální je natankovat E 85 před delší jízdou a při návratu naředit benzínem na nějakou přijatelnou koncentraci,což je kolem 50% etanolu.
Tak to je o cem mluvim. Problem neni jen v tom startu, to by pak na to nejezdil nikdo Flexi fuel auta se nijak podstatne mechanicky nelisi od bezneho. Zkratka elektronika...
S michanim mas pravdu, bezne je realne treba ani ne 70% ethanolu. Daji se koupit uz meraky na mnozstvi ethanolu v palivu. Kdyz si vezmu, ze e85 prodavaji zatim jen ty "noname" pumpy, tak urcite mix nebude u kazde stejny.
Skoda, ze se k nam dostava az tak pozde.
Na pohled se zapůjčený Focus kombi Flexi-Fuel od běžného Focusu 1.8 (92 kW) liší pouze zástrčkou na přední masce. Ta je určena pro předehřívání motoru v podmínkách švédské zimy. Etanol se při nízkých teplotách pod bodem mrazu špatně odpařuje, a tak je třeba pro nastartování v mrazivém prostředí zapojit na chvíli automobil do zásuvky. Nám se i v -5°C podařilo nastartovat vždy, i když je pravda, že občas ne napoprvé.
Na rozdíl od vozidel alternativně spalujících plyn (LPG, CNG), nemá etanolový Ford druhou nádrž, která obvykle v autě překáží. E85 i benzín se tankuje jediným hrdlem do původní nádrže. Řídící jednotka motoru pak je schopna sama upravit okamžik zážehu a množství paliva, které je třeba pro bezproblémový chod motoru. Motor má ventilová sedla z odolnějšího materiálu a prvky palivové soustavy jsou vyrobeny z materiálů, které lépe odolávají agresivnějšímu alkoholu.Takže el. zástrčka ,to je trochu nepraktické Ideál je přídavné topení. Ráno vstanu ,dálkovým ovládám spustím topení a v pohodě nastartuji i v mrazu na E 85
Tak jsem to vyzkoušel a natankoval do marejky. Vzal jsem to ve ValMezu ( http://www.vena-trade.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; ). Mají to tam dobře udělané, že není třeba běhat od pumpy k pokladně. Stačí nabrat z obou, jak je libo a zaplatit celkově.
Vzal jsem 10litrů do celkové nádrže, tak jsem zvědavý co to udělá. Je to jen na zkoušku, jak se to bude chovat. Zatím co jsem mohl jet, tak se mi to zdálo trošku živější, ale nejel jsem s tím delší trasu. Chytá to zatím dobře. Uvidíme.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
ten clanok je fakt zaujimavy ,takze vykon sa navysi pri E85,len cerpadlo a plastove palivove vedenie trpi,ale tak pred emisnou sa urcite oplati natankovat E85.
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw