Stránka 1 z 1

Fiat Multipla 1,9JTD - kontrolky po startu blázní

Napsal: 12 srp 2008, 16:46
od Maty
Dobrý den.
Nerad otravuju, ale mám auto krátce jsem snim hrozně spokojenej ikdyž mi kde kdo říká že je to ošklíví nebo že to je jak ponorka no nic neva mě se líb.

Tak k problému. Občas mi to píše že tam je málo oleje nastartuju znova a nic někdy že ho tam je moc nastartuju znova a nic. (jeho tam tk jak má být) rozsvicí se ABS a kontaktujte garáže nedělalo to a začalo to dělat před měsícem pak jsem vyndal baterku vrátil a měsíc byl pokoj teď to dělá zas. Další problém nažhavim nastratuju zasne žhavení a pak začne po chvíli blikat a cca za 5minut zasne a je pokoj. Tak kdo ví ? Už sem z toho gumovej a začínám se stim bát jezdit :x :x :(

Napsal: 12 srp 2008, 17:59
od stifmajstrABARTH
Nikde sem nepostreh ten problem...auto jezdi,startuje,brzdi normalne a olej tam je tak zadnej stres :wink:

Napsal: 12 srp 2008, 21:41
od Maty
:D :D :D Taky pravda :D :D :D :D tak já ty kontrolky vyndám a bude po píp! :twisted:

Napsal: 12 srp 2008, 21:45
od bikus
...tak z tvých všech problémů, jsem se osobně setkal jen s posledním, že pár vteřin po nastartování problikává žhavení. Podle odborníků stačí jen, aby měla jedna svíce větší odpor, ikdyž žhaví a už to diagnostikuje a hlásí. Když můj servisman viděl, jak strašnej přístup ke žhavičkám je, nechal to, až poznám nějaké zhoršení při startování. Zatím to jen pár vteřin bliká, na pátý otočení kliky motor běží.... A kontrolky nejezdí......

Napsal: 13 srp 2008, 08:51
od Minimaxa
začnu od zadu, blikající žhavení ti hlásí, že jedna nebo více žhavících svíček má buďto menší či vetší proudový odběr než má mít, tzn že je v háji. A jak všichni víme, žhavičky u JTD (stejně tak jako u HDi a dalších moderních turbodieslů) slouží nejen k žhavení při startu, ale do doby správné provozní teploty motoru také k dožhavování během jízdy. Takže doporučuji jejich výměnu. Mohou mít vliv na kvalitu jízdy a spotřebu. Zas tak těžké to není, se správným klíčem se tam mechanik dostane vcelku obstojně.

A ostatní problémy o kterých píšeš by měla zjistit diagnostika, tím bych začal a pak řešil odstranění závad.

Napsal: 13 srp 2008, 09:48
od Maty
jasný dik za pomoc zítra jedu za známim na počítač tak snad najdem příčinu, je fakt že se mi zvedla i spotřeba ale tak jsem si namlouval že na to třeba víc šlapu :lol:

Napsal: 16 říj 2008, 20:15
od Kačátko
Minimaxa píše:začnu od zadu, blikající žhavení ti hlásí, že jedna nebo více žhavících svíček má buďto menší či vetší proudový odběr než má mít, tzn že je v háji. A jak všichni víme, žhavičky u JTD (stejně tak jako u HDi a dalších moderních turbodieslů) slouží nejen k žhavení při startu, ale do doby správné provozní teploty motoru také k dožhavování během jízdy. Takže doporučuji jejich výměnu. Mohou mít vliv na kvalitu jízdy a spotřebu. Zas tak těžké to není, se správným klíčem se tam mechanik dostane vcelku obstojně.

A ostatní problémy o kterých píšeš by měla zjistit diagnostika, tím bych začal a pak řešil odstranění závad.
Opravdu je ta výměna tak jednoduchá? Nám to teda nešlo ani za boha. Tedy bez sundávání kompletního sání. Přístup k těm žhavičkám je přímo katastrofální po dvou vyměněných jsme to vzdali. Jedna byla dokonce narvaná přes závit, nějaké hovádko předemnou. Právě by mě zajímalo, jestli není lepší to svěřit fiat servisu. Nerad bych něco po..., nadruhou stranu platit majlant za výměnu se mi také moc nechce, ale co už asi zbude. TA jedna je úplně blbě přístupná. Naštěstí jsme trefili tu špatnou, ale mám strach, kdy odejde jedna z těch dvou zbývajících.