Velké problémy na velkém autě :-(
Napsal: 14 lis 2008, 16:51
Ahoj,
Mám velký problém se svým vozem. Mám Multiplu bipower 1.6 16V 76 kw rok výroby 2000, najeto cca 190 000km. Nádrže jak plyn, tak CNG mám z poloviny plné. Spotřeba 6-8l dle situací.
Před 4 dny jsem se rozhodl, že vyměním svíčky, protože auto na volnoběh na CNG mělo velice nízké otáčky a někdy chcíplo pokud se nezastavovalo nebyl žádný problém a na CNG jelo v plné síle.. Na benzín jelo bez problémů jak na volný chod tak i v plné rychlosti.
Zajel jsem tedy do dvora a začal dílo zkázy.
Vytáhnul jsem původní svíčky brisk a nahradil je jinýma novýma svíčkami brisk. Chtěl jsem nastartovat a motor nějak nechytal musel jsem dlouho točit. Na plyn nechtěl naskočit. Po chvíli startování na plyn se rozsvítila kontrolka chyby vstřikovače a auto se samo přeplo na benzín stále jsem točil se startérem až motor naskočil, ale vypadalo to jako by jel na tři válce. Trošku jsem auto protůroval, ať se chytnou všechny svíčky(moje domněnka).Nepomohlo. Motor měl stále divný zvuk. Všiml jsem si, že ukazatel plynu bliká (první a poslední dílek bliká a rafika ukazatele stavu benzínu spadla na nulu. Vypnul jsem motor.
Zkontrolovat kabely ke svíčkám. V pořádku. Taxem vyměnil svíčky zpět za původní (funkční). Začal startovat a ta samá situace. Kontrolky opět blikaly a motor velice špatně chytal na benzín a na plyn vůbec.
Zkontroloval jsem tedy všechny pojistky aspoň doufám. Vyčistil svíčky, zkontroloval kabeláž. Motor mezitím vychladl. A už jsem ho nenastartoval. Při dlouhém startování šel hodně cítit benzín. Vytáhl jsem tedy svíčky, a pouze svíčka 3 válce byla mokrá od benzínu zbytek byly suché. Vysušil, vyčistil a horkovzdušnou pistolí jsem svíčky(původní) prohřál. Zašrouboval do motoru nasadil kabely a začal startovat. Auto s obrovskými problémy chytlo a opět jelo jakoby na 3 válce. Sundával jsem tedy kabely na svíčky a zkoušel zda fungují všechny. Zdálo se mi, když jsem sundal kabel z 3 válce Nic se nestalo. Motor se stále třepal. U ostatní mělo jejich sejmutí zásadní vliv na chod motoru. Usoudil jsem že problém bude asi ve 3 válci. Vyměnil kabel a prohodil svíčky a opět jsem nenastartoval. Sundal jsem tedy svíčky a změřil tlak ve válcích. Vše okej tlaky jako na novém motoru (11-12bar). Začalo nekonečné bádání, které nekončí dodnes. Bohužel.
Koupil jsem svíčky NGK speciály pro CNG přímo na Fiat multipla(doporučení fiatu)
Pozval jsem kamaráda s F brava a vyměnili jsme cívku a kabely z jeho auta do mého. Opět bez úspěchu. Ta samá situace jako s mojí cívkou a kabely.
Zastavil jsem přívod plynu (vzadu na autě mechanicky), aby nešly popř dvě paliva. Neúspěch.
Stříkli jsme do sání trošku benzínu. Nic auto ani neškytlo.
Sem tam jakoby blafne, ale nechytne.
Vypnul jsem benzín (odpojil zásuvku vstřikovačů) a startoval jenom na plyn. Nic, auto nechytlo.
Od té doby se mi auto nepodařilo nastartovat.
Všiml jsem si zajímavé věci. Když zmáčknu přepínač benzín/plyn a tlačítko svítí zeleně na tachometru se neobjeví pumpa. Ale podávací čerpadlo je slyšet a plyn se nepustí, nejsou slyšet ventily na lahvích CNG. Během startovaní se plyn pustí. Prostě ASI nejsem schopen startovat jenom na benzín. Nevím proč. Jsem opravdu velice zoufalý. Bydlím na severní Moravě okr. Frýdek-Místek. Poraďte mi někoho kdo mi pomůže a bude ochotný. Zatím mechanici se kterýma jsem mluvil moc chutí neměli. Ani se jim nedivím.
Velice Vám všem děkuji za odpovědi. Díky
SAki
Mám velký problém se svým vozem. Mám Multiplu bipower 1.6 16V 76 kw rok výroby 2000, najeto cca 190 000km. Nádrže jak plyn, tak CNG mám z poloviny plné. Spotřeba 6-8l dle situací.
Před 4 dny jsem se rozhodl, že vyměním svíčky, protože auto na volnoběh na CNG mělo velice nízké otáčky a někdy chcíplo pokud se nezastavovalo nebyl žádný problém a na CNG jelo v plné síle.. Na benzín jelo bez problémů jak na volný chod tak i v plné rychlosti.
Zajel jsem tedy do dvora a začal dílo zkázy.
Vytáhnul jsem původní svíčky brisk a nahradil je jinýma novýma svíčkami brisk. Chtěl jsem nastartovat a motor nějak nechytal musel jsem dlouho točit. Na plyn nechtěl naskočit. Po chvíli startování na plyn se rozsvítila kontrolka chyby vstřikovače a auto se samo přeplo na benzín stále jsem točil se startérem až motor naskočil, ale vypadalo to jako by jel na tři válce. Trošku jsem auto protůroval, ať se chytnou všechny svíčky(moje domněnka).Nepomohlo. Motor měl stále divný zvuk. Všiml jsem si, že ukazatel plynu bliká (první a poslední dílek bliká a rafika ukazatele stavu benzínu spadla na nulu. Vypnul jsem motor.
Zkontrolovat kabely ke svíčkám. V pořádku. Taxem vyměnil svíčky zpět za původní (funkční). Začal startovat a ta samá situace. Kontrolky opět blikaly a motor velice špatně chytal na benzín a na plyn vůbec.
Zkontroloval jsem tedy všechny pojistky aspoň doufám. Vyčistil svíčky, zkontroloval kabeláž. Motor mezitím vychladl. A už jsem ho nenastartoval. Při dlouhém startování šel hodně cítit benzín. Vytáhl jsem tedy svíčky, a pouze svíčka 3 válce byla mokrá od benzínu zbytek byly suché. Vysušil, vyčistil a horkovzdušnou pistolí jsem svíčky(původní) prohřál. Zašrouboval do motoru nasadil kabely a začal startovat. Auto s obrovskými problémy chytlo a opět jelo jakoby na 3 válce. Sundával jsem tedy kabely na svíčky a zkoušel zda fungují všechny. Zdálo se mi, když jsem sundal kabel z 3 válce Nic se nestalo. Motor se stále třepal. U ostatní mělo jejich sejmutí zásadní vliv na chod motoru. Usoudil jsem že problém bude asi ve 3 válci. Vyměnil kabel a prohodil svíčky a opět jsem nenastartoval. Sundal jsem tedy svíčky a změřil tlak ve válcích. Vše okej tlaky jako na novém motoru (11-12bar). Začalo nekonečné bádání, které nekončí dodnes. Bohužel.
Koupil jsem svíčky NGK speciály pro CNG přímo na Fiat multipla(doporučení fiatu)
Pozval jsem kamaráda s F brava a vyměnili jsme cívku a kabely z jeho auta do mého. Opět bez úspěchu. Ta samá situace jako s mojí cívkou a kabely.
Zastavil jsem přívod plynu (vzadu na autě mechanicky), aby nešly popř dvě paliva. Neúspěch.
Stříkli jsme do sání trošku benzínu. Nic auto ani neškytlo.
Sem tam jakoby blafne, ale nechytne.
Vypnul jsem benzín (odpojil zásuvku vstřikovačů) a startoval jenom na plyn. Nic, auto nechytlo.
Od té doby se mi auto nepodařilo nastartovat.
Všiml jsem si zajímavé věci. Když zmáčknu přepínač benzín/plyn a tlačítko svítí zeleně na tachometru se neobjeví pumpa. Ale podávací čerpadlo je slyšet a plyn se nepustí, nejsou slyšet ventily na lahvích CNG. Během startovaní se plyn pustí. Prostě ASI nejsem schopen startovat jenom na benzín. Nevím proč. Jsem opravdu velice zoufalý. Bydlím na severní Moravě okr. Frýdek-Místek. Poraďte mi někoho kdo mi pomůže a bude ochotný. Zatím mechanici se kterýma jsem mluvil moc chutí neměli. Ani se jim nedivím.
Velice Vám všem děkuji za odpovědi. Díky
SAki