Stránka 1 z 2
Výměna žhavících svíček. JTD
Napsal: 16 říj 2008, 10:40
od Kačátko
Měl bych na Vás dotaz. Kolik Vás přišla výměna žhavících svíček a kde jste si ji nechali dělat. Já to zkoušel s mechanikem co mi spravuje auto a nutno říct, že v tomto se konstruktéři FIATu opravdu zrovna neukázali. Přístup strašný. Udělali jsme dvě a vzdali to. To je opravdu nutné sundávat kvůli výměně celé sání???
Re: Výměna žhavících svíček. JTD
Napsal: 19 říj 2008, 11:04
od antsat
Kačátko píše:Měl bych na Vás dotaz. Kolik Vás přišla výměna žhavících svíček a kde jste si ji nechali dělat. Já to zkoušel s mechanikem co mi spravuje auto a nutno říct, že v tomto se konstruktéři FIATu opravdu zrovna neukázali. Přístup strašný. Udělali jsme dvě a vzdali to. To je opravdu nutné sundávat kvůli výměně celé sání???
Mne to stalo 4000 kc vc montaze
Napsal: 19 říj 2008, 11:09
od bikus
...já koukal na ceníky, origo Boschky jsou kolem 750,- Kč/kus, NGK ani BERU mi mechanici nedoporučovali, ikdyž jsou skoro za půlku, pakliže nechci měnit za dva roky zase... A když jsem viděl přístup, nechci to dělat ani jednou, natož víckrát.
Na diagnostice mi jedna svíčka vykazuje vyšší odpor, takže je asi načatá. Můj dvorní mechanik, když viděl jak jsou žhavice umístěné, mi "vyhnal" s tím, že dokud to startuje, ať jezdím.
Napsal: 19 říj 2008, 20:38
od Kačátko
bikus píše:...já koukal na ceníky, origo Boschky jsou kolem 750,- Kč/kus, NGK ani BERU mi mechanici nedoporučovali, ikdyž jsou skoro za půlku, pakliže nechci měnit za dva roky zase... A když jsem viděl přístup, nechci to dělat ani jednou, natož víckrát.
Na diagnostice mi jedna svíčka vykazuje vyšší odpor, takže je asi načatá. Můj dvorní mechanik, když viděl jak jsou žhavice umístěné, mi "vyhnal" s tím, že dokud to startuje, ať jezdím.
Jo tak s těmito slovy jsem byl vyhnán taky?!!
Re: Výměna žhavících svíček. JTD
Napsal: 19 říj 2008, 20:40
od Kačátko
Mne to stalo 4000 kc vc montaze[/quote]
To není zase tak hrozná cena. To byl značkový servis?
Napsal: 21 říj 2008, 16:54
od Globusman
Sání není potřeba sundávat. Sice nepíšeš, jakou JTD máš, ale u mojí 105 stačilo demontovat vstřiky a takovým šikovným klíčem se tam dalo dostat a žhaviče vymontovat. V žádném případě nedoporučuju jezdit "dokud to startuje"...
Napsal: 21 říj 2008, 18:27
od Kačátko
Globusman píše:Sání není potřeba sundávat. Sice nepíšeš, jakou JTD máš, ale u mojí 105 stačilo demontovat vstřiky a takovým šikovným klíčem se tam dalo dostat a žhaviče vymontovat. V žádném případě nedoporučuju jezdit "dokud to startuje"...
Mám ten samý motor. Nejezdil bych dokud to startuje pokud by varování svítilo, ale ono zhaslo, zřejmě jsme trefili tu poškozenou svíčku, v těch dvou co se nám podařilo vyměnit.
Ještě mi prosím řekni něco o tom zázračném klíči. Měli jsme profi sadu BERNER a bylo nám to prd platné. Nakonec jsme grif našli, ale obavy co nás čeká u další nás po všech úkonech donutili práci vzdát.
JAk jsi měnil tu svíčku poslední u toho kolene či jak to nazvat?
J8 to nakonec asi fakt nechám na značkový servis, ale zvědavost je větší. NAvíc když se mi něco nepodaří žere mě to
.
Napsal: 21 říj 2008, 19:59
od bikus
4 Globusman
...a co se stane, když budu jezdit dál s jednou načnutou žhavicí? Bude to startovat o půl otočení kliky dýl...? Nebo snad o jedno celý otočení kliky? Nebo snad něco horšího?
Napsal: 22 říj 2008, 00:31
od kejml
bikus píše:...a co se stane, když budu jezdit dál s jednou načnutou žhavicí?
VYBOUCHNE TO!
Napsal: 22 říj 2008, 08:04
od Globusman
bikus píše:4 Globusman
...a co se stane, když budu jezdit dál s jednou načnutou žhavicí? Bude to startovat o půl otočení kliky dýl...? Nebo snad o jedno celý otočení kliky? Nebo snad něco horšího?
Už přesně nevím, mechoš mi to vysvětloval, že v tom válci, kde to nežhaví to pak správně nespaluje a něco se tam může podělat...
Napsal: 22 říj 2008, 08:05
od Globusman
Kačátko píše:Globusman píše:Sání není potřeba sundávat. Sice nepíšeš, jakou JTD máš, ale u mojí 105 stačilo demontovat vstřiky a takovým šikovným klíčem se tam dalo dostat a žhaviče vymontovat. V žádném případě nedoporučuju jezdit "dokud to startuje"...
Mám ten samý motor. Nejezdil bych dokud to startuje pokud by varování svítilo, ale ono zhaslo, zřejmě jsme trefili tu poškozenou svíčku, v těch dvou co se nám podařilo vyměnit.
Ještě mi prosím řekni něco o tom zázračném klíči. Měli jsme profi sadu BERNER a bylo nám to prd platné. Nakonec jsme grif našli, ale obavy co nás čeká u další nás po všech úkonech donutili práci vzdát.
JAk jsi měnil tu svíčku poslední u toho kolene či jak to nazvat?
J8 to nakonec asi fakt nechám na značkový servis, ale zvědavost je větší. NAvíc když se mi něco nepodaří žere mě to
.
Jejda, tak to fakt nevím. Dělal mi to můj mechoš a měl na to nějakej snad třikrát zalomenej klíč (s nějakejma kloubama či co) a udělal tak všechny čtyři...
Napsal: 22 říj 2008, 12:14
od Kačátko
Jejda, tak to fakt nevím. Dělal mi to můj mechoš a měl na to nějakej snad třikrát zalomenej klíč (s nějakejma kloubama či co) a udělal tak všechny čtyři...[/quote
Budu muset svého technika požádat ať si pořídí trojkloubový klíč daných parametrů
Re: Výměna žhavících svíček. JTD
Napsal: 11 led 2009, 12:14
od bikus
Dva měsíce jsem přemlouval svýho mechanika k výměně žhaviček. Už od pohledu (protože není nic vidět) je to pěkná pakárna, tak si na to nechal půl dne volna. Po hodině dostal ven první svíčku a zjistili jsme, že v motoru mám svíčky s vývodem na kablík systém "očko+matka" a ty nový, co jsem koupil jsou na násuvný kontakty.
Záver: Podle katalogu nepoznáte asi nic, a dopředu na motor se můžete dívat jak chcete a stejně nic nepoznáte, dokud motor neoddeklujete. Nevím, jestli je nějaký pravidlo, třeba že můj 1.9 JTD 105 r.v. 2000 má kontakt na matku a rok dýl už násuvný kontakty, ale prosím vás pozor, i tady může být zádrhel...
Re: Výměna žhavících svíček. JTD
Napsal: 11 led 2009, 18:25
od Globusman
Většinou objednávky podle VINu bývají bezproblémové...
Re: Výměna žhavících svíček. JTD
Napsal: 19 led 2009, 21:19
od bikus
fšem
VYMĚNĚNO !!!
Takže můj mechanik si konečně našel v pořadníku půl dne a vyměnil mi svíce. Přesně 4 hodiny práce, bez spěchu, ale bez sezení. Klel jak dlaždič, když mi auto předával. Muselo toho při výměně prý z motoru dost ven. A dělá se to po hmatu, vidět tam není. Jinak cena svíček 330,-/ks (Denso - znáte lepší....?) + práce za basu Gambáče. Ale ani se nedivím, že ve Fiatu si naúčtujou dvojku za práci.
Jinak jsme s hrůzou zjistili, že žádný (cituji sám sebe)"jedna svíčka má asi větší odpor, proto ti to žhavení poblikává...", jak jsme si mysleli do teď, ale 2, slovy "dvě" svíčky nežhavily vůbec !!! A když si představím, že to byly na 2. a 3. válci, tedy pálily jen ty na krajích, je mi toho motoru dost líto, že jsem s ním jezdil asi 3 měsíce.... Když si představím, že chytne první válec, pak se dlooouho nic nedělo a pak chytnul 4., na opačný straně kliky, a pak se zase čekalo na první....
Závěr: Jestli Vám někomu začalo poblikávat žhavení, rychle do garáže a ven se všema čtyřma a nový !!!
Mimochodem jsem hned zaregistroval, že motor přestal po nastartování v mrazu klepat, tak jak to dělal první 2 km. Myslel jsem, že to je vliv extrémních mrazů. Ale kdo ví, jak to v těch dvou válcích bez žhavení vlastně chytalo a následně mlátilo do ventilů.... Osobně zastávám názor, že žhavení v těhle mrazech, co byly, pracuje nějakou dobu i po nastartování. Změřené to nemám, ale teď, po výměně, to jasně slyším...