Stránka 1 z 2
Dobijení + kontrolka oleje
Napsal: 02 pro 2008, 16:29
od Werbatim
Dobry den. Chtel sem se zeptat. mam asi 3 mesice stary alternator a mesic starou baterii Bosh 53Ah. normalne mi auto dobijelo a najednou z niceho nic nedobiji. zmerim napetí na baterce v nastartovaném stavu tak mi ukazuje max 12V takze nedobiji. vse sem zkontroloval a stejne nic. pritom kontrolka nesviti. semtam problikne kdyz treba podradim nebo kdyz jedu chvilinku na spojku ve vyssi rychlosti. jinak ne. a baterka jde pomalinku pod kyticky. nevim cim to muze byt.? muzete nekdo poradit?
a jeste kdyz vypnu motor tak se zniceho nic rozsviti kontorlka oleje. a porad sviti kdyz nastartuju tak zhasne a nic se nedeje.
to vse na Fiat Punto MKI 55 s 1,1 motor. Děkuji za co nejdrivejsi rady. jsem bez auta jak bez noh a do praace ho potrebuji kazdy den. dekuji moc
Napsal: 02 pro 2008, 17:24
od Werbatim
jeste doplnim autoradio tam mam uz rok a predtim v porad je porad stejne a stejne zapojeno. autoalarm nemam mam jen central ktery prestal fungovat a mam tam jeste koupene bi xenony. ale kdyz povypinam vsechny spotrebice (vetrak, svetla, radio, atd..) tak porad nic. na baterce max 12V a zadnych 13,5-14 V co by melo pri volnobehu byt. Takze nevim doufam ze mate nejake rady. Dekuji
Napsal: 02 pro 2008, 20:15
od Graun
Vypada to bud na vadny regulator nebo diodovy mustek.
Mrkni
TADY, kde najdes navod jak to zmeris a jak to odstranit
Napsal: 02 pro 2008, 23:16
od Werbatim
takze to vypada na nejkou zavadu na altiku tak to dam nejspis na reklamaci. jen jeste pokud ma nekdo nejaky jiny napad tak budu jen rad a co ta kontrolka oleje ktera se rozsviti po vypnuti motoru? dekuji moc
Napsal: 02 pro 2008, 23:22
od Graun
Werbatim píše:takze to vypada na nejkou zavadu na altiku tak to dam nejspis na reklamaci. jen jeste pokud ma nekdo nejaky jiny napad tak budu jen rad a co ta kontrolka oleje ktera se rozsviti po vypnuti motoru? dekuji moc
Muzes mit problem s ukostrenim, je treba se podivat na ukostrovaci body.
Re: Dobijení + kontrolka oleje
Napsal: 03 pro 2008, 07:11
od dj-jr
najjednoduchsie to zistis tak, ze nastartujes a pri nastartovanom motore odpojis baterku... ked ti skape motor, alternator nefunguje... ked ti to pobezi dalej, alternator by mal byt v poriadku...
ta kontrolka oleja : ked mas vypnuty motor, myslis, ze olej cirkuluje v obvode?
Re: Dobijení + kontrolka oleje
Napsal: 03 pro 2008, 11:45
od mad mike
dj-jr píše:najjednoduchsie to zistis tak, ze nastartujes a pri nastartovanom motore odpojis baterku... ked ti skape motor, alternator nefunguje... ked ti to pobezi dalej, alternator by mal byt v poriadku...
ta kontrolka oleja : ked mas vypnuty motor, myslis, ze olej cirkuluje v obvode?
nebo odpálíš alternátor popřípadě další věci. nechci kecat ale nezačne alternátor naplno dobíjet až při vyšších otáčkách? něco podobného se mi dělo u Tipa, a nakonec to byl povolený konektor plusu, a volná kostra
Re: Dobijení + kontrolka oleje
Napsal: 03 pro 2008, 12:48
od Pepik
dj-jr píše:najjednoduchsie to zistis tak, ze nastartujes a pri nastartovanom motore odpojis baterku... ked ti skape motor, alternator nefunguje... ked ti to pobezi dalej, alternator by mal byt v poriadku...
ta kontrolka oleja : ked mas vypnuty motor, myslis, ze olej cirkuluje v obvode?
Když odpojíš akumulátor za chodu motoru tak spolehlivě něco odpálíš.Např. řídící jednotku.To že to nedobíjí si už správně zjistil měřením napětí.U Favorita to bylo velmi jednoduchý postup.Nejdříve vyměnit regulátor s uhlíkama za 120 kč a před Mototechnou ho vyměnit (dva šroubky).A buď fungoval a nebo byl vadný usměrňovač.Pak musel Alternátor ven.U Fiata to bude podobný postup akorát k alternátoru je děsný přístup.
Napsal: 03 pro 2008, 12:58
od Werbatim
Tak kdyz dam plne tocky tak se nic nedeje akorat maly pokles napeti na baterce. tzn. urcite nedobiji altik. ale jesi to je urco altikem nebo to muze byt nekde jinde.
ta kontrolka proste sviti po vypnuti motora. takze vubec newim co stym muze byt.?
alt
Napsal: 03 pro 2008, 13:13
od mad mike
no zkontroluj kabeláž k alternátoru, jestli nemáš něco volné. ohledně té kontrolky oleje. když vypneš motor a klíček dáš do první pozice tak vždy svítí kontrolky oleje, ruční brzdy, světel(pokud jsou zapnuty) a dalších věcí. jestliže něco svítí i při vytaženém klíčku, tak je někde problém, bohužel nenapadá mě kde
Napsal: 03 pro 2008, 20:52
od Werbatim
dneska sem byl u opravare at se na to jukne. prochazeli sme kabliky a celkove sme juknli i na altik promerili sme par kravovin. a rikal ze by to melo byt urcite alternatorem. a ze nejspise je napojeny na jeden obvod pri startovani. aspon kdyz sme prosli kostru tak rikal ze vi primo kdy sviti kontrolka bude a kdy ne. zitra jedu s altikem k jednomu repasovaci at na to kukne a promeri cely altik. tak az to bude a bude na ute tak povim jak to dopadlo.
diky moc za rady
Napsal: 03 pro 2008, 21:01
od Graun
Na ten altik nemuze uplatnit zaruku? To je z vraku, nebo obchod?
Napsal: 04 pro 2008, 06:11
od Werbatim
tak zaruka by uplatnit sla urcite ale cekat na reklamaci 30 dnu tak to nejde. nemuzu byt mesic bez auta jeste tedkom pred vanocemi. takze mam nejakeho opravare altiku ktery by to mohl zpravit za den mozna dva dny tak uvidim. dostal sem kontakt tak tam skocim a uvidim co doresim
Napsal: 05 pro 2008, 11:15
od Werbatim
prosim vas newite nekdo kde sehnat levne ale fakt levne regulator a diodový mustek na alternator? diky moc. nechce se mi davat za obe dve soucastky 2500kc. potreboval bych to levneji. dekuji
Napsal: 05 pro 2008, 12:06
od Graun
Werbatim píše:prosim vas newite nekdo kde sehnat levne ale fakt levne regulator a diodový mustek na alternator? diky moc. nechce se mi davat za obe dve soucastky 2500kc. potreboval bych to levneji. dekuji
Zkus si zajet na vrakac do Klimkovic, tam je dilu habadej