Stránka 1 z 1

sviecky alebo kable???

Napsal: 03 úno 2009, 14:44
od ceko
ahojte nevedel by mi niekto poradit v com je mozna zavada??...mam punto 1.1 MK1 a znicoho nic mi zrazu zacal ist motor len na 3valce..myslel som ze to je svieckami ale vymenil som ich a nejde to aj tak :( respektive ide na 3valce ...pomaly sa to ani nerozbehne jednoducho nema vobec vykon a na volnobeh skape..startovanie je tiez obtiazne ak nastartujem....pls poradte dakujem :cry:

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 03 úno 2009, 14:59
od slavek311
Pokud jsi měnil svíčky a nejde ti jiskra, tak to bude zapalovací cívkou.Pochybují,že to bude kablem.

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 03 úno 2009, 15:10
od Pepik
Při té výměně bych ty vyndané svíčky omotal vodičem a ten připojil na kostru.Během zastartování ( motor bez komprese)bych se podíval která přesně nepálí.Pak bych proměřil příslušný kabel.Pak by byla na řadě cívka,pak její konektor a pak už jedině řídící jednotka a čidlo na řemenici.

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 03 úno 2009, 16:08
od xeromax
Pepik píše:Při té výměně bych ty vyndané svíčky omotal vodičem a ten připojil na kostru.Během zastartování ( motor bez komprese)bych se podíval která přesně nepálí.Pak bych proměřil příslušný kabel.Pak by byla na řadě cívka,pak její konektor a pak už jedině řídící jednotka a čidlo na řemenici.
k tomuto niet co dodat

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 03 úno 2009, 16:40
od milanko
Mne robilo to isté, bola to zapalovacia cievka. Mechanik ju vymenil a znova to šlape ako má.

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 03 úno 2009, 17:06
od l-cizek
a kdyby byla špatná cívka, nešlo by to jen na dva? Dyt je společná pro dvě svíčky. Jinak takhle špatnou cívku by měla odhalit i diagnostika...aspoň u mk2

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 03 úno 2009, 17:24
od slavek311
l-cizek píše:a kdyby byla špatná cívka, nešlo by to jen na dva? Dyt je společná pro dvě svíčky. Jinak takhle špatnou cívku by měla odhalit i diagnostika...aspoň u mk2



motor mi šel také na 3válce a po výměně cívy šlapal normálně na 4válce

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 04 úno 2009, 11:47
od Pepik
Nevím jak je to řešené,ale nebudou na jedno vysokonapětové sekundární vinutí připojeny dvě paralerní jiskřiště svíček.To by vždy pálila jen ta s menší mezerou.Myslím si,že v té cívce bude jedno společné primární vinutí ( nízkonapěťové) a pro každou svíčku samostatné sekundární ( vysokonapěťové)vinutí.Diagnostika může otestovat pouze stav primárního vinutí,ne už sekundárního které je namáháno vysokým napětí a tudíž hlavně poruchové.

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 04 úno 2009, 16:30
od slavek311
Pepik píše:Nevím jak je to řešené,ale nebudou na jedno vysokonapětové sekundární vinutí připojeny dvě paralerní jiskřiště svíček.To by vždy pálila jen ta s menší mezerou.Myslím si,že v té cívce bude jedno společné primární vinutí ( nízkonapěťové) a pro každou svíčku samostatné sekundární ( vysokonapěťové)vinutí.Diagnostika může otestovat pouze stav primárního vinutí,ne už sekundárního které je namáháno vysokým napětí a tudíž hlavně poruchové.



Kontrola zapalovací cívky
Obě zapalovací cívky jsou upevněny na hlavě válců, popřípadě na hlavě motoru. Zapalovací cívky můžeme kontrolovat ohmmetrem.
– Pozor: je nezbytné vypnout zapalování.
– V případě potřeby odšroubujeme a sundáme kryt zapalovacích cívek.
– Ze zapalovacích cívek vytáhneme všechny připojovací kabely. Aby nedošlo k záměně při montáži, označíme koncovky a přípojky například lepící páskou.


Motory FIRE


– Zkontrolujeme primární odpor. Kontrolní hrot ohmmetru připojíme mezi kladný kontakt (označený +) a záporný kontakt (označený –). Požadovaná hodnota: 0,495 W až 0,605 W (ohmů). Udané hodnoty odporu platí při teplotě +20 °C.


– Zkontrolujeme sekundární odpor. Kontrolní hroty ohmmetru proto připojíme mezi oba výstupy vysokého napětí. Požadovaná hodnota: 6,66 kW až 8,14 kW (kiloohmů).

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 04 úno 2009, 23:13
od ceko
diki moc skusim co sa bude dat :)

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 11 úno 2009, 12:14
od ceko
caute no uz viem co to bolo....rozvodovy remen preskocil o 3zuby teraz to este mechanik musi otestovat ci niesu skrivene ventily ale ak nie tak som mal spekla stastie...rozvody pritom boli menene len 7000km dozadu ale nejakym amaterom lebo to muselo byt nejake moc volne ...
takze ak bude mat niekto podobny problem ze zajazdy mu to proste prestane tahat a pojde len na 3valce alebo proste sa bude cely motor triast a skapinat spomente si na mna :)

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 11 úno 2009, 15:48
od slavek311
U punta 1.1 MK1,by se neměly potkat ventily.

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 24 led 2014, 18:08
od r.trieska
Len pre zaujimavost páni, skusil som merat moje zapalovacie kable na 1.2 16V:
Kabel 4: 5,5 kOhm
Kabel 3: nekonecno kOhm (hodnota na multimetri nezobrazena)
Kabel 2: nekonecno kOhm (hodnota na multimetri nezobrazena)
Kabel 1: 40 kOhm

Na 2. a 3. kabli som ani na 10. pokus nic nenameral. Asi by som mal vymenit kable, vsak? :)
Ale nemam sa velmi na co sťažovať. Motor slape, sviecky su nove.
Otacky kolisu +- 100~150 rpm len pri dojazde k semaforu na neutrali.
Volnobeh pri stati je len mierne nekludny - motor sa mierne sem tam zatrasie (ale otacky nekolisu), az rozmyslam ci to treba riesit :D

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 25 led 2014, 01:30
od SskokK
ja som si pre istotu radsej vymenil aj kable k svieckam ked som kupil auto :D kedze sviecky boli povodne od vyrobcu povedal som si ze neni co riesit a casom je dost mozne, ze odidu a ja sa opat budem cudovat ako puk co sa deje motoru, ako pri mojom prvom Punte, ktore pocas jazdy zrazu zacalo priast na 3 valce :D a ja hlupak som premyslal par hodin co mu je a po vymene sviecok a pridani aditiv do paliva som vymenil kable a zrazu to slo ako nove :) 8) a kedze cena kablov sa pohybuje pri znacke NGK okolo 25eur cca ak si spominam tak nie je co riesit :)

Re: sviecky alebo kable???

Napsal: 31 led 2014, 15:23
od r.trieska
Dal som kable Magneti Marelli. Po NGK by som musel ist na druhy koniec Bratislavy, to sa mi nateraz nechcelo :)
Zmeral som aj odpory novych pre zaujimavost:
Kabel 4: 7,7 kOhm
Kabel 3: 8,1 kOhm
Kabel 2: 10,2 kOhm
Kabel 1: 13,6 kOhm

Na starych kabloch odpor na 2. a 3. stale nenamerany. Navyse uz ani na 1. nic neukazuje.