Stránka 1 z 1

Bi-Power a povinnosti spojené s plynem

Napsal: 03 zář 2008, 07:56
od Saki
Ahoj všichni,

mám takový dotaz. Byl jsem na Emisích a STK a kromě toho, že na emisích jsem zaplatil ještě za měření plynu, tak nikdo nikde nic nechtěl k CNG a nikdo mi nebyl schopen jaké dokumenty k tomu potřebuju jaká je životnost lahví atd. Auto mám dva roky a nikde jsem s plynem nebyl a nikdo po mě nikdy nic nechtěl. Je dovezené z německa.

Dokázal by mi někdo poradit jak je to s CNG u nás a hodil popř. nějaký odkaz na nějaký zákon?
Díky. Čus.

Napsal: 03 zář 2008, 13:29
od Alda
Životnost láhví by měl být vyznačena (z výroby) přímo na lahvích. Někdo to tady už psal, ale ještě jsem se nedíval jestli to tam mám taky.
Co se týká dokumentů mi to trochu připomíná začátky LPG, kdy jsem jezdil na STK bez jakýchkoliv revizí a příloh k TP. Jen posledních pár let už to na STK vyžadovali. Zatím bych ty dokumenty neřešil, až jim dojde že něco chtějí tak si řeknou.
EM a STK mě čeká v říjnu a jsem zvědav jak to proběhne.
Tu revizi si nechal dělat tam kde dělají i LPG nebo někde kde dělají CNG?

Napsal: 03 zář 2008, 14:14
od XpavelX
Zivotnost lahvi je 20 let.

Revizi na CNG original z vyroby zadny zakon nepozaduje. Ja si na ni ale preventivne jednou za rok jezdim - kdyby byl nejaky pruser, jsi z obliga.

Napsal: 04 zář 2008, 18:29
od Tommy
Jak víš že životmost je 20 let??????

Napsal: 04 zář 2008, 21:52
od Roman G
Pokud výrobce nestanoví jinak, životnost nádrže CNG je 15 let.

Napsal: 05 zář 2008, 18:54
od Tommy
Jak víš že životnost je 15 let????

Napsal: 08 zář 2008, 10:35
od Roman G
Stanovisko Ministerstva dopravy ČR k životnosti tlakových nádrží LPG:

Životnost tlakových lahví stanovuje stanovuje vyhláška c. 341 MD ČR
u LPG na 10 a u CNG na 15 let, pokud výrobce neurčí jinak.
Na schůzce zástupců výrobců tlakových lahví a MD bylo stanoveno, že nelze po této době zaručit stálost bezpečnostních parametrů tlakové nádrže a je nutné tyto nádrže, po vypršení termínu platnosti tlakové zkoušky a tedy ukončení její životnosti vyměnit. Výměna musí proběhnout za tlakovou nádrž schváleneho typu. Pro úplnost je třeba připomenout, že nelze kombinovat nádrž a příslušenství (víceúčelový ventil a plynotěsnou schránku) schvalovanou podle starého homologačního předpisu EHK 67R00 a nového předpisu EHK 67R01.
V praxi to znamená, že pokud dojde k výměně nádrže (z důvodu ukončení její životnosti, nebo i z jiného důvodu) za nádrž homologovanou podle předpisu 67R01 je nutné vyměnit i příslušenstvi za homologovane podle předpisu 67R01. Prodloužení životnosti nádrže vykonáním tlakové zkoušky na nádrži není možná.

Napsal: 22 zář 2008, 07:10
od cervenydrak
Životnost lahvi je 20 let od výroby auta. Mám to napsane v techničaku.