nenormalne prehrievanie motora
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10 lis 2008, 10:45
nenormalne prehrievanie motora
Cafte
Hned na uvod napisem ze som pouzil aj tlacidlo hladat aj precital snad vsetky diskusie ktore sa tykali teploty a prehrievania motora no nic co som sa docital mi nepomohlo tak skusim popisat moj problem znova.
Pred mesiacom som kupil puntika MK1 1.1 (rv 1996) je to dovoz a prva vec co ma napadla ze skontrolujem chladiacu zmes. Voda v nadrzke bola uplne zlta... ako keby v tom aute bola iba cista voda pouzivana, tak som sa rozhodol ze nalejem tam normalnu chladiacu zmes.
preplachol som chladic nadrzku aj motor.. pokial sa len dalo aby som sa toho zlteho niecoho zbavil
kym som nemenil vodu auto slo ok teplota sa drzala od 95-105 ( viem to presne lebo som namontoval digitalny teplomer motora ) ventilator sa nezapinal
teraz po vymene sa auto zacalo nenormalne prehrievat... na 8 km sa zohreje na 130. ale kurenie islo ok... fukalo teply vzduch az vcera som isiel a zacalo fukat studeny.. (teplota 100) po chvili zas zacal fukat teply vzduch a teplota uz bola na 120. hadice sa daju stlacit... vsetky su horuce, voda v nadrzke kolise hore dole dokonca vcera aj vybublala cez veko vonku... z odvzdusnovaka ( nasiel som jeden za motorom) ide len kvapalina ziadny vzduch ) chladic ked ho chytim je cely teply takze aj priechodnost sa zda byt ok.
niekto pisal ze to bude tesnenie pod hlavou ale nechcem sa do toho pustat kym si niesom uplne isty nech to nerobim nadarmo.
dufam ze niekto na nieco pride a poradi lebo som uplne teraz odstaveny a auto potrebujem ...a davat servisu ako niekto pisal 11 000 za opravu tak to dakujem.
dik za kazdy napad...skusim vsetko
Hned na uvod napisem ze som pouzil aj tlacidlo hladat aj precital snad vsetky diskusie ktore sa tykali teploty a prehrievania motora no nic co som sa docital mi nepomohlo tak skusim popisat moj problem znova.
Pred mesiacom som kupil puntika MK1 1.1 (rv 1996) je to dovoz a prva vec co ma napadla ze skontrolujem chladiacu zmes. Voda v nadrzke bola uplne zlta... ako keby v tom aute bola iba cista voda pouzivana, tak som sa rozhodol ze nalejem tam normalnu chladiacu zmes.
preplachol som chladic nadrzku aj motor.. pokial sa len dalo aby som sa toho zlteho niecoho zbavil
kym som nemenil vodu auto slo ok teplota sa drzala od 95-105 ( viem to presne lebo som namontoval digitalny teplomer motora ) ventilator sa nezapinal
teraz po vymene sa auto zacalo nenormalne prehrievat... na 8 km sa zohreje na 130. ale kurenie islo ok... fukalo teply vzduch az vcera som isiel a zacalo fukat studeny.. (teplota 100) po chvili zas zacal fukat teply vzduch a teplota uz bola na 120. hadice sa daju stlacit... vsetky su horuce, voda v nadrzke kolise hore dole dokonca vcera aj vybublala cez veko vonku... z odvzdusnovaka ( nasiel som jeden za motorom) ide len kvapalina ziadny vzduch ) chladic ked ho chytim je cely teply takze aj priechodnost sa zda byt ok.
niekto pisal ze to bude tesnenie pod hlavou ale nechcem sa do toho pustat kym si niesom uplne isty nech to nerobim nadarmo.
dufam ze niekto na nieco pride a poradi lebo som uplne teraz odstaveny a auto potrebujem ...a davat servisu ako niekto pisal 11 000 za opravu tak to dakujem.
dik za kazdy napad...skusim vsetko
- Reklama
Re: nenormalne prehrievanie motora
Vidim, ze na to jdes analyticky.
To co popisujes muze byt prasklym tesnenim pod hlavou, znamou to bolistkou techto motoru. Avsak to take muze byt pouze spatnym odvzdusnenim. Odvzdusnoval si to spravne? Zvolil si postup dle jiz popsaneho postupu?
Jinak tech 11tis za opravu tesneni se mi zda dost. Rekli Ti co vsechno tam budou delat (vymena tesneni, srovnani hlavy, nova vodni pumpa, renovace ventilu,...)?
To co popisujes muze byt prasklym tesnenim pod hlavou, znamou to bolistkou techto motoru. Avsak to take muze byt pouze spatnym odvzdusnenim. Odvzdusnoval si to spravne? Zvolil si postup dle jiz popsaneho postupu?
Jinak tech 11tis za opravu tesneni se mi zda dost. Rekli Ti co vsechno tam budou delat (vymena tesneni, srovnani hlavy, nova vodni pumpa, renovace ventilu,...)?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10 lis 2008, 10:45
Odvzdušnoval Som podľa obvodu ktorý bol tu a aj keby nie tak včera Som ked bol motor Zohriaty tak otvoril odvzdušnovaci ventil a isla vonku len voda. Prave ma napadlo Ze sa mozno Kusok stráca voda ale to Som dal za dovod tomu Ze sa prehreje a voda vyvrie alebo ju vytlači cez veko nádržky. Ak By to bolo tesnenie pod hlavou tak By auto dymilo alebo By Som zbadal vodu v oleji nie?
- Buchtič
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 448
- Registrován: 11 úno 2008, 19:48
- Bydliště: Broumov/Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tak pokud se ti neztrácí voda, tak to těsnění nejspíš nebude. Ty odvzdušňováky jsou dva, jeden na chladiči a druhej za airobxem na přívodní hadici do topení (ten co jsi našel).
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10 lis 2008, 10:45
- Buchtič
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 448
- Registrován: 11 úno 2008, 19:48
- Bydliště: Broumov/Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Taky takovej plastovej bazmek, ten odšroubuješ.
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10 lis 2008, 10:45
- Buchtič
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 448
- Registrován: 11 úno 2008, 19:48
- Bydliště: Broumov/Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
V interiéru neovládáš klapku topení, ale jen klapku pro vzduch co si pouštíš dovnitř, čili to topí furt.
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10 lis 2008, 10:45
Mno jestli tam lil teda jen vodu, tak potespanbu...to muze byt i tesneni za chvili v haji a pumpa s nim. Ale snad to bude jen ten termostat, hlavne to poradne odvzdusni...je tam blbe resena ta expanzka, tak se to samo neodvzdusni..je prilis nizko.roberto555 píše:tak problem sa nasiel
ako ten debil predomnou lial iba obycajnu vodu a ja som teraz menil tak sa zasekol termostat.... rozobral som to a je totalne zhrdzaveny... zajtra kupim novy vymenim a snad bude zas vsetko ok
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Mas to dobre odvzdusnene? Podle mne, tam mas nekde bubliny.Libor74 píše:Prosím poradte,po výměně nemr.kapaliny mi po zahřátí teplota kolísá z půlky spadne na čvrtku a zase na půlku a pořád dokola.Topení topí,motor se nepřehřívá jen to tak kolísá.Může to být zavzdušněný?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)