Stránka 1 z 2
Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Napsal: 08 črc 2008, 11:14
od PatrikMZ
Vlastním necelý rok 3dveřové punto 1,2 8V rok 2001, jezdím s ním se spotřebou okolo 5l a spokojenost, jen bych raději 5ti dveřák, a tak jsem se svezl v Brne u borca,co vozí auta z Itálie ze zvědavosti s 16V a úplně mě nadchlo, jak je živější a přitom mi palubák ukazoval spotřebu taky kolem 5 - 6l. Matka sháněla auto, tak jsme sehnali z Německa krásné 5ti dveřové z roku 2004 16V, najeto 70 tis. km, serviska atd. Vzhledově supr, jako nové,matka ho hned vzala, jenže teď s ním jezdím a jsem z toho na nervy,protože ten motor tak živý není,dá se říct, že jede stejně jako můj 8V, přitom má ale spotřebu skoro 6l a můj 8V při této jízdě i pod 5 (vše uvádím dá se říct kombinovanou spotřebu,protože po městě jezdím občas,většinu cesty mimo). Vyměnil jsem olej,filtr,vzduchovej filtr (dělám vždy, když dovezu nové auto), ale žádná změna,svíčky vypadají v pohodě,podle servisky mají najeto asi 20 tis. km. Tak nevím co s tím,myslím si, že ten motor musí jet rozhodně líp. Nevíte co zkusit, aby se to "rozjelo"?
Také se chci zeptat,jaký olej do 16V dáváte, klasicky 10W-40, nebo syntetiku? v servisu mě řekli myslím nějakej italskej tuším Selenia 20k, což prý odpovídá jakémukoliv slušnému 10W-40, tak jsem tam dal Valvoline DuraBlend 10W-40, který jsem dal i předtím do 8V (ten s ním jezdí moc dobře a této značce věřím). Přemýšlel jsem ale i o syntetice, zda by to nebylo do tohoto motoru lepší
Ještě jsem zapomněl dodat, že na jedničku a zpátečku při malém sešlápnutí plynu motor jakoby tarokuje a vynechává (jakoby zdechá a opět chytá), když přidám víc plynu,tak to přestane,ale to zase vždycky při pomalém popojíždění při parkování nejde...
A když už jsem se tak rozepsal, ještě se zeptám, jaké lepší svíčky dáváte do 16V?
Díky moc za opdovědi, snad jsem Vás moc neznechutil tím dlouhým textem
Napsal: 08 črc 2008, 11:54
od Anduril
Mne se posledni mesic zda, ze muj 16V taky nejede jak drive - akcelerace mi prijde slabsi. Ale kdovi.. Nenapada me, cim by to mohlo byt - vsechno se jinak zda ok, krome prosakujiciho oleje pres viko ventilu.
Jinak olej tam patri 10W40 polosyntetika, svicky nejlepe NGK. Ja mam NGK DCPR8E-N, cca 280/kus. Mel jsem tam Brisky a motor bezel nepravidelne na volnobeh - neco jak popisujes. Taky bys mohl mit spinavou skrtici klapku, staci vycistit a jedes (taky uz jsem to cistil).
Napsal: 08 črc 2008, 12:04
od PatrikMZ
Anduril: Díky, to je dobrej nápad ta škrtící klapka, jen nevím, kde je atd., musím prostudovat v knížce Jak na to
Napsal: 08 črc 2008, 12:15
od Anduril
V 16V je snadno pristupna, staci jit po trubce od vzduch. filtru.. Na klapce sedi nejaka ridici jednotka (vedou k tomu dva tluste kabely). Cele se to da odsroubovat. Klapka je elektronicka, volnobeh tvori mala mezera mezi telesem klapky a klapkou, tu jsem mel ucpanou.
Napsal: 08 črc 2008, 19:35
od PatrikMZ
Anduril: zítra si s tím zkusím pohrát. Ty svíčky bych pak taky mohl zkusit, i když dát zas litr jen tak, abych pak zjistil, že v tom není změna... Jsou tam totiž taky NGK, podívám se, jestli přímo tento typ. Jinak nedává tam někdo ještě třeba nějaký jiný spešl svíčky? nebo třeba champion či tak...
Napsal: 08 črc 2008, 19:50
od Anduril
Jestli tam NGK mas a jsou dobre, tak tam asi problem nebude. Tyhle co tam mam jsou aktualni, co se ted proste vyrabeji pro tento motor no. Champion tam muzes dat taky, ale vyjde to nastejno jak ty NGK, kvalitou..
Napsal: 08 črc 2008, 19:53
od PatrikMZ
co takhle nějaké vícebodové, vždycky jsem si myslel, že tady v tom autě bude vícebodovka, pak mě to docela překvapilo, že tam je klasika. To už je pak ale asi spíš pokus omyl
Napsal: 08 črc 2008, 20:02
od Anduril
ty moje jsou vicebodove
Napsal: 08 črc 2008, 20:04
od PatrikMZ
ty NGK DCPR8E-N jsou vícebodové? zadal jsem to do vyhledávače a tam mě to právě ukazuje klasickou jednobodovou svíčku. to je tedy 3 nebo 4 bodová?
Napsal: 08 črc 2008, 20:15
od Anduril
Jo, sorry, mas pravdu..spatne jsem si zapamatoval typ - jsou to NGK DCPR8EKC - dvouelektrodova.
Napsal: 08 črc 2008, 22:02
od PatrikMZ
Ten můj motor na 16V má i takový jakoby traktorový zvuk, kdybych nevěděl, že je to benzín, tak bych si podle zvuku pomalu myslel, že jedu v nafťáku, je to normální? případně čím by to mohlo být
Napsal: 14 črc 2008, 10:09
od PatrikMZ
Už jsem z toho zoufalej, nevím co s tím
Re: Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Napsal: 06 čer 2012, 19:50
od šutr
Zdravím,taky poslední dobou pociťuji, že můj Punťas 1.2 16V nemá výkon jak dříve. Spotřebu mám do 5.5 litru na 100km. Měnil jsem svíčky NGK, vzduch. filtr, olej, olej. filtr, lambda sondu, kabely ke svíčkám, cívku, škrtící klapku, plyn. pedál a možná ještě něco...Dle Fiat EcuScan jsou parametry v pořádku, ale nemůžu si pomoct, ale jezdím stejným stylem, občas tomu šlápnu a akcelerace je pokaždé značně jiná. Někdy auto okamžitě reaguje na plyn plynl a vytřelí, někdy motor začne jakoby hučet a až po cca 2 vteřinách teprve začne svižně zrychlovat, občas se stane, že kolísají otáčky mezi 700-900, hlavně při dojezdu ke křižovatce. Vše je nepravidelné, nezávislé na počasí, prostě si to auto dělá co chce a už nevm co to může dělat. Jediné co mě napadá je, že snad těsnění pod hlavou a nebo někde tahá falešný vzduch, ale nevím kde, podtlaky jsem zkontroloval a na nic nepřišel. Už fakt nevím co to může dělat...poraďte!!! Díky
Re: Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Napsal: 07 čer 2012, 20:12
od šutr
Ješte jsem si dnes všiml, že mám jako rozprasknuté to plastové sání, viz. foto. To by na to mohlo mít asi taky vliv ne?
Re: Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Napsal: 07 čer 2012, 22:40
od hanzs
Ano prasklé saní za klapkou může být ten problém. Nepoznám jak moc z té fotky - zkusil bych zalepit nějakým dvousložkovým lepidlem - jestli se zlepší chování auta.