Stránka 1 z 2

HGT prosím pomožte

Napsal: 09 srp 2008, 19:02
od dani.za
Pekný deň.Potrebujem pomoc s Puntom HGT ktoré papa olej.Auto ma najazdené 160000km pričom hlava je komplet po repase.Pri naštartovaní za studena sa ozýva cinkanie niekde od valcov pričom po zahriatí je kľud.Oleja zožerie asi 2litre na 1000km.Paradox je že keď ho nechám postavené dole kopcom tak strašne pri štarte zadymí a motor akoby chvíľu išiel bez oleja. Budem strašne rád každej odpovedi.Ďakujem.

Napsal: 10 srp 2008, 12:48
od Vasek176
Ahoj..mno nepotěším tě...já bych to viděl na vyběhané pístní kroužky,to by se mohlo stát po tolika kilometrech.tohle se dá opravit doma na podlaze

Napsal: 10 srp 2008, 14:07
od dani.za
Aj som myslel na tie krúžky,Len mi to nejde do hlavy že už.Mal som už 3 fiatov s podstatne viac km a šlapali ako hodinky.Zajtra to asi rozoberiem len ešte dnes zmeriam tlaky.Ďakujem za názor.

Napsal: 10 srp 2008, 14:21
od Intercooler
Tak to taky zalezi na tom jak se k tomu choval majitel pred tebou (pokud si ho kupoval z 2.ruky)

Napsal: 10 srp 2008, 17:02
od Vasek176
mno zkus to zněřit a uvidíš...ještě bych zkusil sundat výfuk u hlavy a kouknout se zda nejsou mastný výfukoví kanály

Napsal: 11 srp 2008, 07:56
od dani.za
Takže včera mi pomerali tlaky a vyzerá to na 99percent na krúžky.Chcem sa spýtať či musí ísť dole aj hlava alebo to dokážem spraviť aj cez spodok.Ďakujem za pomoc všetkým.

Napsal: 11 srp 2008, 15:05
od Vasek176
nepotěším tě..hlava nasí jít dolů..spodem písty nelze vytáhnout,hlavně si vše pořádně označ..

Napsal: 11 srp 2008, 21:35
od 5-ko
No takúto opravu mám za sebou. Hlava dolu, všetko odstrojiť. Skontrolovať vôle a už keď si tam tak všetko. Vymeniť (ja som dával nemecké getze alebo tak nejako) 3500+/- neviem isto, tesnenie nové, také plechové, hlavu som si dal hneď spraviť, zarovnať, skontrolovať vyčistiť... a je to. +/- 8000 a všetko robil mechanik. na hlave som mal aj gumičky menené a myslím hydrozdvihátka.

Napsal: 12 srp 2008, 07:50
od dani.za
Takže včera večer som to všetko odstrojil až na olejovu vanu.Ktora nie a nie dole šroby su už všetky dole aj pri prevodovke ,ale nechce ísť.Dnes už nastúpi mechanik ktorý zhodí hlavu rozvody atd.Takže paráda.

Napsal: 12 srp 2008, 10:27
od l-cizek
no mě to taky papá, ale mám jen 1.2, tak přemýšlím nad tím, koupit jinej motor a pořádně si ho doma udělat když je vyndanej a pak je prohodit. Sání a tak, bych tam dal z toho old. Ale uvidim, jak budou penízky

Napsal: 12 srp 2008, 14:18
od dani.za
Ja mam hlavu po komplet GO kedže som to auto bral z DE a bol dolu rozvoďák.Tož mechanika ani nenapadlo ,že by skontroloval aj krúžky.Takže teraz som to musel zase rozobrať ,ale dam skontrolovať už všetko hlavu radšej tiež,blok, ložiská atď.Lebo robota je to strašná.A ešte jeden krát a asi sa obesím.

Re: HGT prosím pomožte

Napsal: 14 srp 2008, 18:04
od punťas hgt
dani.za píše:Pekný deň.Potrebujem pomoc s Puntom HGT ktoré papa olej.Auto ma najazdené 160000km pričom hlava je komplet po repase.Pri naštartovaní za studena sa ozýva cinkanie niekde od valcov pričom po zahriatí je kľud.Oleja zožerie asi 2litre na 1000km.Paradox je že keď ho nechám postavené dole kopcom tak strašne pri štarte zadymí a motor akoby chvíľu išiel bez oleja. Budem strašne rád každej odpovedi.Ďakujem.
Čau. Mám taky podobný problém.Dolívám tak litr oleja na 1000, motor nekouří, nevím,jestli šlape tak, jak má. Neznám tady nikoho kdo by měl HGT abych mohl porovnat, jak motor šlape.Mám taky komplet udělanou hlavu a dost mě to sere, že to tak papá.Mám ale pocit že to doleju, motor v pohodě a pak najednou z ničeho nic jakoby to hltlo ten olej.Prostě doleju na předepsanou hodnotu pořád kontroluju, pořád v pohodě.Pak najednou při startu, než natlačí čerpadlo olej, motor chvilku jakoby cvaká z oblasti vaček a to už vím, že musím dolít.Mám tam novou výfuk. vačku, vatriátor, ventily, hydroštely atd.Nerad bych něco zkurvil.Mohl by mi někdo poradit, jaký tlaky by měly byt na tom HGT?????Popřípadě nějaký rozumný mechanik z okolí Zlína, který je schopný to zhodnotit?????? Budu rád za každou pomoc, názor, radu-samozřejmě nechci to zadarmo

Napsal: 15 srp 2008, 19:09
od dani.za
Puntas mne to tiež nedymí ani keď ho dám do podlahy a hlava po komplet GO asi 1500km.Až za jazdy keď je motor v záťaži tak pod plynom to zadymuje.Ale z auta to nevidno.Až raz keď kolega šiel za mnou tak hovoril že to začadilo.A ten olej presne ako píšeš.Najprv nič a potom zrazu je fuč.Pri naštartovaní za studena ti motor ide
plynule,alebo ho kucká a je hlučný.To s tým olejom pri štarte že prej je bežné.musí uplynúť nejaky čas kým ho vytlačí do hlavy.Nech sa vyjadria odborníci.Ja som laik do motorov.Zajtra to dávam do servisu.Už je to na pol rozobraté.Takže som zvedavý.Ak to budú ,len krúžky+tesnenie materiál 3600sk a robota.

Napsal: 15 srp 2008, 22:56
od punťas hgt
dani.za píše:Puntas mne to tiež nedymí ani keď ho dám do podlahy a hlava po komplet GO asi 1500km.Až za jazdy keď je motor v záťaži tak pod plynom to zadymuje.Ale z auta to nevidno.Až raz keď kolega šiel za mnou tak hovoril že to začadilo.A ten olej presne ako píšeš.Najprv nič a potom zrazu je fuč.Pri naštartovaní za studena ti motor ide
plynule,alebo ho kucká a je hlučný.To s tým olejom pri štarte že prej je bežné.musí uplynúť nejaky čas kým ho vytlačí do hlavy.Nech sa vyjadria odborníci.Ja som laik do motorov.Zajtra to dávam do servisu.Už je to na pol rozobraté.Takže som zvedavý.Ak to budú ,len krúžky+tesnenie materiál 3600sk a robota.
Ahoj.No problém za studena, je u mne problém číslo 1.Studený motor musím déle točit, než naskočí a pak takový 2-3 vteřiny jakoby pokuckával.Není nijak hlučný,ale jakoby šel tak na 3 válce.Po chvilce naběhnou zvýšené otáčky a pak už v pohodě.máš taky takový problém????Tenhle problém jsem totiž řešil s mnoha lidma(nejen hgt), páč diagnostika nic neukáže a je to problém spousty lidí.Já mám spadeno na čidlo chladící kapaliny,protože prý udává řj teplotu vody a ta prý podle toho upravuje vstřiky.Bylo mi řečeno, že prostě studený motor může udat hodnotu jakoby už byl zahřátý třeba na 50 stupňů a proto řj zvolí špatně dobu vstřiku, kterou následně pak upraví za pomocí hodnot zjištěných z lambdy atd.V této souvislosti pozoruju jednu věc, že i když mám motor zahřátý tak, že se spustí ventilátory na chladiči, tak se ani při velmi ostré jízdě nedostanu s ručičkou na teploměru víc, jak na půlku. Když už mám ručičku na půlce, tak na motoru by se daly smažit řízky, jak je horký a pociťuji, že motor má menší tah, jakoby byl přidušený. Zkušenosti jsou takové, že lidi kteří mají problémy ze studeným startem mají ten sám problém i s ručičkou.Jestli je tu někdo odborník, tak ať mi řekne, jestli ventilátory spouští řj, nebo jestli je na chladiči klasický bimetalový čidlo.Nechal sis měřít ty tlaky????? Nevíš, jaký mají byt ty tlaky?????Odborníci přes motory,mám na Vás dotaz. Je možné, že při větší zátěži a vyšších otáčkách podfoukne třeba gufero na ventilech???? protože mě připadne, že ten olej se ztratí jen když tomu šlápnu.630km v pohodě, pak to popoženu a šup olej je fuč. hele jestli chceš icq 280-087-299 můžem pokecat tam a probrat to. Zatím čau

Napsal: 16 srp 2008, 08:52
od dani.za
Mne po naštartovaní motor pekne naskočí aj za studena.Len ho trošku kucka.Len sa mi ozýva z válca jemné cinkanie a keď sa to zohreje tak motor ide ok.To trhanie za studena aspon podľa mňa,že mi to za studena ešte dobre netesní na krúžkoch a keď sa to zohreje tak je to ok.Keď to kopnem na PC tak to bádať aj na zadnej lambde.Po zahriati su údaje lepšieU teba to bude ešte aj nejaký iný problém.Ventilátor by mal aspoň myslím spúšťať klasicky bimetal v chladiči.Kuknem a potom napíšem.Každý kto má merak na tlaky tak vie aké hodnoty má mať motor momentálne hodnoty neviem ,ale práve idem zaviesť auto do servisu tak tiež zistím.Zatial.