Stránka 1 z 2
Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 22 srp 2008, 12:48
od THornych
Ahoj kolegové, nedávno jsm se dozvěděl, že se u motoru 1.2 8V musí po 40.000 km kontrolovat vůle ventilů. Jak se to, prosím, provádí? Mám najeto přes 50.000 a tohle mi nějak uniklo. Moc díky !!!
Napsal: 22 srp 2008, 13:52
od Kačík*
jejej mám 1,2 8v a o tomhle jsem ještě nic neslyšela, naštěstí mám zatím jen 38tis. km
Napsal: 22 srp 2008, 19:11
od stifmajstrABARTH
meri se sparovymi merkami pri studenym motoru mezi zdvihatkem a vahadlem popr. vackou... nvm co je to za rozvod.....
Napsal: 03 zář 2008, 20:42
od Graun
Toto je standartni procedura, ktera se provadi u vsech motoru, ktere maji pevne vymezene vule podlozkama (nemaji hydrostely).
Jak bylo receno, meri se na studenem motoru sparovyma merkama.
Btw jake mate zkusenosti s timto motorem? Ja jsem tento motor koupil nedavno pro zenu (najeto 115tis km), byl jiz po renovaci hlavy, co mi rikal servisak, tak okolo 80tis km dojde temer u kazdeho Puntaka k teto zavade (prehrivani a nutnost prebrusovani hlavy a vymeny tesneni). Jak jste na tom Vy?
Napsal: 03 zář 2008, 22:02
od Vencapunto
Graun píše:Toto je standartni procedura, ktera se provadi u vsech motoru, ktere maji pevne vymezene vule podlozkama (nemaji hydrostely).
Jak bylo receno, meri se na studenem motoru sparovyma merkama.
Btw jake mate zkusenosti s timto motorem? Ja jsem tento motor koupil nedavno pro zenu (najeto 115tis km), byl jiz po renovaci hlavy, co mi rikal servisak, tak okolo 80tis km dojde temer u kazdeho Puntaka k teto zavade (prehrivani a nutnost prebrusovani hlavy a vymeny tesneni). Jak jste na tom Vy?
Rád bych tě opravil.I u motorů s hydroštelama se vymezujou vůle podložkama ventilů mezi myskou a vačkou.
Napsal: 04 zář 2008, 06:38
od Graun
Vencapunto píše:Graun píše:Toto je standartni procedura, ktera se provadi u vsech motoru, ktere maji pevne vymezene vule podlozkama (nemaji hydrostely).
Jak bylo receno, meri se na studenem motoru sparovyma merkama.
Btw jake mate zkusenosti s timto motorem? Ja jsem tento motor koupil nedavno pro zenu (najeto 115tis km), byl jiz po renovaci hlavy, co mi rikal servisak, tak okolo 80tis km dojde temer u kazdeho Puntaka k teto zavade (prehrivani a nutnost prebrusovani hlavy a vymeny tesneni). Jak jste na tom Vy?
Rád bych tě opravil.I u motorů s hydroštelama se vymezujou vůle podložkama ventilů mezi myskou a vačkou.
Ok, ja predpokladal, ze se meni cely hydrostel.
Napsal: 04 zář 2008, 22:40
od FetesBrod
Ví někdo, co to stojí prosím?
Napsal: 05 zář 2008, 09:31
od Vencapunto
Myslíš seřízení?To netušim já si je seřizoval sám.Jinak ty podložky je docela sranda sehnat,aspoň u nás protože ani Autokelly ani Elit to nedokázaly sehnat.Až v takovim malim servise mi dokázali pomoct.Jedna podložka kolem 80kč.
Napsal: 05 zář 2008, 12:33
od majco
Vencapunto píše:Myslíš seřízení?To netušim já si je seřizoval sám.Jinak ty podložky je docela sranda sehnat,aspoň u nás protože ani Autokelly ani Elit to nedokázaly sehnat.Až v takovim malim servise mi dokázali pomoct.Jedna podložka kolem 80kč.
skuste
www.pop-art.cz a do vyhladávača treba zadať priemer Punto má 31a požatovanú hrúbku teda napr 31x3,55 alebo 31x 3,60 alebo 31x 4,10 alebo 31x4,15 atd
a tak isto aj na slovensku
www.auto-art.sk
Napsal: 05 zář 2008, 19:38
od THornych
To Graun: S motorem zatím maximální spokojenost. Není to žádný závodník, ale pro manželku do města je úplně super. Podle recenzí se jedná o zcela bezproblémový motor, i při prasknutí rozvoďáku nedojde ke střetnutí pístů a ventilů. O problémech s přhříváním slyším poprvé - a to jsem před koupí o tomto motoru pročetl opravdu hodně recenzí. Osobně si myslím, že přebrušování po 80.000 km je naprostý nesmysl. Manželka má nyní 53.000 a zatím úplně bez problémů...
Napsal: 06 zář 2008, 03:52
od Graun
Vsak az se to bude blizit te stovce tak poznate jak to slape...jak jsem psal, mam to overene od zkuseneho servisaka, kteremu proslo mnoho puntaku
Jinak se mrkni tady
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?p=68544#68544
Btw to zenino punto ma uz spoustu veci za sebou-udelanych puvodnim majitelem (spojka, rozvody,tesneni pod hlavou), takze snad ted to bude mit bez investic
Napsal: 06 zář 2008, 11:29
od FetesBrod
Známej má Punto rok 2002 a má najeto 250 000 a ještě nic neopravoval
krom běžných záležitostí, vlastně jednou prorezlou olejovou vanu...
Napsal: 06 zář 2008, 13:00
od Graun
FetesBrod píše:Známej má Punto rok 2002 a má najeto 250 000 a ještě nic neopravoval
krom běžných záležitostí, vlastně jednou prorezlou olejovou vanu...
A nema nahodou diesel?
Ok ja se s Vama nepru, ale jak jsem slysel, tak prodavam.
Napsal: 06 zář 2008, 23:05
od FetesBrod
Graun píše:FetesBrod píše:Známej má Punto rok 2002 a má najeto 250 000 a ještě nic neopravoval
krom běžných záležitostí, vlastně jednou prorezlou olejovou vanu...
A nema nahodou diesel?
Ok ja se s Vama nepru, ale jak jsem slysel, tak prodavam.
1.2 8v
Napsal: 07 zář 2008, 07:34
od THornych
To Graun: Zdá se mi, že každému vnucuješ něco, co ti nakecal 1 mechanik. Rozhodně se nejedná o obecně rozšířený problém těchto motorů. Informoval jsem se u člověka, který se Fiaty zabývá přes 15 let a podle informací s jedná o nejspolehlivější motor, který se kdy do Punta dával. Asi jsi holt koupil špatný kousek, no. Budeš se s tím muset smířit, nebo auto prodat...