A vyžádalo si to nějakou úpravu,protože jsem tady četl,že z mařechy použít nejde.Myslel jsem,že jako vůbec.Dík za odpověď.houmr píše:Tak jsem po 7 tisících kilometrech se svou Multipixlou konečně udělal o víkendu jakýsi zátěžový test -
V šesti lidech, z nichž druhá řada byla celkem "při těle" + s věcma v kufru výjezd na Ještěd.
Dlouhé kvalty na tý převodovce původem z Marey jsou přece jen znát: Na dvojku 40-50 se dalo celkem jet, ale až do chvíle, kdy jsem musel při vyhybání zastavit. Po té jsem jedničku musel vytočit alespoň na 30, aby se dvojka jakš-takš chytla, nicméně v zatáčce jsem musel podřadit zase na jedna (i ve 20 to jde dobře) a tak nějak dojet ty finální metry.
Spotřeba při normální jízdě město/dálky 30/70 je 1,05Kč/km, při tomhle jizerském šplhání vylítla na 1,12 Kč/km.
Kdybych byl opět postaven před stejné rozhodnutí "mít zítra v autě provozní převodovku za 3000Kč" nebo "strávit týdny scháněním té pravé pro CNG a vysolit za ní třeba 10 000 a více" opět bych volil za a)...
Seženu převodovku??
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Re: Seženu převodovku??
- Reklama
Re: Seženu převodovku??
Žádné úpravy netřeba. Není ji třeba ani rozebírat. Jen přendat táhla k řadící páce z té staré.
Rozdíl je jen v tom, že zkrátka je víc do "rychla" - ty kvalty jsou trochu "delší", takže po čtyřce asi budeš šahat častěji. Na spotřebě se mi to nijak neprojevilo, zřejmě to "kompenzuje" ta pětka, při které jsou otáčky určitě nižší než u té původní.
Bohužel na otáčkoměr soudruzi zapoměli, takže můžeme porovnávat, pouze pokud by někdo v nějaké dokumentaci našel převodové poměry u jednotlivých stupňů obou převodovek.
Jinak nejsem žádný fitipaldi a jsem zvyklý se rozjíždět ekonomicky. Pro lidi, kteří považují za nedůležitější údaj "za kolik to udělá z nuly na sto", nebo musí být na dalších semaforech co nejdřív, těm to bych tuto záměnu asi nedoporučoval. Nicméně ti asi nekupují CNG...
Rozdíl je jen v tom, že zkrátka je víc do "rychla" - ty kvalty jsou trochu "delší", takže po čtyřce asi budeš šahat častěji. Na spotřebě se mi to nijak neprojevilo, zřejmě to "kompenzuje" ta pětka, při které jsou otáčky určitě nižší než u té původní.
Bohužel na otáčkoměr soudruzi zapoměli, takže můžeme porovnávat, pouze pokud by někdo v nějaké dokumentaci našel převodové poměry u jednotlivých stupňů obou převodovek.
Jinak nejsem žádný fitipaldi a jsem zvyklý se rozjíždět ekonomicky. Pro lidi, kteří považují za nedůležitější údaj "za kolik to udělá z nuly na sto", nebo musí být na dalších semaforech co nejdřív, těm to bych tuto záměnu asi nedoporučoval. Nicméně ti asi nekupují CNG...
Re: Seženu převodovku??
můžu mít otázku? píšeš že stačí jen přendat táhla řazení, jak se ti to povedlo? já nad tím koumám už od včera a ještě jsem na to nepřišel, mám tu také převodovku z Marei a sundat páku spojky jde, ale to ovládání řazení je jiné a nepřišel jsem na to jak ho sundat, mohl bys jako zkušenější poradit? díky moc za ochotu
Mitsubishi Pajero 3.2 DID
Re: Seženu převodovku??
Před rokem a půl jsem koupil převodovku na vrakovišti v Holubicích a rozhodně nebyla na JTD 105, protože 1. má kratší kvalty a 2. je zrcadlově otočená. tzn. nemám úplně fajn zkušenosti s něčím co tam nemá být. Jezdit se tím dám, je to o zvyk. Pak se špatně zvyká na standartní řazení.m6564xp píše:můžu mít otázku? píšeš že stačí jen přendat táhla řazení, jak se ti to povedlo? já nad tím koumám už od včera a ještě jsem na to nepřišel, mám tu také převodovku z Marei a sundat páku spojky jde, ale to ovládání řazení je jiné a nepřišel jsem na to jak ho sundat, mohl bys jako zkušenější poradit? díky moc za ochotu
Pokud někdo víte jak otočit táhla, dejte vědět.
Multipla 2004, JTD 145