Stránka 1 z 3

smrad z benzinu

Napsal: 14 čer 2008, 15:25
od Skiller35
zdravim!...v poslednej dobe sa mi stava ze citim benzin s laveho predneho blatniku. Pozeral som sa na to no nic neunika ale zapach ide zo suciastky ktoru neviem identifikovat je to taky valec...poradte te mi co s tym?... a co je to za suciastku v pod tym blatnikom...mate niekto taky podobny problem?

Napsal: 19 čer 2008, 21:49
od radek.s
Ahoj, ten válec v blatníku by měl být uhlíkový filtr na benzínové výpary z nádrže. Měly by do něj jít dvě hadičky, jedna z nádrže a druhá k ventilu do sání motoru. Zkontroluj, jestli jsou dobře nasazené a těsní. Zatím jsem tady nečet, že by s filtrem měl někdo problém. Nebo možná netěsní ten filtr. Pak by bylo taky dobré zkontrolovat, jestli funguje ten ventil, po zahřátí motoru by ho měla občas řídící jednotka otevřít a páry pustit do sání motoru. Jak to doma zkontrolovat, to nevím, vím jenom, že se to dá přezkoušet diagnostikou ve Fiatu. Zdravím, Radek.

Napsal: 28 říj 2008, 15:28
od Boris
Zdravím,
mám podobný problém - cítím smrad z benzínu a to i za jízdy, když otevřu okénko, případně když zastavím a otevřu dveře.
Problém se vyskytuje od natankování plné do ujetí cca 100-150 km.
Nádrž neteče - je nová.
Nevíte, čím by to mohlo být?
Díky.

Napsal: 28 říj 2008, 15:44
od stifmajstrABARTH
taky me to smrdelo kdyz sem mel vic jak pul nadrze....netesnilo mi vicko nadrze od cintalo mi to tam benziin kdyz sem zatocil tak sem tam navliik take gumene kolecko a ok :wink:

Napsal: 28 říj 2008, 16:11
od Boris
Jaké myslíš víčko - pro tankování? Nebo to pod sedadlem?
Pod sedadlem to těsní, navíc smrad jde ZVENKU...
To bude něčím jiným, ale nevím čím:(

Napsal: 28 říj 2008, 16:49
od *Ice-T*
a nepresakuje ti to niekde inde ako pri nádrži ? čo motorový priestor ? ak to cítiš pri otvorenom okne, skôr to bude niekde vpredu si myslím

Napsal: 28 říj 2008, 18:44
od stifmajstrABARTH
Boris píše:Jaké myslíš víčko - pro tankování? Nebo to pod sedadlem?
Pod sedadlem to těsní, navíc smrad jde ZVENKU...
To bude něčím jiným, ale nevím čím:(
ne normalni ta dirka kam se leje beeno tam mi to chcalo a pak to smrdelo :?

Napsal: 28 říj 2008, 21:50
od autoholik
mne tiez smrdieva benzin pri plnej nadrzi.. robi to od jej vymeny. mam odpozorovane ze to pravdepodobne ide zo spojov pri palivovom filtri...asi tie zacvakavacie uz tak dobre nesedia...zatial som to nejak neriesil.nie je to nic strasne.

Napsal: 29 říj 2008, 08:23
od *Ice-T*
tak, ale v každom prípade to treba preveriť, odkiaľ to ide, :!:

Napsal: 29 říj 2008, 18:56
od Boris
Prověřím to.
Ale koukám, že se nejedná o ojedinělý problém...

Napsal: 25 lis 2008, 07:00
od Boris
radek.s píše:Ahoj, ten válec v blatníku by měl být uhlíkový filtr na benzínové výpary z nádrže. Měly by do něj jít dvě hadičky, jedna z nádrže a druhá k ventilu do sání motoru. Zkontroluj, jestli jsou dobře nasazené a těsní. Zatím jsem tady nečet, že by s filtrem měl někdo problém. Nebo možná netěsní ten filtr. Pak by bylo taky dobré zkontrolovat, jestli funguje ten ventil, po zahřátí motoru by ho měla občas řídící jednotka otevřít a páry pustit do sání motoru. Jak to doma zkontrolovat, to nevím, vím jenom, že se to dá přezkoušet diagnostikou ve Fiatu. Zdravím, Radek.
Ať jsem hledal jak jsem hledal, žádný válec v blatníku jsem neobjevil (mám 1.1). Ani v katalogu od Fiatu mi nikde nenašli, že by tam nějaký uhlíkový filtr na výpary byl. Filtr tam prý je jen palivový, vzduchový a olejový.
Můžete tenhle uhlíkový filtr na výpary někdo prosím nafotit, aby mě to trochu nakoplo?
Díky moc.

Napsal: 25 lis 2008, 07:32
od rozmetal
No tak tam ten filtr nemáš. Mě v servisu taky řekli, že mý punto nemá filtr. Prej je to normální u MK1 .

Nemáš zvýšenou spotřebu? Mohl bys mít někde dirku v přívodu benzínu. Třeba se někde ulomil úchyt a proklepala se...

Napsal: 25 lis 2008, 08:08
od Boris
Aha, tak ho ten filtr asi opravdu nemám :D
Zvýšenou spotřebu - lehce ano (cca o 0,25 l/100km), přičítám to zimnímu období - ventilátor, stěrače, zima atd.
Servisák mi na to koukal a nikde žádný defekt nenašel (ale třeba koukal špatně :( )
Benzín trochu smrdí hlavně při plné nádrži (resp. do ujetí cca 100-150 km).
Když mi tekla nádrž, spotřeba byla vyšší o celý litr /100 km a cítit to bylo podstatně víc.

Napsal: 25 lis 2008, 11:39
od *Ice-T*
tak máš niekde tak malú dierku keď s nej niečo vytečie tak sa to hneď odparí... :lol:

treba prekutrať celé auto aby si raz nezačal horeť

Napsal: 04 pro 2008, 21:59
od radek.s
Boris napsal:
[Ať jsem hledal jak jsem hledal, žádný válec v blatníku jsem neobjevil (mám 1.1). Ani v katalogu od Fiatu mi nikde nenašli, že by tam nějaký uhlíkový filtr na výpary byl. Filtr tam prý je jen palivový, vzduchový a olejový.
Můžete tenhle uhlíkový filtr na výpary někdo prosím nafotit, aby mě to trochu nakoplo?
Díky moc.]

Tak mě to nedalo a kouknul jsem se do katalogu dílů e-Per a filtr na výpary má jak verze 1,1SPI tak 1,1MPI. Já mám MPI a je to opravdu v předním blatníku na straně řidiče. V motorovým prostoru jsou vidět dvě modré hadičky jak jdou do blatníku. Nafotit filtr nemůžu, protože bych musel odmontovat kolo+podběh a to se mě fakt nechce. Jestli SPI to má v blatníku není přesně vidět, ale ten filtr tam taky je. Ten kdo hledal asi nehledal dobře, je to v sekci palivové potrubí. Ještě upřesním, že palivové soustavy SPI a MPI jsou dost odlišné, například MPI už nemá vyměnitelný palivový filtr, protože ten filtr je přímo v nádrži u čerpadla a běžně se nemění (na rozdíl od SPI, kde je filtr na boku nádrže a mění se).