Stránka 1 z 2

nenormalne prehrievanie motora

Napsal: 10 lis 2008, 10:56
od roberto555
Cafte

Hned na uvod napisem ze som pouzil aj tlacidlo hladat aj precital snad vsetky diskusie ktore sa tykali teploty a prehrievania motora no nic co som sa docital mi nepomohlo tak skusim popisat moj problem znova.

Pred mesiacom som kupil puntika MK1 1.1 (rv 1996) je to dovoz a prva vec co ma napadla ze skontrolujem chladiacu zmes. Voda v nadrzke bola uplne zlta... ako keby v tom aute bola iba cista voda pouzivana, tak som sa rozhodol ze nalejem tam normalnu chladiacu zmes.

preplachol som chladic nadrzku aj motor.. pokial sa len dalo aby som sa toho zlteho niecoho zbavil

kym som nemenil vodu auto slo ok teplota sa drzala od 95-105 ( viem to presne lebo som namontoval digitalny teplomer motora ) ventilator sa nezapinal

teraz po vymene sa auto zacalo nenormalne prehrievat... na 8 km sa zohreje na 130. ale kurenie islo ok... fukalo teply vzduch az vcera som isiel a zacalo fukat studeny.. (teplota 100) po chvili zas zacal fukat teply vzduch a teplota uz bola na 120. hadice sa daju stlacit... vsetky su horuce, voda v nadrzke kolise hore dole dokonca vcera aj vybublala cez veko vonku... z odvzdusnovaka ( nasiel som jeden za motorom) ide len kvapalina ziadny vzduch ) chladic ked ho chytim je cely teply takze aj priechodnost sa zda byt ok.

niekto pisal ze to bude tesnenie pod hlavou ale nechcem sa do toho pustat kym si niesom uplne isty nech to nerobim nadarmo.

dufam ze niekto na nieco pride a poradi lebo som uplne teraz odstaveny a auto potrebujem ...a davat servisu ako niekto pisal 11 000 za opravu tak to dakujem.

dik za kazdy napad...skusim vsetko :)

Re: nenormalne prehrievanie motora

Napsal: 10 lis 2008, 13:57
od Graun
Vidim, ze na to jdes analyticky. :wink:
To co popisujes muze byt prasklym tesnenim pod hlavou, znamou to bolistkou techto motoru. Avsak to take muze byt pouze spatnym odvzdusnenim. Odvzdusnoval si to spravne? Zvolil si postup dle jiz popsaneho postupu?
Jinak tech 11tis za opravu tesneni se mi zda dost. Rekli Ti co vsechno tam budou delat (vymena tesneni, srovnani hlavy, nova vodni pumpa, renovace ventilu,...)?

Napsal: 10 lis 2008, 14:46
od R.J.
keby to bolo tesnenie pod hlavu tak by ti podla mna mizla voda ale ak nemizne tak to moze byt aj termostat alebo zavzdušnenie skus vymenit termostat stoji par korun

Napsal: 10 lis 2008, 17:35
od roberto555
Odvzdušnoval Som podľa obvodu ktorý bol tu a aj keby nie tak včera Som ked bol motor Zohriaty tak otvoril odvzdušnovaci ventil a isla vonku len voda. Prave ma napadlo Ze sa mozno Kusok stráca voda ale to Som dal za dovod tomu Ze sa prehreje a voda vyvrie alebo ju vytlači cez veko nádržky. Ak By to bolo tesnenie pod hlavou tak By auto dymilo alebo By Som zbadal vodu v oleji nie?

Napsal: 10 lis 2008, 18:25
od Buchtič
Tak pokud se ti neztrácí voda, tak to těsnění nejspíš nebude. Ty odvzdušňováky jsou dva, jeden na chladiči a druhej za airobxem na přívodní hadici do topení (ten co jsi našel).

Napsal: 11 lis 2008, 12:27
od roberto555
moze mi niekto poslat foto ako vyzera ten odvzdusnovak na chladici? lebo ja som ho nenasiel....robo55@post.sk

resp. ak by nebol odvzdusneny chladic tak by bol potom studeny nie? ale on je cely horuci :(

nikto nevie nic? ja som v koncoch

Napsal: 11 lis 2008, 14:17
od Buchtič
Obrázek
Taky takovej plastovej bazmek, ten odšroubuješ.

Napsal: 11 lis 2008, 14:18
od zdenal82
Zdarec,

kdyby jsi měl prasklý(vyhnilý) těsnění pod hlavou tak se ti objeví na víčku od ventil deklu bílá emulze a v expanzce budeš mít mastnou vodu.
Dělal jsem to švagrovy a vyšlo mě to na 3800kč měl najeto 84.000km:-))) no je to fiat co si budem nalhávat

Zdenál. :shock:

Napsal: 11 lis 2008, 16:22
od roberto555
ok dik...

ja sa na to dnes pozriem ci najdem ten odvzdusnovak

a emulziu nemam takze si tiez nemyslim ze to bude tesnenie aj ked uz ma 165 000 takze by to nebolo ziadne prekvapko ;)

Napsal: 11 lis 2008, 17:38
od bigben.m
zkus ještě jednu věc.Nech odvzduš. šrouby být,povol víčko na nádržce aby měl tlak kudy utíkat,otevři topení a projeď se autem do provozní teploty a pak teprve dotáhni víčko.jestli je to v topení tak by to mělo pomoc a vzduch by měl vylítat ven.

Napsal: 11 lis 2008, 17:43
od Buchtič
V interiéru neovládáš klapku topení, ale jen klapku pro vzduch co si pouštíš dovnitř, čili to topí furt.

Napsal: 11 lis 2008, 19:58
od roberto555
tak problem sa nasiel

ako ten debil predomnou lial iba obycajnu vodu a ja som teraz menil tak sa zasekol termostat.... rozobral som to a je totalne zhrdzaveny... zajtra kupim novy vymenim a snad bude zas vsetko ok :)

Napsal: 11 lis 2008, 20:10
od Graun
roberto555 píše:tak problem sa nasiel

ako ten debil predomnou lial iba obycajnu vodu a ja som teraz menil tak sa zasekol termostat.... rozobral som to a je totalne zhrdzaveny... zajtra kupim novy vymenim a snad bude zas vsetko ok :)
Mno jestli tam lil teda jen vodu, tak potespanbu...to muze byt i tesneni za chvili v haji a pumpa s nim. Ale snad to bude jen ten termostat, hlavne to poradne odvzdusni...je tam blbe resena ta expanzka, tak se to samo neodvzdusni..je prilis nizko.

Napsal: 18 lis 2008, 17:00
od Libor74
Prosím poradte,po výměně nemr.kapaliny mi po zahřátí teplota kolísá z půlky spadne na čvrtku a zase na půlku a pořád dokola.Topení topí,motor se nepřehřívá jen to tak kolísá.Může to být zavzdušněný?

Napsal: 18 lis 2008, 18:48
od Graun
Libor74 píše:Prosím poradte,po výměně nemr.kapaliny mi po zahřátí teplota kolísá z půlky spadne na čvrtku a zase na půlku a pořád dokola.Topení topí,motor se nepřehřívá jen to tak kolísá.Může to být zavzdušněný?
Mas to dobre odvzdusnene? Podle mne, tam mas nekde bubliny.