Stránka 1 z 2

HELP - Ruční brzda

Napsal: 26 bře 2006, 11:19
od dusansponar
Ahojki, chtěl bych se zeptat,jestli má někdo zkušenosti se seřízením r. brzdy.Když zatahnu r. brzdu ,tak tam něco zarachotí (levy buben). Když r. brzdu dam dolu a sešlapnu brzd. pedal,tak slyšim,jak se nastavuje auto seřizeni na brzd. čelisti.Dival jsem se na rukojet ručni brzdy, kdy ji zatahnu,tak leve lanko se vytahne o něco vice,tak kotva, ktera drži obě lanka, je při zataženi ruč. brzdy našikmo. Seřizeni počtu zubu se provede přimo v rokojeti r.brzdy nastr. klicem,ale nevim ,jak se řeší seřizeni lanka,když na obou koncich lanka jsou šestihrany na pevno.Nevim,jestli při zatažene ruc. brzde jsou v činnosti obojí brz. čelisti ,nebo jenom jedna a která?Zavadu jsem zjistil na zkuš. valcich.Brzda přes brzd. pedal byla dobra a na rucni brzdu blbne ten levy buben.Mechanicka zaležitost v bubnu je v pořadku.Asi to bude otazka pro odbornějsi lidičky,takže za každou odpověd díky.

Napsal: 26 bře 2006, 12:39
od Dohy
rucni brzda = oba bubny.. víc ti nereknu :oops:

Napsal: 26 bře 2006, 19:38
od lacin
Evidentne to v poradku neni. Pravdepodobne strzeny zoubky na tom samostelu, to se stava. Hlavne nesteluj tou matickou u rucky. Tim se jenom doladi, aby byla lehounka vule na konci lanka u celisti. Takze shodit dolu buben a vymenit minimalne jednu paknu (tu s tim samostelem), nejlepe samozrejme obe a kdyz uz, tak i buben. No a jeden buben s brzdama vymenovat nebudes, tak vymen oba... :-)) Anebo co je levnejsi, vytahni si tu paknu, sezen si nejakou starou stejnou a ten samostel z toho predelej na to svoje. Tam je takovej velkej nyt. Ale kdyz to hodis na sroub, hodis na to housenku, tak to bude fachcit taky... Tot vse.

Napsal: 04 dub 2006, 22:28
od 75ka
No aj mne nieco pukne ked taham rucnu brzdu ako keby niecoco povolilo ale brzdi zatial dobre aj ked lave koleso brzdi slabsie... prave ide ovela skor do smyku mozno bude tiez zdrete to samodostelovanie...

Napsal: 05 dub 2006, 19:10
od dusansponar
Ruční brzdu jsem dal do kupy.Měl jsem ztržených několik zoubků na autoštelování a tím docházelo k této poruše a pazvuku.Na vrakovišti jsem zchrastil velmi slušny autoštelunk ze stare pakny.Vše šlape jak má.Je třeba rozdělat buben(pozor na brzd. valeček,aby nevyjely valecky ven),jinak to radeji přenech někomu jinemu.

Napsal: 03 čer 2006, 18:51
od 5-ko
mňa zaujíma:
cena zadného bubňa a brzdového obloženia na F Punto II MK2 r.v. 2000 s ABS

Napsal: 06 čer 2006, 16:11
od 5-ko
Ako sa menia zadné pakne? Kto to už robil? Nejaký návod!!!
Punto MK2 1999 s ABS!!!

Napsal: 06 čer 2006, 16:32
od Joe301
5-ko nepotrebuješ bubon vlastne je to len posratý kov ty potrebuješ vnutro bubnu a to je obloženie ferodo 1895 Sk pružinky a prislušnstvo je 513 Sk a ten bubon ked chceš nový je 1700 Sk a naboj s ložiskom je SKF 2336 sada na jedno koleso je to všetko pozerane na 1.2 s ABS

Napsal: 07 čer 2006, 05:57
od 5-ko
No mňa presviedčajú, že potrebujem len pakne, ale ak sa niečo poserie? Nejaký návod nieje? Ďakujem zatial aj tak...
Bubne a obloženie 2700 cca sa oba + 4 pakne

Bubon som musel vymeniť- teda oba... Spravým fotky, nemám teraza čas, letím do práce... Dik

Napsal: 06 zář 2007, 20:27
od ygzo
Mna by zaujimalo kde sa nastavuje vola rucnej brzdy. Mne ta moja reaguje az na tych poslednych zuboch. A ma dost velku volu naspodku. Akoze celkovo ucinnost tej brzdy je uplne zla. Aj na STK mi to vytkli ako jedinu zavadu.

Cital som tu na fore, alebo v nejakej recenzii, ze ucinnost rucnej brzdy je u punta zla, ale neviem ci to moze byt az take slabe ako mam ja.

Ja ked stojim na kopci, tak ked chcem stat na rucnej bez rychlosti, tak musim vytiahnut rucnu az uplne na max a este to nie je presvedcive ze sa to auto udrzi (strmsi kopec). Na inych autach som bol zvyknuty ze stacilo zatiahnut tak do polovice. Aj ked skusim vyradit rychlost a len tak za jazdy zatiahnut rucnu, tak do smyku by som zadne kolesa s nou nedostal, auto velmi pomalicky spomaluje.

Mate to tak aj vy alebo je to vada u mna? Staci len dostelovat alebo mam kontrolovat aj pakne ci uz nie su zle? Normalnou hydraulickou brzdou ale brzdia vsetky kolesa OK, tak neviem, snad tie pakne este su ok.

Napsal: 07 zář 2007, 21:43
od LOjzin1
Cao,
problem s ucinosti rucni brzdy je v nastaveni samostavů vůle, mezi paknami a bubnem. To zn. že kdyz nefunguje samostav, je vůle velká a klíč za ktery tahá lanko rucni brzdy sedne až na náboj ložiska kola.
Takze reseni je v :1) Oprava, vymena samostavů... nebo jejich nastavení rucne aby byla vůle co nejmensí.
2) Oblození paken min. 2mm. Max prumer bubnů je cca. 181mm? ted nevim...:-(
3) Povrch vnitrku bubnu odmastit, ocistit smirk. papirem.
Potom nastavit stredovy lanko aby zabirala paka tak na 2-3 zubu: MK-1
Vahadlo musi byt v rovine, jinak je opotrebeni bubnů nebo oblození razdílné..
Jinak sada paken na MK-1 cca.580kč. Nedavno jsem je menil. Bacha jsou tam dva typy samostavů.

LOjzin

Napsal: 23 led 2008, 18:45
od havros
Mám nyní trochu jiný problém než je ten původní v tomto tématu, ale spadá to taky do ruční brzdy... :)
Kontrolka ruční brzdy mi začala problikávat při jízdě do kopce, pak problikávala už i při jízdě po rovině, no a teď už mi svítí pořád :cry:
Kola to nepřibrzďuje!
Koukal jsem jak je to tam řešené, spínač kontrolky u řuční brzdy nereagoval vůbec na nic, ale divný je, že do něj vede jen 1 kabel :shock:
Neřešil jste někdo podobný problém?

Napsal: 23 led 2008, 19:44
od Vencapunto
No je tam jenom jeden kabel,protože se spínač ukostřuje.Zkus vytýhnout ten kabyl z toho spínače jestli zhasne.

Napsal: 23 led 2008, 20:02
od havros
O víkendu se na to vrhnu a pak dám vědět :)
A to ukostření mě nenapadlo (a to jsem pomalu SŠ elektrikář :lol: )

Napsal: 24 led 2008, 14:02
od havros
Tak jsem se k tomu už dostal, kabel jsem vytáhl ze spínače s stejně nic, pořád si vesele svítí dál...
Už mě to naštvalo, vytáhl jsem budíky a žárovku kontrolky jsem vyndal, ale stejně bych to rád vyřešil 8)

Teď jsem našel toto:
Obrázek
Doufám, že to nebude můj případ, ale pro jistotu na to mrknu :)

EDIT: tak je tam opravdu málo brzdovky :)