Stránka 1 z 1
Statistika nuda je, ale...
Napsal: 04 pro 2008, 12:56
od r77
Zdravím všechny srdcaře od Fiatu. Mám v součašné době 626 1,8 bnezín v liftbacku rv 1993 a od koupě si vedu podrobnou statistiku, co všechno jsem kupoval a nechal opravovat atd. Je to sice nuda, ale člověk si velmi snadno potom utvoří obrázek o voze a investicích. Vím, že jedno auto neznamená všechna ostatní, ale lepší to, než nic. Nevedete si někdo také něco takového? A pokud ano, poskytli by jste mi ta data? Jsem velmi opatrný člověk, a než si koupím další auto, chci mít přehled (už jenom proto a nekamenujte mě, že dle TÜV, na tom Stilo moc dobře není.) Ideální by byl benzín do obsahu 1,8 ale i jiné motorizace pomůžou. Díky moc!!!
Napsal: 04 pro 2008, 13:08
od kejml
U ojetého auta mají tyto informace nulovou hodnotu. Koupíš auto po praseti a je to. Důležité je mít štěstí při nákupu. Díly jsou levnější, než na koncern VAG. Japonce neznám. Nemluvím o napodobeninách z kelly, ale o prvovýrobní kvalitě.
Stilo mám od novoty, aktuálně najeto 120 tkm a z podstatných věcí jsem měnil (kromě oleje, filtrů, gumiček do stěračů, žárovek..) následující:
silentbloky uložení zadní nápravy
brzdové kotouče P+Z (nemusel jsem, ale v autě jezdí moje děti)
spínač brzdového pedálu (zbytečně, stačilo dobít baterku)
Narozdíl od Alfy, kterou jsem špatně koupil (v euforii) a zahučel do ní ranec i přesto, že díly jsou stejně levné, jako na Fiaty. Ale čeho je moc...
Hodně užiovatelských informací najdeš zde:
http://www.gabriel-net.de/forum/forumdisplay.php?f=35
Re: Statistika nuda je, ale...
Napsal: 04 pro 2008, 13:09
od majco
r77 píše:Zdravím všechny srdcaře od Fiatu. Mám v součašné době 626 1,8 bnezín v liftbacku rv 1993 a od koupě si vedu podrobnou statistiku, co všechno jsem kupoval a nechal opravovat atd. Je to sice nuda, ale člověk si velmi snadno potom utvoří obrázek o voze a investicích. Vím, že jedno auto neznamená všechna ostatní, ale lepší to, než nic. Nevedete si někdo také něco takového? A pokud ano, poskytli by jste mi ta data? Jsem velmi opatrný člověk, a než si koupím další auto, chci mít přehled (už jenom proto a nekamenujte mě, že dle TÜV, na tom Stilo moc dobře není.) Ideální by byl benzín do obsahu 1,8 ale i jiné motorizace pomůžou. Díky moc!!!
To mi príde ako recept na dobré auto ale také niečo je blbosť vždy záleží od majitela a vydarenia sa daného vozidla . napríklad bratranec má stilo 1,6 5dver bordové a okrem bežnej udržby auto nepítalo nič iné a má ho od nova najazdené okolo 130000km niekto také štastie mať nemusí pri rovnakom aute .
Napsal: 04 pro 2008, 13:51
od r77
kejml píše:U ojetého auta mají tyto informace nulovou hodnotu. Koupíš auto po praseti a je to. Důležité je mít štěstí při nákupu. Díly jsou levnější, než na koncern VAG. Japonce neznám. Nemluvím o napodobeninách z kelly, ale o prvovýrobní kvalitě.
Stilo mám od novoty, aktuálně najeto 120 tkm a z podstatných věcí jsem měnil (kromě oleje, filtrů, gumiček do stěračů, žárovek..) následující:
silentbloky uložení zadní nápravy
brzdové kotouče P+Z (nemusel jsem, ale v autě jezdí moje děti)
spínač brzdového pedálu (zbytečně, stačilo dobít baterku)
Narozdíl od Alfy, kterou jsem špatně koupil (v euforii) a zahučel do ní ranec i přesto, že díly jsou stejně levné, jako na Fiaty. Ale čeho je moc...
Hodně užiovatelských informací najdeš zde:
http://www.gabriel-net.de/forum/forumdisplay.php?f=35
Díky za ten odkaz, je tam toho hodně, bude chvíli trvat, než se tím prokoušu.
Napsal: 04 pro 2008, 14:08
od r77
Docela mi přijde, že si tam lidi stěžujou na drobné a ne zrovna levně odstranitelné bolístky, tak nevím. Stilo se mi líbí, hlavně z pozice "za volantem," ale za podobný peníze je i Focus, ačkoli ten mi jako řidiči tolik nesedí... Na druhou stranu, prachy jsou důležitější, než můj pocit a jestli bych musel se Stilem častěji do servisu, tak půjdou city stranou
Napsal: 04 pro 2008, 14:16
od kejml
r77 píše:Docela mi přijde, že si tam lidi stěžujou na drobné a ne zrovna levně odstranitelné bolístky, tak nevím.
U ForDů, VW, Škodovek, japonců si lidi nestěžují? A dá se to levně odstranit? Asi těžko...
Všechna ojetá auta, bez rozdílu, mají najeto kilo, bude těžké si vybrat.
Je to loterie, ať chceš, nebo ne. A, bohužel, s velmi nízkou pravděpodobností výhry. V lepším případě budeš na svých a o jackpotu si nech zdát. Bez ohledu na značku.
Tím, že něco o modelu nastuduješ, aspoň zjistíš, na co se máš při výběru zaměřit.
HODNĚ ŠTĚSTÍ!
Napsal: 04 pro 2008, 14:24
od r77
To je pravda. Začíná mi z toho cvrkat v hlavě a to jsem teprve u plánování. Asi se budu držet staré pravdy, že lepší je kupovat auto přímo od někoho, než z bazaru a prostě budu hledat. Naštěstí mám trochu času tak můžu studovat a hledat. Začnu podvozkem a tím, jak rychle reznou.
Napsal: 05 pro 2008, 10:41
od r77
Tak jak jsem pročítal to doporučené forum, tak dost často bývají problémy s předníma ramenama, s elektronikou (hlavně na přístrojovce + airbag) a ofukama. Na druhou stranu, jsem nenašel nic o korozi, poví mi někdo víc???
Napsal: 05 pro 2008, 10:50
od Anduril
O korozi? To jeste dnesni auta rezavi?:)
Napsal: 05 pro 2008, 10:56
od r77
Dnešní auta možná ne, ale taky jednou začnou
. A i takový auto jako byly první mazdy 6 měly problémy se zadníma podběhama a v rámci záruky to dodělávali v servisech
Napsal: 05 pro 2008, 11:30
od kejml
Informace jsi nevyhodnotil korektně.
Typické problémy u benzínových motorů 1.6 jsou odcházející cívky Sagem. Dá se jednoduše vyměnit. Dále lambda sondy a zasviněná škrtící klapka způsobující kolísání volnoběhu.
Opotřebovaná ramena považuji u ojetiny za spotřebák, stejně jako rozvody, filtry, nebo olej. Rameno TRW (prvovýrobní kvalita) nestojí více než 2500.
Převážnou většinu problémů s elektronikou způsobuje vybitý akumulátor. Stilo je extrémně citlivé na podpětí v palubní síti.
Chybu airbagů způsobují zoxidované kontakty pod sedačkami, případně prosezená dečka v sedadle spolujezdce.
Koroze je u Fiatu neznámý pojem od dob UNO Logo, kde začali komplet zinkovat.
Nešetři na nepravém místě a kupuj auto jen s prokazatelnou servisní historií - serviska, faktury ze servisu. Před koupí investuj pár stokorun a nech si auto prohlédnout ve značkovém servisu a nech si udělat kalkulaci oprav. Nebál bych se auta z Čech. V cizině bude možná levnější, ale ojebávají tam stejně jako tady.
Napsal: 05 pro 2008, 11:38
od r77
To je to, co jsem potřeboval, informace tohoto typu jsou nedocenitelný. Díky!