Stránka 1 z 1

Klepání v motoru

Napsal: 27 úno 2006, 19:17
od Kobrik
Nazdar Bravisti ( aj Mareáci sou v poho ) :lol: Objevil jsem nový problém na svojém Miláčkovi. Při lehčí jízdě slyším uvnitř na straně spolujezdce klepání. Typoval bych že je zdroj je někde v oblasti PP kola nebo rozvodů. Zajímavé je, že jde slyšet jen tak kolem 1500 - 2500 ot. Při nižších otáčkách, nebo na volnoběh motor přede jak kotě. Při vyšších ot. se to ztrácí v hluku motoru. Nevíte co to je? Jo a ještě - chtěl bych si proměřit teplotní čidlo, ale nevim pořádně jak a kde ho najít ( třepe se a padá mě ručička budíku teploty motoru)?

NZD

Napsal: 28 úno 2006, 08:07
od aforizmus
môže to byť aj zlý termostat, skús pri zohriatom motore položiť ruku na chladič, ak má takú istú teplotu ako motor je to tak.. :twisted: možností je extrémne veľa..

Napsal: 02 bře 2006, 22:12
od Kobrik
For Aforismus: Zdar draku, mam dotaz! Jaks to poznal, že máš ložiska v háji? Me to vepředu u podvozku aj při menších nezovnostech nějak podezřele klepe. Nebo možná ani né klepání, nevim, jak to mám přesně popsat. Možná spíš jako takové pokřupávání. Není to moc slyšet, spolujezdci to neregistrují, ale já určitě vím, že to tam nepatří! Co myslíš? Tlumiče myslím, že sou OK. Před půl rokem sem měnil zadek a typek v sezvisu říkal, že ve předu jsou ještě celkem v pohodě. Jo a ten termostam mám na 100% dobrý! Všechno v malém aj velkém okruhu běží jak má. Jenom mě kolabuje ten budík. Potřebuju jenom vědět, kde je to čidlo! :(

Napsal: 03 bře 2006, 08:49
od PiP
Ložisko sa začína prejavovať od rýchlosti 60km/h, a to len pri prejazde cez zákrutu. Prejavuje sa súvislým zvukom, ktorý začína pri prejazde zákrutou, a končí pri výrovnaní kormánu. Je to ľahko spozorovatelné. Homokinetický kĺb sa prejavuje klepaním pri roziazde. Stav kĺbov zistíš na veľkom parkovisku. Dáš plný rajt a urobíš dva okruhy do ľava a potom do prava. Nesmie byť počuť klepot. Druhú skúšku urobíš pri priamej jazde rozbehni to na 60-ku, zarať 3 prevodový stupeň a plný výkon. Pokial auto mení smer je to zlé. Čidiel teploty je tam určite viac. Na stránke www.brava.wz.cz v časti Download v sekcii elektrika máš elektrickú schému pomôže Ti to :P . A v diskusii si pozri články s touto problematikou. Zdá sa mi že 1.6-ka má až 3 čidlá. Ale to nemusí byť čidlo pozri si kontakty na prístrojovke a hlavne kostru. :!:

NZD

Napsal: 03 bře 2006, 09:46
od aforizmus
na tie loziska som prisiel presne tak ako napisal PiP!! teraz uz mam vymenene, menil som vcera, ale skoro ma slak tarfil, ked som zistil, ze musim menit aj kotuce, lebo boli ako ziletky, keby mi praskli tak si tu teraz asi takto nepisem!! este musim surne vymenit platnicky v co najkratsom case, lebo tiez nie su v 100perc. stave!! v tejto chvili mam este zavzdusnene brzdy, tak sa bojim chodit, ale musim, tak riskujem..
For PiP: vdaka za tie ceny, no ale teraz asi menit nebudem, len v lete, akosi mi dosli lovka.. stretli ma necakane vydavky..
For Kobrik: taky skripot moze pramenit z viacerych faktorov, ale ak ti to nerobilo pred tym tak moze byt aj to ze medzi kotucom a platnickou su z tejto vyje.....ej cesty krystaliky soli, alebo male ciastocky piesku... to by bolo pocut na vlastne usi..