Stránka 1 z 4

Světla na denní svícení

Napsal: 26 črc 2008, 08:54
od Kubanec
Ahojte ,nemáte náhodou někdo světla na denní svícení na Mlokovi nebo alespoň nějakou zkušenost??Jde mi hlavně o to ,že světla nejsou stavěná na svícení furt a postupně slepnou a tohle by bylo celkem slušné řešení ......Kubas

Napsal: 26 črc 2008, 21:59
od Minimaxa
co že ti to slepne? :roll: :lol:

Napsal: 27 črc 2008, 08:44
od stifmajstrABARTH
vlastne neslepnou svetla ale ridic :idea:

Napsal: 27 črc 2008, 12:02
od Kubanec
Moc vtipné a bohužel i pravdivé,ale jak se vyhřejvaj paraboly tak prostě slepnou a postupně svítí míň a hůř a za pár let .........tak jsem jenom vytvořil dotaz ,jestli náhodou nemá někdo nějakou zkušenost ??tak děkuji za vtipné poznámky mimo mísu a ostatní se doufám vyjádří k věci čůs a hlavně opatrně ...Kubas

Napsal: 27 črc 2008, 12:11
od AKAL
Už jsem o tom také uvažoval :) Koukal jsem na net a tyhle jsou celkem zajímavý

Kód: Vybrat vše

http://www.tuningshop.cz/svetla-pro-denni-sviceni-led-8-led.htm

Napsal: 28 črc 2008, 09:26
od Minimaxa
no nevím jak tobě, mě nic neslepne, paraboly mám v pořádku. Buďto je to tvůj subjektivní dojem, nebo by možná stálo za to koupit paraboly nové. :wink:

jinak světla pro denní svícení určitě ano, lepší budou LED, zato budou dražší. Mají ale menší příkon a určitě větší životnost.

Napsal: 02 srp 2008, 17:47
od anonyme

Napsal: 05 lis 2008, 13:37
od kubiii
O světlech pro denní svícení jsem také uvažoval, nejlepší jsou samozřejmě LED. Mají velmi malý příkon a auto nejspíš přežijí o mnoho let. Dnešní legislativa je už naštěstí v tomto ohledu dost srozumitelná.

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout

Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.

Trošku jsem hledal a první, který jsou už delší dobu na trhu (a cena jde pěkně dolů, jsou tyto:

http://uni.autodoplnky.cz/led-svetlomet ... 5l-s245441

Našel jsem ale také kulaté a levnější, které také obsahují modul, který zajišťuje zákonem vyžadovanou funkci (ty levnější to nemívají):

http://tuning.autodoplnky.cz/denni-sviceni/?smid=99

(Tento obchod mi vyhovuje, protože má možnost osobního odběru v Brně, ale jistě existují jiné a možná i levnější.)


Existují i levnější, ale ty nemají kompletní instalační materiál a moduly - tudíž nemají RL homologaci (v lepším případě mají E homologaci). Při TP by mohl nastat problém, protože na sobě nemají logo homologace.


Ještě jedna věc. Při uvedení faceliftované Octavie II jsem se dočetl, že tam budou funkci světel pro denní svícení zajišťovat mlhovky. To by nemusel být problém ani u Multinky, mlhovky jistě splňují zákonné podmínky, co se týče umístění (viz nahoře), ale nejsem elektrikář, takže netuším, jak by to šlo udělat, aby to předepsaně spínalo (jak bez návodu zapojit potřebný modul). Jistě by to šlo a bylo by to nejlevnější řešení. Třeba je někdo z vás tak šikovnej, že by věděl...

Napsal: 06 lis 2008, 10:33
od Matess
Na Mareích se dávalo světla pro denní svícení místo mlhovek, dali se sehnat přesně padnoucí (tuším made in Poland). Ale já bych mlhovky nedal.
Možní by sedly i na Mulťu, tady je odkaz na montáž a fotky (přísvěk Roberta): http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... c&start=60

Napsal: 06 lis 2008, 11:08
od xeromax
neviete niekto ako je to s LED dennym svietenim a zakonmy na slovensku??
je povolena dodatocna montaz na auto ale to mozu mat len auta ktore su s tym seriovo vybavene???

Napsal: 06 lis 2008, 11:15
od kubiii
Matess píše:Na Mareích se dávalo světla pro denní svícení místo mlhovek, dali se sehnat přesně padnoucí (tuším made in Poland). Ale já bych mlhovky nedal.
Možní by sedly i na Mulťu, tady je odkaz na montáž a fotky (přísvěk Roberta): http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... c&start=60
Já si myslím, že u té oktávky je funkce mlhovek zachována.

Myslím si, že to funguje takto: Je pěkný den (tzv. nesnížená viditelnost), člověk přijde do auta, nastartuje a rozsvítí se mu mlhovky. Viditelnost se sníží, zapne potkávačky, mlhovky se automaticky vypnou, potom vjede do mlhy, zmáčkne čudl pro mlhovky, rozsvítí se mlhovky.

Napsal: 06 lis 2008, 11:52
od Matess
- U Mareje a ruční přestavby nikoliv.
- U dvojkové Ochcávky netuším. Moje OCTAVIA II. má pouze mlhovky a ŘJ přeprogramovanou aby potkávací světla svítila pořád i při vypnutých svetlech. Ale to i s ostatními obrysovými světly, vynecháno je pouze podsvícení budíků.

Napsal: 06 lis 2008, 11:56
od Anduril
By me zajimalo, jakou vyhodu by melo rozsvecovat mlhovky namisto obycejnych potkavacich svetel. Tak jak pise Matess, je to imho logicke..

Napsal: 06 lis 2008, 12:04
od kubiii
Anduril píše:By me zajimalo, jakou vyhodu by melo rozsvecovat mlhovky namisto obycejnych potkavacich svetel. Tak jak pise Matess, je to imho logicke..
Spotřeba elektřiny, místo nějakých 150 - 200W je to něco přes 40W a s tím související výhody, kdo má třeba xenony a hodně přes den jezdí může ušetřit pár tisíc na vypálených výbojkách.

Jinak u té faceliftované Oktávky bude určitě funkce mlhovek zachována, jinak by to nemělo logiku. Přeprogramovaná jednotka, jak ji popisuje Matess, má význam jedině v tom, že člověk nezapomene rozsvítit nebo zhasnout světla (světla se taky rozsvěcí až nějakou vteřinu po startu, aby nedostávala zabrat baterka). Znám tuto funkci na Fabii.

Napsal: 06 lis 2008, 12:11
od Anduril
Hmm, vychazel jsem z toho, ze napr. na mem aute jsou zarovky v mlhovkach prakticky stejne jako v ostatnich prednich svetlech, cili 55W.