DISKUZE - Punto Diesel 1.7 TD / 1.7 D
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 12
- Registrován: 31 srp 2005, 12:33
- Bydliště: plzen
-
- Začátečník
- Příspěvky: 12
- Registrován: 31 srp 2005, 12:33
- Bydliště: plzen
No motor je z 93 a karoserie 96 (koupil jsem to po bouracce, ale zjistil jsem to pozde a kastla byla v hroznem stavu tak jsem z nemecka dovezl jinou). A kolik to ma najeto? Kdyz jsem to koupil tak na tachacku bylo 80 000 ale tomu neverim.
Jelikoz jsem si vcera upravoval kilemtry na tachacku na te nove pristrojovce aby tam bylo to same jako na stare tak vim ze je to hoodne jednoduche!
Jelikoz jsem si vcera upravoval kilemtry na tachacku na te nove pristrojovce aby tam bylo to same jako na stare tak vim ze je to hoodne jednoduche!
-
- Začátečník
- Příspěvky: 12
- Registrován: 31 srp 2005, 12:33
- Bydliště: plzen
Vstreky na štart nemajú skoro žiadny vplv to by museli byť úplne v ťahu a stav tachometru min. 200 000km. Rozhoduje žhavič (žeraviaca sviečka). Bývajú normálne a rýchlo žhaviče, jednovláknové a dvojvláknové (napr.Duraterm) a hlavne pozor na rozmery rozhoduje dĺžka žhaviča to je tá tyčka ktorá sa rozžeravý . Pokial je na konci zúžená jedná sa o rýchložhavič! Všetky štyri žhaviče by mali byť rovnaké od jedného výrobcu. TD Punto bude mať riadiacu jednotku žhavenia 8/11s, alebo 9/12s. Ale tie novšie motory 100% 8/11s. Takže treba jednoznačne rýchložhaviče. Pokial to špatne chytá a po štarte je bielo modrý dym aspoň dva žhaviče sú vťahu! Ja mám na Bravé 185 000km. A pri štarte sa štartér nestihne ani rozbehnúť a motor už frčí! Pokial sú žhaviče správne a sú OK a štart je aj napriek tomu špatný chyba je v tesnosti palivového systému (musí byť 100% tesnosť od nádrži až k čerpadlu. Kedy ste naposledy menili palivový filter? Ak chcete zvýšiť výkon a znížiť spotrebu vypnite ventil EGR, a vymente papierovú vložku vzduchového filtra za športovú.
Na správný chod žhavících svíček mají vstřiky docela velký vliv. Píší to v chytrých knížkách (JAK NA TO - Fiat Tipo). Pokud je žhavící svíčka špatná, má se pátrat po příčinách a docela častou příčinou je právě špatná funkce vstřikovačů, kdy z důvodu nesprávného rozprášení nafty se svíčka zanáší a tvoří se na ní usazeniny.
No ja mam starsi model motoru takze EGR jeste nemam. No a nejspis jsem nasel pricinu problemu. Na cidle, ktere snima teplotu pro jednotku zhaveni je napsano 24V a to je nejspis spatne, protoze tech 8/12s me to urcite nezhavi. No a kdyz po nazhaveni jeste jednou nazhavim (staci uz jen tak 2s) tak to chyta stejne jak psal PiP. A nebo to muze byt spatna jednotka. Nevite nekdo jaky odpor ma mit to cidlo pri teplote cca 10°C? Kdyz jsem misto nej dal rezistor a nastavil jsem vyssi odpor nez melo cidlo tak to zhavilo o ty potrebne 2s dele.
Neviem presne čo si predstavuješ pod pojmom (nasprávny chod žhaviacich sviečok) žhaviaca sviečka sa nažhavý dojde k štartu a potom určitú dobu dožhavuje to je všetko. Takže pokial máš aspoň nejakú kompresiu, prívod nafty OK, riadiacu jednotku žhavenia OK, žhaviče OK, nieto tu čo riešiť ten štart bude okamžitý. Ale to že špatné vstreky majú vplyv na životnosť motora to je fakt pri špatnom rozprášení dochádza vo valci k detonáciam a kľukovka trpí......
V sobotu som mal riadiacu jednotku žhavenia vybratú je tam údaj 12V. Takže asi to máš fakt vymenené. Si si istý že tam máš rýchložhaviče. idea: Ja som to skúšal štartovať s normálnymi a to ešte krátkymi. Bola to katastrófa. Hneť som dam dával rýchložhaviče. Na stránke www.auto-art.sk sú cený riadiacich jednotiek žhavenia. Autogamma vychádza na Punto cca 2500.- Sk.
Ja bych to videl na to cidlo teploty. Stejne je divne ze je tam 24V a tak ho chci koupit. Dnes jsem koupil novy termostat a zjistil jsem ze jsem mel stary taky dobry. Problem byl v tom ze jsem si koupil palubovku s teplomerem (originalne byla jen kontrolka ktera se rozla pri prehrivani) tak ten predchozi majitel to mel rozebrane a spatne nasadil rucicku a ta ukazovala min nez mela. Takze jsem vyhodil 1800Kč uplne zbytecne.