Stránka 1 z 1

Zaseknute riadenie

Napsal: 06 říj 2008, 16:07
od madtom
Dnes sa mi stala strasna vec, vychadzal som z parkoviska a asi po 20 metroch sa mi uplne zaseklo riadenie, neslo mi vobec tocit volantom a rozsvietila sa mi cervena kontrola volantu. Takmer som nabural, ale kedze som este kluckoval po parkovisku tak som to este ubrzdil. Celu cestu do prace som mal obavu ze co ak sa mi to stane pri vyssej rychlosti ale odvtedy uz bolo vsetko OK. Myslite ze to bolo len chvilkove zlyhanie studeneho riadenia a je bezpecne s tym jazdit alebo treba co najskor vymenit riadenie?? dik

Napsal: 06 říj 2008, 18:12
od wladam
:shock: myslim asi na nic necekej a nech si to auto prohlednout...

Napsal: 06 říj 2008, 18:45
od Vencapunto
Jo a fofrem než si někde namlátíš :roll:

Napsal: 06 říj 2008, 18:59
od Anduril
neslo vubec tocit? to je divne.. pokud se ti rozsvitila cervena kontrolka volantu, tak ti nefungoval v te chvili posilovac. Neni mozne, ze jsi pouze necekal, ze bude treba vynalozit vetsi silu na rizeni bez posilovace?

Napsal: 06 říj 2008, 22:26
od madtom
Anduril píše:neslo vubec tocit? to je divne.. pokud se ti rozsvitila cervena kontrolka volantu, tak ti nefungoval v te chvili posilovac. Neni mozne, ze jsi pouze necekal, ze bude treba vynalozit vetsi silu na rizeni bez posilovace?
tazko povedat, teraz si ma zneistil. v tej situacii som bol som z toho mierne dost zaskoceny takze je to mozne ze sa mi to len zdalo ze to vobec nejde ale podla mna som zaberal dost velkou silou... :?:

Napsal: 06 říj 2008, 22:37
od onc
... viz odkaz dole ... zamknout a smazat ... diky

https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... ervo+punto

Napsal: 25 říj 2008, 18:32
od Pepik
Punto2 má elektrický posilovač pod volantem.Na volantové hřídeli je snímač skrutného momentu a ten dává informaci elektronice jaká bude polarita napětí a proud do motoru posilovače.A tím směr a síla záběru motoru.Teoretická úvaha: při zkratu na svorkách motoru by posilovač neposiloval, ale by ještě navíc silně brzdil otáčení volantem.Při závadě v koncovém obvodu elektronické regulace by se mohlo stát,že motor by náhle s velkou silou zatočil s volantem na některý doraz.Zajímalo by mě jestli výrobce toto nějak ošetřil,pokud je to vůbec možné.Myslím si že jakákoliv závada v obvodech regulace posilovače může dělat divy.Mám dojem že tento posilovač učinkuje pouze za velmi nízkých rychlostí (parkování) při vysoké rychlosti by mohl být nebezpečný.Hydraulika sice zvyšuje spotřebu ale u ní to co u elektrického nehrozí.Co vy na to?