Stránka 1 z 2

Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů

Napsal: 22 srp 2008, 12:48
od THornych
Ahoj kolegové, nedávno jsm se dozvěděl, že se u motoru 1.2 8V musí po 40.000 km kontrolovat vůle ventilů. Jak se to, prosím, provádí? Mám najeto přes 50.000 a tohle mi nějak uniklo. Moc díky !!!

Napsal: 22 srp 2008, 13:52
od Kačík*
jejej mám 1,2 8v a o tomhle jsem ještě nic neslyšela, naštěstí mám zatím jen 38tis. km :lol:

Napsal: 22 srp 2008, 19:11
od stifmajstrABARTH
meri se sparovymi merkami pri studenym motoru mezi zdvihatkem a vahadlem popr. vackou... nvm co je to za rozvod..... :wink:

Napsal: 03 zář 2008, 20:42
od Graun
Toto je standartni procedura, ktera se provadi u vsech motoru, ktere maji pevne vymezene vule podlozkama (nemaji hydrostely).
Jak bylo receno, meri se na studenem motoru sparovyma merkama.

Btw jake mate zkusenosti s timto motorem? Ja jsem tento motor koupil nedavno pro zenu (najeto 115tis km), byl jiz po renovaci hlavy, co mi rikal servisak, tak okolo 80tis km dojde temer u kazdeho Puntaka k teto zavade (prehrivani a nutnost prebrusovani hlavy a vymeny tesneni). Jak jste na tom Vy?

Napsal: 03 zář 2008, 22:02
od Vencapunto
Graun píše:Toto je standartni procedura, ktera se provadi u vsech motoru, ktere maji pevne vymezene vule podlozkama (nemaji hydrostely).
Jak bylo receno, meri se na studenem motoru sparovyma merkama.

Btw jake mate zkusenosti s timto motorem? Ja jsem tento motor koupil nedavno pro zenu (najeto 115tis km), byl jiz po renovaci hlavy, co mi rikal servisak, tak okolo 80tis km dojde temer u kazdeho Puntaka k teto zavade (prehrivani a nutnost prebrusovani hlavy a vymeny tesneni). Jak jste na tom Vy?
Rád bych tě opravil.I u motorů s hydroštelama se vymezujou vůle podložkama ventilů mezi myskou a vačkou.

Napsal: 04 zář 2008, 06:38
od Graun
Vencapunto píše:
Graun píše:Toto je standartni procedura, ktera se provadi u vsech motoru, ktere maji pevne vymezene vule podlozkama (nemaji hydrostely).
Jak bylo receno, meri se na studenem motoru sparovyma merkama.

Btw jake mate zkusenosti s timto motorem? Ja jsem tento motor koupil nedavno pro zenu (najeto 115tis km), byl jiz po renovaci hlavy, co mi rikal servisak, tak okolo 80tis km dojde temer u kazdeho Puntaka k teto zavade (prehrivani a nutnost prebrusovani hlavy a vymeny tesneni). Jak jste na tom Vy?
Rád bych tě opravil.I u motorů s hydroštelama se vymezujou vůle podložkama ventilů mezi myskou a vačkou.
Ok, ja predpokladal, ze se meni cely hydrostel.

Napsal: 04 zář 2008, 22:40
od FetesBrod
Ví někdo, co to stojí prosím? :roll:

Napsal: 05 zář 2008, 09:31
od Vencapunto
Myslíš seřízení?To netušim já si je seřizoval sám.Jinak ty podložky je docela sranda sehnat,aspoň u nás protože ani Autokelly ani Elit to nedokázaly sehnat.Až v takovim malim servise mi dokázali pomoct.Jedna podložka kolem 80kč.

Napsal: 05 zář 2008, 12:33
od majco
Vencapunto píše:Myslíš seřízení?To netušim já si je seřizoval sám.Jinak ty podložky je docela sranda sehnat,aspoň u nás protože ani Autokelly ani Elit to nedokázaly sehnat.Až v takovim malim servise mi dokázali pomoct.Jedna podložka kolem 80kč.
skuste www.pop-art.cz a do vyhladávača treba zadať priemer Punto má 31a požatovanú hrúbku teda napr 31x3,55 alebo 31x 3,60 alebo 31x 4,10 alebo 31x4,15 atd :wink:
a tak isto aj na slovensku www.auto-art.sk :wink:

Napsal: 05 zář 2008, 19:38
od THornych
To Graun: S motorem zatím maximální spokojenost. Není to žádný závodník, ale pro manželku do města je úplně super. Podle recenzí se jedná o zcela bezproblémový motor, i při prasknutí rozvoďáku nedojde ke střetnutí pístů a ventilů. O problémech s přhříváním slyším poprvé - a to jsem před koupí o tomto motoru pročetl opravdu hodně recenzí. Osobně si myslím, že přebrušování po 80.000 km je naprostý nesmysl. Manželka má nyní 53.000 a zatím úplně bez problémů...

Napsal: 06 zář 2008, 03:52
od Graun
Vsak az se to bude blizit te stovce tak poznate jak to slape...jak jsem psal, mam to overene od zkuseneho servisaka, kteremu proslo mnoho puntaku :wink:
Jinak se mrkni tady https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?p=68544#68544
Btw to zenino punto ma uz spoustu veci za sebou-udelanych puvodnim majitelem (spojka, rozvody,tesneni pod hlavou), takze snad ted to bude mit bez investic 8)

Napsal: 06 zář 2008, 11:29
od FetesBrod
Známej má Punto rok 2002 a má najeto 250 000 a ještě nic neopravoval :D krom běžných záležitostí, vlastně jednou prorezlou olejovou vanu...

Napsal: 06 zář 2008, 13:00
od Graun
FetesBrod píše:Známej má Punto rok 2002 a má najeto 250 000 a ještě nic neopravoval :D krom běžných záležitostí, vlastně jednou prorezlou olejovou vanu...
A nema nahodou diesel?
Ok ja se s Vama nepru, ale jak jsem slysel, tak prodavam.

Napsal: 06 zář 2008, 23:05
od FetesBrod
Graun píše:
FetesBrod píše:Známej má Punto rok 2002 a má najeto 250 000 a ještě nic neopravoval :D krom běžných záležitostí, vlastně jednou prorezlou olejovou vanu...
A nema nahodou diesel?
Ok ja se s Vama nepru, ale jak jsem slysel, tak prodavam.
1.2 8v

Napsal: 07 zář 2008, 07:34
od THornych
To Graun: Zdá se mi, že každému vnucuješ něco, co ti nakecal 1 mechanik. Rozhodně se nejedná o obecně rozšířený problém těchto motorů. Informoval jsem se u člověka, který se Fiaty zabývá přes 15 let a podle informací s jedná o nejspolehlivější motor, který se kdy do Punta dával. Asi jsi holt koupil špatný kousek, no. Budeš se s tím muset smířit, nebo auto prodat...