Stránka 1 z 1

nestartuje mi puntak

Napsal: 12 říj 2008, 10:54
od Fojta
Nazdar vsem.
Mam punto rv99 1,2 44kw.
V posledni dobe se mi stavalo cca. tak 4x do mesice, ze jsem nenastartoval (pri otoceni klicku pro start, jsem sysel jen cvaknuti-kontrolky na palubovce zhasinaji, tak jak maji).
Nechal jsem auto u znameho v servisu, kde mi vymenil starter za novy. Tyden jsem jezdil v pohode, az do dnesniho rana, kdy vse pripomina stav pred vymenou. Znamej je nyni na 14 dnu na dovolene, takze mi nepomuze..
Muzete mi nekdo poradit co s tim, kde je pricina?

Dik.
Vojta

Napsal: 12 říj 2008, 11:26
od Vasek176
jenoduchá věc..projdi si kontakty

Napsal: 05 lis 2008, 13:53
od Pepik
Zkusil bych vylučovací způsob.Před startem bych rozsvítil světla a sledoval jejich svit při startu.Buď při startu jejich svit nepoklesne pak nejde proud do starteru - problém s elmag.spinačem starteru.Nebo poklesne, pak může být špatný akumulátor - vyměnit,přechodový odpor na přívodu ke startéru-očistit spoje,přidřený startér-vadné ložisko.

Napsal: 05 lis 2008, 16:48
od Vasek176
Pepik píše:Zkusil bych vylučovací způsob.Před startem bych rozsvítil světla a sledoval jejich svit při startu.Buď při startu jejich svit nepoklesne pak nejde proud do starteru - problém s elmag.spinačem starteru.Nebo poklesne, pak může být špatný akumulátor - vyměnit,přechodový odpor na přívodu ke startéru-očistit spoje,přidřený startér-vadné ložisko.
u puntika ti světla při startu zhášej stále

Napsal: 05 lis 2008, 17:04
od Graun
Pepik píše:Zkusil bych vylučovací způsob.Před startem bych rozsvítil světla a sledoval jejich svit při startu.Buď při startu jejich svit nepoklesne pak nejde proud do starteru - problém s elmag.spinačem starteru.Nebo poklesne, pak může být špatný akumulátor - vyměnit,přechodový odpor na přívodu ke startéru-očistit spoje,přidřený startér-vadné ložisko.
Mozna je lepsi dat voltmetr na kontakty baterie a merit pokles napeti pri startovani. Nemelo by to jit pod 10V, pokud ano, tak baterie je k.o. (tu zmeris i hustomerem - vetsinou je spatny u plus polu).
Jak pisou vyse, je mozne, ze je kontakt u starteru zaoxidavany. Ja to resil take pred mesicem. Musel jsem vymontovat starter ven (pristup jako pro gynekologa), cely jsem jej rozebral vycistil, zkontroloval a namazal. Dneska to jde jedna basen.
Objevilo se mi to po umyti motoru. :wink: