Malá príručka vo formáte pdf, ktorá môže pomôct predísť zbytočným problémom pri kúpe auta "z druhej ruky".
Stiahni tu:
http://www.ulozisko.sk/123476/prirucka.rar
KÚPA OJAZDENKY NIE JE RIZIKOVÁ, AK POZNÁTE TIETO PRAVIDLÁ
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- godolphin
- Fiaťák
- Příspěvky: 63
- Registrován: 21 črc 2007, 16:18
- Bydliště: Slovenská republika - LEVOČA
- Kontaktovat uživatele:
KÚPA OJAZDENKY NIE JE RIZIKOVÁ, AK POZNÁTE TIETO PRAVIDLÁ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- Reklama
Re: KÚPA OJAZDENKY NIE JE RIZIKOVÁ, AK POZNÁTE TIETO PRAVIDLÁ
Já jsem při nedávné koupi Mloka taky prošel spoustu návodů a příruček a pokud by se jimi měl člověk doslova řídit, tak si můžu jít koupit tak leda nový auto
Ale určitě je dobrý držet se těch hlavních věcí, když pominu technický záležitosti, o kterých se dá spousta věcí dočíst i zde, tak hlavně, aby auto mělo v pořádku a nepozměněné všechny identifikátory (VIN, typ motoru, typový štítek), v souladu s TP, a aby na autě nebyl dluh. To se zjišťuje těžko. V bazaru, kde jsem kupoval, byla auta prověřena CarDetectem (těch společností je ale víc) a tam zadluženost zjišťovali aspoň u těch nejzásadnějších ústavů.
Jednoho hodně levnýho Mloka jsem nekoupil mimo jiné proto, že jeho VIN kód byl podivně orezlej a špatně čitelnej, když jsem zjistil, že to u Multí není běžné, tak jsem od toho rychle utekl
Z takových základních technických záležitostí bych dal důraz na to, jestli auto bylo bourané: prohlídnout podvozek, jestli není svařený ze dvou kusů, prohlídnout čísla skel (jsou tam uvedeny roky výroby, jiný rok výroby není podezřelý jen u čelního skla), roky výroby jsou také na jiných komponentech (např. pásy), funkčnost airbagu (kontrolka zhasíná jako poslední), odstín a kvalita laku, kvalita spojů, lakování šroubů...
Je toho spousta a určitě doporučuji takové příručky číst, jen je potřeba mít na paměti, že ojetina je ojetina a nějaký investice jsou vždycky potřeba
Ale určitě je dobrý držet se těch hlavních věcí, když pominu technický záležitosti, o kterých se dá spousta věcí dočíst i zde, tak hlavně, aby auto mělo v pořádku a nepozměněné všechny identifikátory (VIN, typ motoru, typový štítek), v souladu s TP, a aby na autě nebyl dluh. To se zjišťuje těžko. V bazaru, kde jsem kupoval, byla auta prověřena CarDetectem (těch společností je ale víc) a tam zadluženost zjišťovali aspoň u těch nejzásadnějších ústavů.
Jednoho hodně levnýho Mloka jsem nekoupil mimo jiné proto, že jeho VIN kód byl podivně orezlej a špatně čitelnej, když jsem zjistil, že to u Multí není běžné, tak jsem od toho rychle utekl
Z takových základních technických záležitostí bych dal důraz na to, jestli auto bylo bourané: prohlídnout podvozek, jestli není svařený ze dvou kusů, prohlídnout čísla skel (jsou tam uvedeny roky výroby, jiný rok výroby není podezřelý jen u čelního skla), roky výroby jsou také na jiných komponentech (např. pásy), funkčnost airbagu (kontrolka zhasíná jako poslední), odstín a kvalita laku, kvalita spojů, lakování šroubů...
Je toho spousta a určitě doporučuji takové příručky číst, jen je potřeba mít na paměti, že ojetina je ojetina a nějaký investice jsou vždycky potřeba
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW