Stránka 1 z 2

Nemrznuca zmes

Napsal: 17 zář 2008, 09:07
od blcha24
Vedel by mi tu niekto poradit aku mam dat nemrznucu zmes do fiat stilo 1,9 JTD. dik

Napsal: 17 zář 2008, 10:03
od liborko
nejlip PARAFLU v poměru 1:1 :wink:

Re:

Napsal: 26 říj 2009, 12:27
od baky
liborko píše:nejlip PARAFLU v poměru 1:1 :wink:

a nieco co maju aj v tejto zemepisnej oblasti by si nevedel???

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 26 říj 2009, 14:45
od Petr1968
Fridex G + Pokud je tam růžová(původně) Pokud jsi věřící tak Paraflu. :wink: Protože motory a chladiče od Fiatu jsou přece naprosto jiné než běžná evropská produkce :idea: :idea: :idea: Po výměně za Fridex G+(případně G48) začne vše masivně téct. To dá rozum přece :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 26 říj 2009, 15:52
od ekr1
I když už tady odpověď zazněla,zeptám se,jakou máš chladící kapalinu teď.Jde o to že růžová se mění co 5 let a modrá zelená a žlutá(myslím že víc jich není) tyto se mění co 3 roky :wink:

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 26 říj 2009, 16:11
od Petr1968
To měl říct první co tam má. :wink:

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 26 říj 2009, 18:42
od Kiňas
Paraflu je nemrznoucí směs na bázi ethylenglykolu,takže je jedno,jestli tam dáš fridex G plus,G 11,G 48 atd,sám jsem paraflu dolil G plus fridexem a nic se neděje.Italové preferují jen svoje značky jak olejů,filtrů,nemrznoucích směsí a přitom u nás koupíš naše nebo jiné značky s ještě lepšími vlastnostmi a za podstatně příznivější ceny.
Takže bych se toho vůbec nebál,koupil bych Fridex G plus,naředil 1:1 s destilkou a nalil to tam a máš na pět let pokoj.Vždyť je to ve škodovkách,wolksvagnech a kdo ví kde ještě a bezproblémů.
Běž si do Fiatu koupit litr paraflu a uvidíš že od velvany máš čtyřlitrovku G pluska,naliješ to tam a jsi vysmátej.
Zdarec :lol:

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 28 říj 2009, 13:07
od mad mike
Kiňas píše:Paraflu je nemrznoucí směs na bázi ethylenglykolu,takže je jedno,jestli tam dáš fridex G plus,G 11,G 48 atd,sám jsem paraflu dolil G plus fridexem a nic se neděje.Italové preferují jen svoje značky jak olejů,filtrů,nemrznoucích směsí a přitom u nás koupíš naše nebo jiné značky s ještě lepšími vlastnostmi a za podstatně příznivější ceny.
Takže bych se toho vůbec nebál,koupil bych Fridex G plus,naředil 1:1 s destilkou a nalil to tam a máš na pět let pokoj.Vždyť je to ve škodovkách,wolksvagnech a kdo ví kde ještě a bezproblémů.
Běž si do Fiatu koupit litr paraflu a uvidíš že od velvany máš čtyřlitrovku G pluska,naliješ to tam a jsi vysmátej.
Zdarec :lol:
přesně, všechny nemrzky na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a nezáleží na barvě,možná je ještě rozdíl mezi hliníkem a litinou(nevím jistě)snad umí každý číst nápisy na flašce, já osobně používám Sheron, jak pro benzín tak kdysi i pro diesel a pohoda

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 28 říj 2009, 16:23
od ekr1
Tak si skus nalít růžovou do příkladně modré(castrol od fiatu)a sám uvidíš že se nespojí.K těm letům použitelnosti,jedná se o to že se sníží vlastnosti tkz.inhibitorů koroze a stává se po uvedených letech z nemrzky tkz, kyselina která ti rozežere těsnění pod hlavou a i vyžere díry do hlavy.Vím o čem mluvím musel sem si nechat vyvařit hlavu,neb v těch děrách se dalo jezdit 5ti korunou a dát nové těsnění.

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 28 říj 2009, 16:38
od mad mike
proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 28 říj 2009, 16:43
od ekr1
mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně

No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok :shock:
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň :wink:

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 28 říj 2009, 18:50
od Kiňas
Osobně si myslím,že snad tu není takový expert,co by modrou nemrzku dolíval růžovou.Samozřejmě je lepší vyměnit celou náplň za novou a je klid.Sám jsem Fridex G plus dal při výměně i do motorky Honda VFR 800 FI kde jsou hliníkové stěny mnohem tensí než v motoru u auta a je všechno v pohodě.Je to fridex určený pro celohliníkové motory.Dobré je tuto náplň při přípravě auta na zimu přeměřit,aspoň pro kontrolu a po stanovené lhůtě použitelnosti vyměnit,jestli si to pamatuju dobře tak 5 let nebo 200 tis.Km.
Jinak nemrznoucí směsy se vyrábějí na bázi ethylenglykolu a propylenglykolu a ty navzájem nesmísíš.
Zdarec Kiňas.

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 28 říj 2009, 19:13
od mad mike
ekr1 píše:
mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně

No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok :shock:
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň :wink:
moje chyba měl jsem napsat, že pokud si nejste jistí jestli tam máte nemrzku etylenglykol či jiný sajrajt, vyměnte celou nápln. a nemíchejte růžovou s modrou, podle všeho se nesmísí a po čase vám vyžerou díry do motoru o velikosti pětikačky.pokud vím tak jsem napsal, žekapaliny na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a že všichni umíme číst
sorry za SZ, překlepl jsem se

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 28 říj 2009, 19:24
od ekr1
Kiňas píše:Osobně si myslím,že snad tu není takový expert,co by modrou nemrzku dolíval růžovou.Samozřejmě je lepší vyměnit celou náplň za novou a je klid.Sám jsem Fridex G plus dal při výměně i do motorky Honda VFR 800 FI kde jsou hliníkové stěny mnohem tensí než v motoru u auta a je všechno v pohodě.Je to fridex určený pro celohliníkové motory.Dobré je tuto náplň při přípravě auta na zimu přeměřit,aspoň pro kontrolu a po stanovené lhůtě použitelnosti vyměnit,jestli si to pamatuju dobře tak 5 let nebo 200 tis.Km.
Zdarec Kiňas.



Tady ten expert není :roll: ale znám ho je to můj soused který tohle opravdu udělal že je smíchal dohromady a vypadalo to hezky jako koktejl :lol: takže vím že se to ale opravdu nesmísí dohromady,ještě teď se směji jak zuřivě jezdil na parkovišti před barákem tam a zpět aby to smíchal :lol: Ten samý člověk měl v předešlém autě nemrzku 10 let a divil se že mu to netopí neb se s toho stal sulc,vzpomínám si na to neb sem mu pomáhal proplachovat celý systém zahradní hadicí ,takových vzpomínek mám hodně :roll:

Re: Nemrznuca zmes

Napsal: 28 říj 2009, 19:31
od ekr1
mad mike píše:
ekr1 píše:
mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně

No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok :shock:
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň :wink:
moje chyba měl jsem napsat, že pokud si nejste jistí jestli tam máte nemrzku etylenglykol či jiný sajrajt, vyměnte celou nápln. a nemíchejte růžovou s modrou, podle všeho se nesmísí a po čase vám vyžerou díry do motoru o velikosti pětikačky.pokud vím tak jsem napsal, žekapaliny na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a že všichni umíme číst
sorry za SZ, překlepl jsem se


Tak k té hlavě bylo to na starém fáčku, byl sem 2 majitel a ten přede mnou tam onu nemrzku neměnil od výroby a ty díry v hlavě udělali právě s té původní směsi která změnila chemické složení.Takže sem po koupi zjistil že mi tlakují hadice chlad.systému,čili kompres z motoru byla v chladícím sys.Tam kde měla být 1 atmosféra bylo najednou 10.