MOTOR, CHLAZENÍ: Výměna kapaliny
Napsal: 26 zář 2008, 12:17
Zdravím, neví někdo, jaký je postup při výměně chladící kapaliny? Nikde jsem nenašel nějaký vypouštěcí šroub jako při výměně oleje. Dík.
Mno to mas pravdu, pro takove jsou servisy jak delane Toto jsou veci, ktere by si mohl kazdy udelat i na parkovisti, behem nekolika desitek minut.sgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal)
Tak chladic snad nejdes ne? a do nej vedou 2 hadice...na ty spodni uvolnis stahovaci pasku(bud klestema nebo sroubovakm,podle toho jakou tam mas) a stahnes tu hadici.....az to vytece tu hadici nasadis a tou paskou ji zase stahnes(nebo dej radsi novou) ....a pak tam jen nalejes novou kapalinusgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal)
Mno neni to tak zcela pravda, ze tam jen nalejes novou kapalinu, ale musi se to odvzdusnit. Vysroubujes oba dva ventilky (na chladici a take na hadici vedouci do vnitrniho vymeniku tepla) a pak lejes kapalinu. Nejdrive lejes az vidis vytekat kapalinu z toho ventilu z vnitr.vymeniku-ten zasroubujes, pak lejes dale a kdyz vidis vytekat kapalinu z chladice-zasroubujes ventilek a dolejes podle rysky. Zasroubujes vicko chladice, nastartujes, nechas projit az do zapnuti ventilatoru, popripade dolejes kapalinu a je to.stifmajstrABARTH píše:Tak chladic snad nejdes ne? a do nej vedou 2 hadice...na ty spodni uvolnis stahovaci pasku(bud klestema nebo sroubovakm,podle toho jakou tam mas) a stahnes tu hadici.....az to vytece tu hadici nasadis a tou paskou ji zase stahnes(nebo dej radsi novou) ....a pak tam jen nalejes novou kapalinusgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal)
no prave, ze na Puntu je ta expanzka nize nez topeni a proto se muze stat, ze to pak spatne topi, coz se da poznat uz za nedlouho, jak se ochladistifmajstrABARTH píše:ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem
né že se může stat že to netopi,ono to netopí pokaždé při výměně chl.kapaliny,musí se to odvzdušnovat vždy a je to docela prdel odvzdušnitGraun píše:no prave, ze na Puntu je ta expanzka nize nez topeni a proto se muze stat, ze to pak spatne topi, coz se da poznat uz za nedlouho, jak se ochladistifmajstrABARTH píše:ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem
Nevim jak to je na tech autech cos "obsluhoval", ale pokud je expanzka vyse, neni to tak kriticke.
Btw to ze nebyl problem je otazka...topeni nemusi zcela topit
EDIT: Jo jeste pro upresneni...mluvim o 1.2 8V, kde je ta nadrzka na chladici, u ostatnich to bude jine.