Stránka 1 z 3
Prosím poraďte olej do JTD 77KW
Napsal: 01 říj 2008, 16:55
od Kačátko
Ahoj kolegové Multinkáři,
čeká mě výměna při 137t km naběhaných oficiálně na motůrku JTD 77KW r.v. 2000 prosím kolegové za volantem poraďte co dáváte do svého miláčka s čím máte nejlepší zkušenosti.
Jel jsem na CASTROL 10W-40, ale co do udržování motoru v čistotě jsem nečetl moc dobré reference. Na lehký chod je prý dobrý.
Uvažuji o Mobil1 a nebo TOTAL 9000. Vzhledem k tomu že jezdím hodně a převážně v městském provozu, chtěl bych jít do 5W-40. Selenia se mi zdá už přehnaně drahá.
Napsal: 01 říj 2008, 18:14
od anonyme
Zkus 5W30
http://www.zraly.cz/gm-motorove-ojele.html mě to na to jezdí v pohodě a cena je slušná.
Re: Prosím poraďte olej do JTD 77KW
Napsal: 01 říj 2008, 23:54
od kubiii
Kačátko píše:Ahoj kolegové Multinkáři,
čeká mě výměna při 137t km naběhaných oficiálně na motůrku JTD 77KW r.v. 2000 prosím kolegové za volantem poraďte co dáváte do svého miláčka s čím máte nejlepší zkušenosti.
Jel jsem na CASTROL 10W-40, ale co do udržování motoru v čistotě jsem nečetl moc dobré reference. Na lehký chod je prý dobrý.
Uvažuji o Mobil1 a nebo TOTAL 9000. Vzhledem k tomu že jezdím hodně a převážně v městském provozu, chtěl bych jít do 5W-40. Selenia se mi zdá už přehnaně drahá.
Viskozitu oleje si zvol podle způsobu užívání auta (časté studené starty, dlouhé jízdy, obbčasný provoz apod.), ale jinak je důležité, aby olej splňoval normu danou výrobcem (u Multí je to tuším norma ACEA - asi 5, ale to se koukni v návodu). Jinak už jen záleží na tom, jak se ti líbí obal zvoleného oleje (zpravidla čím hezčí obal a více keců kolem, tím je dražší).
Napsal: 02 říj 2008, 00:21
od kejml
mě to jezdí v pohodě na opalovací olej z teska
Napsal: 02 říj 2008, 07:01
od Kačátko
kejml píše:mě to jezdí v pohodě na opalovací olej z teska
až budu mít pocit, že potřebuji nějakou rádoby vtipnou poznámku určitě dám vědět
Napsal: 02 říj 2008, 07:35
od Snowfox
Pokud jsi jezdil na polosyntetiku tak bych na plnou asi moc nepřecházel nedělá to totiž dobrotu prý.Podle programu u nás v práci máš na Multiplu Specifikace motorového oleje ACEA B3 .Jen tak pro info.
Napsal: 02 říj 2008, 13:30
od kejml
Kačátko píše:až budu mít pocit, že potřebuji nějakou rádoby vtipnou poznámku určitě dám vědět
Je to stejně kvalitní poznámka jako většina výše i níže uvedených rádoby zkušeností.
Ale evidentně potřebuješ relevantní informace. Pro začátek nastuduj třeba oleje.cz. Je to rozhodně přínosnější, něž zaručené plky "dej tam tohle, kámoš jezdí na ..., apod."
Dodrž viskozitní i výkonovou specifikaci, kterou předepisuje výrobce motoru. Stejně tak interval výměny. Výrobce oleje do toho nemá co kecat. Ten musí "jen" plnit normy.
Pro JTD 77 kW výrobce
doporučuje značku Selenia Turbo Diesel.
Jinými slovy
předepisuje parametry SAE 10W/40, ACEA B3-96, API CD/SF.
Takže jestli je to Selenia, Mogul, je wurst. U "značkového" oleje máš ale větší jistotu, že parametry deklarované na pixle opravdu plní.
Mimochodem, kolik z těch 1.200,- Kč ušetříš, když do nejcitlivější části auta naleješ vysmaženej fritovací olej?
Napsal: 02 říj 2008, 14:51
od Kačátko
kejml píše:Kačátko píše:až budu mít pocit, že potřebuji nějakou rádoby vtipnou poznámku určitě dám vědět
Je to stejně kvalitní poznámka jako většina výše i níže uvedených rádoby zkušeností.
Ale evidentně potřebuješ relevantní informace. Pro začátek nastuduj třeba oleje.cz. Je to rozhodně přínosnější, něž zaručené plky "dej tam tohle, kámoš jezdí na ..., apod."
Dodrž viskozitní i výkonovou specifikaci, kterou předepisuje výrobce motoru. Stejně tak interval výměny. Výrobce oleje do toho nemá co kecat. Ten musí "jen" plnit normy.
Pro JTD 77 kW výrobce
doporučuje značku Selenia Turbo Diesel.
Jinými slovy
předepisuje parametry SAE 10W/40, ACEA B3-96, API CD/SF.
Takže jestli je to Selenia, Mogul, je wurst. U "značkového" oleje máš ale větší jistotu, že parametry deklarované na pixle opravdu plní.
Mimochodem, kolik z těch 1.200,- Kč ušetříš, když do nejcitlivější části auta naleješ vysmaženej fritovací olej?
Nechci ušetřit, plně si uvědomuji, že si zaslouží kvalitu a že se jedná o nejcitlivější spotřební matroš do autka, proto se jako laik ptám a sleduji tady pokec. NEzlob se na mě, ale Selenia se mi opravdu zdá přenhaná co do ceny. Vždyť je dražší než rádoby Castrol. Chtěl bych přejít na 5W-40 z původního 10W-40 jak jsem psal. Připadá mi to na zimu rozumnější. Navíc je spousta výborných výrobců co mají spoustu atestací stejných a za podstatně lepší ceny a s větším renomé. Myslím třeba TOTAL, VALVOLINE, Q8, MOGUL, MOBIL1... AKorád bych rád věděl co znamenají ty znaky za API to CD/SF protože to se u každého oleje lyší a také by mě zajímali co znamená B3-96,98 to 96,98 asi rok obdržení atestu?
Napsal: 02 říj 2008, 15:16
od onc
Kačátko píše:
Nechci ušetřit, plně si uvědomuji, že si zaslouží kvalitu a že se jedná o nejcitlivější spotřební matroš do autka, proto se jako laik ptám a sleduji tady pokec. NEzlob se na mě, ale Selenia se mi opravdu zdá přenhaná co do ceny. Vždyť je dražší než rádoby Castrol. Chtěl bych přejít na 5W-40 z původního 10W-40 jak jsem psal. Připadá mi to na zimu rozumnější. Navíc je spousta výborných výrobců co mají spoustu atestací stejných a za podstatně lepší ceny a s větším renomé. Myslím třeba TOTAL, VALVOLINE, Q8, MOGUL, MOBIL1... AKorád bych rád věděl co znamenají ty znaky za API to CD/SF protože to se u každého oleje lyší a také by mě zajímali co znamená B3-96,98 to 96,98 asi rok obdržení atestu?
http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... _porovnani
Napsal: 02 říj 2008, 15:28
od kejml
Kačátko píše:Chtěl bych přejít na 5W-40 z původního 10W-40 jak jsem psal. Připadá mi to na zimu rozumnější.
To je furt dokola. "Připadá mi to ..." Proč?
5W je oproti 10W dešťovka. Neudělá lepší službu ani šálám, ani turbu. Jen uleví tvojí peněžence. JTD 77 kW je obstarožní motor, konstrukčně tipuju z konce 80. let minulého století. Je postaven na použití "polosyntetiky".
5W by do toho motoru možná měl opodstatnění na období listopad - březen, ale s trvalým provozem na horách.
Další otázky zodpovězeny na oleje.cz
Ty mulťu jezdíš jako dročku ve Špindlu?
Napsal: 02 říj 2008, 17:46
od kubiii
Velmi doporučuji pročíst články na toto téma na
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
konkrétně ty s názvem Mazivářské mýty, pěkně to člověka vyvede z pohádek...
Napsal: 04 říj 2008, 21:10
od kubiii
Kačátko píše:kejml píše:Kačátko píše:až budu mít pocit, že potřebuji nějakou rádoby vtipnou poznámku určitě dám vědět
Je to stejně kvalitní poznámka jako většina výše i níže uvedených rádoby zkušeností.
Ale evidentně potřebuješ relevantní informace. Pro začátek nastuduj třeba oleje.cz. Je to rozhodně přínosnější, něž zaručené plky "dej tam tohle, kámoš jezdí na ..., apod."
Dodrž viskozitní i výkonovou specifikaci, kterou předepisuje výrobce motoru. Stejně tak interval výměny. Výrobce oleje do toho nemá co kecat. Ten musí "jen" plnit normy.
Pro JTD 77 kW výrobce
doporučuje značku Selenia Turbo Diesel.
Jinými slovy
předepisuje parametry SAE 10W/40, ACEA B3-96, API CD/SF.
Takže jestli je to Selenia, Mogul, je wurst. U "značkového" oleje máš ale větší jistotu, že parametry deklarované na pixle opravdu plní.
Mimochodem, kolik z těch 1.200,- Kč ušetříš, když do nejcitlivější části auta naleješ vysmaženej fritovací olej?
Nechci ušetřit, plně si uvědomuji, že si zaslouží kvalitu a že se jedná o nejcitlivější spotřební matroš do autka, proto se jako laik ptám a sleduji tady pokec. NEzlob se na mě, ale Selenia se mi opravdu zdá přenhaná co do ceny. Vždyť je dražší než rádoby Castrol. Chtěl bych přejít na 5W-40 z původního 10W-40 jak jsem psal. Připadá mi to na zimu rozumnější. Navíc je spousta výborných výrobců co mají spoustu atestací stejných a za podstatně lepší ceny a s větším renomé. Myslím třeba TOTAL, VALVOLINE, Q8, MOGUL, MOBIL1... AKorád bych rád věděl co znamenají ty znaky za API to CD/SF protože to se u každého oleje lyší a také by mě zajímali co znamená B3-96,98 to 96,98 asi rok obdržení atestu?
ACEA a API (případně VW, či MB) jsou atestace, které musí olej pro daný motor plnit. Nic dalšího výrobce nepředepisuje - ani značku, ani viskozitu SAE. Tyto věci pouze doporučuje. Značku doporučí takovou, se kterou má smlouvu a SAE záleží na podmínkách provozu. Pro naše podmínky je asi nejideálnější volba 10W40, pokud s tím nestartuješ co deset minut nebo nečekáš opravdu tuhou zimu.
Napsal: 11 říj 2008, 12:38
od Kačátko
Tak vážení už si to chrochtáme na Q8 Excel 5W-40 za super cenu. S dobrou škálou specifikací.
Napsal: 12 říj 2008, 14:10
od kubiii
Kačátko píše:Tak vážení už si to chrochtáme na Q8 Excel 5W-40 za super cenu. S dobrou škálou specifikací.
Jo, Q8 dali i našim do fabie 1,4 16V. Když zjistili, že po roce jízdy mají nalítaných 5000, tak rezignovali na vnucování Castrolu nebo Shell či jakou drahotu tam normálně cpou.
Napsal: 12 říj 2008, 16:43
od Kačátko
kubiii píše:Kačátko píše:Tak vážení už si to chrochtáme na Q8 Excel 5W-40 za super cenu. S dobrou škálou specifikací.
Jo, Q8 dali i našim do fabie 1,4 16V. Když zjistili, že po roce jízdy mají nalítaných 5000, tak rezignovali na vnucování Castrolu nebo Shell či jakou drahotu tam normálně cpou.
No moje roční kilometry jsou okolo 40 000, navíc převážně v městském provozu.