Chcípání motoru-prosííím pomoc
Napsal: 07 led 2009, 15:32
Auto: Fiat Punto 55S, rok výroby 1997
Problém: neočekáváný pokles otáček při delší jízdě
Přeji pěkný den. Chtěl bych zdejší experty moc poprosit o radu.
Už 10 let mně můj miláček Fiat Punto bezproblémově vozil, ale teď začal nějak stávkovat. Potíž je v tom, že problémy se projevují zcela neočekávaně a v servisu proto jen kroutili hlavou a nepomohli.
Auto nastartuje zcela normálně a v běžném provozu na krátkých trasách nelze vypozorovat sebemenší problém. Potíže se objeví jen při delší jízdě, řekněme po 50km, někdy po 300km, někdy ujedu 1000km nonstop a žádné problémy nenastanou. Projeví se to tak, že si frčím po dálnici na pětku a najednou škub-škub, pokles otáček, přidávání plynu bez efektu, podřadím na čtverku a po asi 5 vteřinách manipulace s plynem se motor najednou "chytne" a začne zase normálně točit. Po chvíli se problém opakuje, někdy musím podřadit až na dvojku, párkrát se mi stalo, že motor zdechl úplně a musel jsem znovu startovat. Přijde mi to jakoby se motoru nedostávalo benzínu, ale já se v autech vůbec nevyznám, takže možná říkám kraviny. Zatím se mi nepodařilo vysledovat skoro žádnou závislost, nemá vliv zima/léto ani firma benzinky (většinou beru na OMV nebo Shell, natural 95).
Jediné co jsem vysledoval je: vždycky se stav projeví až po ujetí minimálně 50km, ale většinou až po ujetí cca 100km. První známky škubání jsou vždycky při zařazené pětce a rychlosti cca 110-120km/hod. Mnooo, já vím, moc toho není čeho by se člověk mohl chytnout
Už jsem z toho fakt nešťastnej a delší cesta je pro mně stres jak blázen, protože pořád čekám kdy to zdechne úplně a já zůstanu trčet někde na dálnici...
Takže pokud má někdo nějakou radu, budu moc vděčný.
Děkuji
Martin Gabryš, Olomouc
Problém: neočekáváný pokles otáček při delší jízdě
Přeji pěkný den. Chtěl bych zdejší experty moc poprosit o radu.
Už 10 let mně můj miláček Fiat Punto bezproblémově vozil, ale teď začal nějak stávkovat. Potíž je v tom, že problémy se projevují zcela neočekávaně a v servisu proto jen kroutili hlavou a nepomohli.
Auto nastartuje zcela normálně a v běžném provozu na krátkých trasách nelze vypozorovat sebemenší problém. Potíže se objeví jen při delší jízdě, řekněme po 50km, někdy po 300km, někdy ujedu 1000km nonstop a žádné problémy nenastanou. Projeví se to tak, že si frčím po dálnici na pětku a najednou škub-škub, pokles otáček, přidávání plynu bez efektu, podřadím na čtverku a po asi 5 vteřinách manipulace s plynem se motor najednou "chytne" a začne zase normálně točit. Po chvíli se problém opakuje, někdy musím podřadit až na dvojku, párkrát se mi stalo, že motor zdechl úplně a musel jsem znovu startovat. Přijde mi to jakoby se motoru nedostávalo benzínu, ale já se v autech vůbec nevyznám, takže možná říkám kraviny. Zatím se mi nepodařilo vysledovat skoro žádnou závislost, nemá vliv zima/léto ani firma benzinky (většinou beru na OMV nebo Shell, natural 95).
Jediné co jsem vysledoval je: vždycky se stav projeví až po ujetí minimálně 50km, ale většinou až po ujetí cca 100km. První známky škubání jsou vždycky při zařazené pětce a rychlosti cca 110-120km/hod. Mnooo, já vím, moc toho není čeho by se člověk mohl chytnout
Už jsem z toho fakt nešťastnej a delší cesta je pro mně stres jak blázen, protože pořád čekám kdy to zdechne úplně a já zůstanu trčet někde na dálnici...
Takže pokud má někdo nějakou radu, budu moc vděčný.
Děkuji
Martin Gabryš, Olomouc