Stránka 1 z 1
těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD
Napsal: 22 říj 2008, 23:20
od anonyme
Nevíte někdo, jaký je správný rozměr těsnícího Cu kroužku vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD 115?
Napsal: 26 říj 2008, 17:59
od marcel.pce
Ahoj, poradím jinou věc, výměnu celého šroubu:
Starý šroub je klasický šestihran se závitem cca 10mm dlouhým.
Nový šroub je zapuštěný a na imbus, se závitem cca 30mm dlouhým !!
Osobní zkušenost: Škrtnul jsem šroubem a vylomil kus olejové vany v závitu, protože závit šroubu je příliš krátký a poměr délky závit/hlava šroubu je téměř 1:1. Nová vana jen tak mimochodem stojí cca 7.000,-. Sice se to zavařilo, ale byla to honička a pak tam ještě "vrátit závit".....
Navíc byl ten starý šroub už docela "odrbaný od polňaček" a zmrazků na silnici v zimě.
Cenově docela sranda: Odtah 120km, nový šroub cca 350,- (origo FIAT), olej, filtr, zavaření a práce na vaně, demontáž a montáž vany => že ho já idiot nevyměnil dřív, jak jsem chtěl...
Někdy v roce 2005 si inženýři z Itálie (ne z eNDéeR) uvědomili, kde udělali chybu a výpustný šroub inovovali.
Na závěr každému jen tak pro zajímavost poradím, aby si změřil výšku mezi silnicí a výpustným šroubem u běžně zatížené Multi.
Napsal: 26 říj 2008, 20:10
od Matess
Dovolím si nesouhlasit. Hlava šroubu není na šetihran (i když lze v nouzi použít), ale na TORX klíč č.50 Alespoň rok 2004
Napsal: 26 říj 2008, 20:34
od anonyme
Já tam mám ten šroub na imbus už z výroby, netušil jsem, že byly dřív jiné šrouby., Ale mám ho taky nějak o cosi ojetý. Akorát to tam teď po tom šroubu trochu odkapává. Vana ruple nevypadá. Tak to zřejmě potřebuje nové těsnění. Akorát tedy nevím jaký rozměr si mám předem sehnat. Takže budu ho muset vyšroubovat a shánět potom, když nikdo neví co tam vlastně patří. Bohužel jsem nepochodil ani u Dojáčka. Tak by mě zajímalo jak to vlastně ve značkovém servise při výměně oleje dělají? Asi to těsnění běžně nevyměňují.
Napsal: 26 říj 2008, 20:41
od Matess
Tak imbusy jsem měl na všech předchozích fiatech a najednou vlezu pod Multiplu a TORX. Docela šok, málem jsem musel přerušit výměnu oleje.
Jinak tesnění bývá jen kovový kroužek, životnost neomezena. Já mám ten šroub dost dlouhý (možná i ty 3cm) a když jsem ho dotáhl jen zlehka tak prostě kapal. Takže jsem musel malinko zabrat a je to v pořádku.
Napsal: 26 říj 2008, 20:47
od marcel.pce
Ahoj, "šestihrany" se montovaly do roku 2003 (konečně jsem se na to podíval). Pak prý něco jiného a na konec ten imbus.
Šroub i těsnění jsem koupil normálně ve FIATu, konkrétně v Jičíně.
Při výměně oleje standartně vracejí to původní, není z hliníku jako u škodovek ale ze slitiny mědi (a nová by se měla "popustit"), takže se nopotřebovává.
Dotěsnit lze tmelem, který se používá na utěsnění van a víček ventilů - takový ten červený - v každém servise mají načatou tubu. Sám aplikuji a při výměně není problém.
Napsal: 26 říj 2008, 21:22
od anonyme
Jo díky, mám r.v. 12/2003. Takže červený tmel, to jsem nevěděl.
Re: těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD
Napsal: 29 říj 2008, 10:06
od Králik a spol.
anonyme píše:Nevíte někdo, jaký je správný rozměr těsnícího Cu kroužku vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD 115?
Mám sice 1,9 JTD 105 r 99 -průměr závitu vypošťáku je 18 mm,takže vnitřní průměr kroužku-18mm. Nákres šoubu nosím v peněžence, protože schytal pár ran a u Smažíka se mi nechtělo dávat 350 ,tak pokukuju jinde
Pro zajímavost-u mě délka závitu 21mm.
Re: těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD
Napsal: 30 dub 2010, 18:19
od lulu
Po půlhodinovém boji jsem ten "ojetej" TORX vymontoval (ale ne klíčem na torx) a raději jsem si na něj nechal navařit pořádnou matku!
Re: těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD
Napsal: 01 kvě 2010, 15:14
od Lord Vader
Jako páv jsem se nesl vybaven olejem, filtrem, klíčem na filtr a imbusem. Vlezu pod auto a pěkně jsem si zaklel. Torx a ještě ke všemu strhnutý.
Tak jsem si tam nechal navařit matku.
Re: těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD
Napsal: 25 říj 2011, 10:53
od milos