ako zmerat odpor cidla?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
ako zmerat odpor cidla?
..zdravim..kupil som si multimeter aby som mohol zmerat odpor cidla na meranie teploty...vlastne premeriam vsetky cidla co najdem...ako sa to robi a kde su take cidla??..Namam paru kde mozu byt.. napriklad cidlo teploty motora..vody v chladici..atd..a ked to cidlo najdem, ako to zmerat?..skuste mi to niekto vysvetlit doslova ako debilovi...diky
- Reklama
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
...aha..no ja zhanam cidlo teploty chladiazej zmesi..kde ho najdem nevies?..myslim vodicku z chladica . C toho cidla idu dva kable alebo ako to dam na multimeter?..mam predsa cierny a cerveny kablik na multimetri..tak kam s nimi??bigben.m píše:čidlo musí být odpojené(jinak se změří hovadiny). Teplotní čidla jsou odporový-teplota motoru na sacím potrubí(nemožný přístup),teplota nasávaného vzduchu na tělese klapky,teplota pro přístrojový panel na bloku zezadu(jednovývodové-proti kostře),odpor žhavení lambdy...dál si nevybavím.
- mobilmaker
- Začátečník
- Příspěvky: 31
- Registrován: 01 srp 2008, 19:19
- Bydliště: Trstín, Slovensko
Chce to trochu poštudovať základy elektotechniky,čo s tým keď zmeriaš hodnoty čidiel,vieš aké majú biť správne?čidlá neopravíš max vymeníš,ale zmeranie čidla samo o sebe nemusí stačiť,môže biť nalomený kábel,zlá kostra a veľa dalších okolností ktoré môžu namerané hodnoty skresliť.
Moje Punťíčko mám rád.
mk2 1,2 8v 2003 v max. výbave.
mk2 1,2 8v 2003 v max. výbave.
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Když měříš odpor, tak je úplně jedno, kam šoupneš červenej a kam černej (nezáleží na barvě) Musíš si na tom měřáku (krabičce) přepnout na potřebný rozsah. Myslim že do 10kohmů by mělo stačit, nebo víc, podle toho, jaký tam máš...No a pokud budeš měřit čidlo teploty motoru, tak je to tady na tom 2. obrázku http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/vstrsn.htm vzadu na motoru, když koukáš zepředu tak vpravo od startéru a vlevo od převodovky. Vytáhneš tu kovovou závlačku, sundáš konektor a na to čidlo co zůstalo v motoru (na ty dva kontakty co na nich byl ten konektor) připíchneš ty tvý dva dráty z měřáku. Pokud budeš měřit odpor toho čidla co ukazuje teplotu motoru na přístrojovce, tak to tam bude mít po stáhnutí konektoru jen jeden vývod, jak tu bylo řečeno, tak ten druhej drát dáš někam na kostru (třeba - baterie ) Samozřejmě ty čidla musíš měřit při tej správnej teplotě, ale to určitě všechno v tej chytrej anglickej knížce je
Sice to neni v jedný větě, ale myslim si, že by to měl pochopit i středně inteligentní hrubosrstý teriér...
PS: Tak koukam že SZTRAD byl rychlejší v odepisování. S jeho názorem souhlasím, ale já jsem holt o něco blbější a i přes jeho jednání jsem mu odpověď poskytl
Sice to neni v jedný větě, ale myslim si, že by to měl pochopit i středně inteligentní hrubosrstý teriér...
PS: Tak koukam že SZTRAD byl rychlejší v odepisování. S jeho názorem souhlasím, ale já jsem holt o něco blbější a i přes jeho jednání jsem mu odpověď poskytl
Ale prosimte kampak na to chodis.Ja ti to klidne popisu tak jak jsem napsal manualy i pro jine,ale jsem jak jsi spravne napsal moralista a tydle zpusoby bytostne nesnasim.
On ti uz odpovedel v prvni odpovedi.Pokud vis kde najdes v manualu hodnoty tak hned nad timto popisem mas fotky kde co je.Jeste musis vedet jak jsme ted zjistili jestli mas EODB ci ne.Jak se meri multimetrem mas nazorne pro zaky zakladky nakresleno v prilozenem manualu v krabicce.
Predpokladane hodnoty znas z manualu tak co vlastne chces.
Ja bych byt tebou ten bazmeg potlacil ze skaly merak hodil za nim a chodil pesky.
Jinak by mne celkem zajimalo co ma spolecneho pobyt v Irsku z prectenim manualu od meraku.Musim si dat pozor abych se tam nahodou taky pri vykonu zamestnani nedostal neb bych asi taky zapomnel cist a chovat se kultivovane.
On ti uz odpovedel v prvni odpovedi.Pokud vis kde najdes v manualu hodnoty tak hned nad timto popisem mas fotky kde co je.Jeste musis vedet jak jsme ted zjistili jestli mas EODB ci ne.Jak se meri multimetrem mas nazorne pro zaky zakladky nakresleno v prilozenem manualu v krabicce.
Predpokladane hodnoty znas z manualu tak co vlastne chces.
Ja bych byt tebou ten bazmeg potlacil ze skaly merak hodil za nim a chodil pesky.
Jinak by mne celkem zajimalo co ma spolecneho pobyt v Irsku z prectenim manualu od meraku.Musim si dat pozor abych se tam nahodou taky pri vykonu zamestnani nedostal neb bych asi taky zapomnel cist a chovat se kultivovane.
Radek
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
..tak asi ti to treba polopate vysvetlit tiez...tu na tomto ostrove sa pise a hovori anglicky...cize multimeter a manual k nemu je v english a ak mam byt uprimny..aj bez obrazkov!..No a ako s nim merat je popisane takto: prilozte ukoncenie plus kabla(cerveny) a minus kabla(cierny) k zariadeniu ktory chcete premerat a nastavte funkciu(odpor, Volty atd.) na multimetri. Na display sa vam ukaze dana hodnota...tak asi tolko...a ja saom chcel vediet to..kam presne tie konce zapojit na to cidlo...co to ma spolocne s manualom k multimetru???? A taktiez...nemam original manual od Punta ale len kupenu knizku s nazvom Hayness Service and repair manual...kde je milion vyrazov a slov ktore neni sanca sa normalne naucit pokial sa na to clovek nespecializuje a taktiez tam niesu ani foto tych cidiel a ani inych veci co potrebujem...to by som tu snad ani nepisal. Pytam sa len na to, co som doteraz nevedel nikde zohnat. Tak budem rad pokial das odpoved k veci..alebo ziadnu. Ja neviem ci je tak tazke pochopit, ze nie kazdy vyrasta s multimetrom alebo sa nehrabe vo fiate denne...a co to ma spolocne este s Irskom?..no asi to ze tam doma to mate lahsie ..recova bariera napriklad ale aj okruh znamich v okoli ktory ti s problemem s autom vedia helfnut..len tolkoSZTRAD píše:Ale prosimte kampak na to chodis.Ja ti to klidne popisu tak jak jsem napsal manualy i pro jine,ale jsem jak jsi spravne napsal moralista a tydle zpusoby bytostne nesnasim.
On ti uz odpovedel v prvni odpovedi.Pokud vis kde najdes v manualu hodnoty tak hned nad timto popisem mas fotky kde co je.Jeste musis vedet jak jsme ted zjistili jestli mas EODB ci ne.Jak se meri multimetrem mas nazorne pro zaky zakladky nakresleno v prilozenem manualu v krabicce.
Predpokladane hodnoty znas z manualu tak co vlastne chces.
Ja bych byt tebou ten bazmeg potlacil ze skaly merak hodil za nim a chodil pesky.
Jinak by mne celkem zajimalo co ma spolecneho pobyt v Irsku z prectenim manualu od meraku.Musim si dat pozor abych se tam nahodou taky pri vykonu zamestnani nedostal neb bych asi taky zapomnel cist a chovat se kultivovane.
1,2 8V r. 2000- mkII
...zvaný též "Haynes Book of Lies", tj. "Haynesova kniha lží" (je to parafráze "The Book of Lies" satanisty A. Crowleyho)waterford26 píše:Hayness Service and repair manual
Ale abych jim nekřivdil, manuály Haynes jsou v porovnání s manuály Porter výrazně lepší, podle Portera se dá leda tak vyměnit spálená žárovka
Punto 55S Mk I