Stránka 1 z 1
Slabý motor Brava JTD 182B9000
Napsal: 06 čer 2008, 12:14
od SPARTAKTT
Nedávno som v Nemecku kúpil Fiat Brava JTD s označením motoru 182B9000 rok výroby 2/2001. Motor vozidla má slabý ťah napriek tomu, že má najazdených iba 101000 km. Žiadna akcelerácia pri predbiehaní, do mierneho svahu na dvojke, pomalý vstup do otáčok. Pri vyššej rýchlosti to akceleruje celkom dobre. Pri 60 ke trvá strašne dlho, než predbehnem iné vozidlo aj v prípade, že podradím na nižší stupeň.Vozidlo je inak zachovalé. Spotreba do 5 l. Čím to môže byť spôsobené.
Re: Slabý motor Brava JTD 182B9000
Napsal: 06 čer 2008, 14:28
od majco
SPARTAKTT píše:Nedávno som v Nemecku kúpil Fiat Brava JTD s označením motoru 182B9000 rok výroby 2/2001. Motor vozidla má slabý ťah napriek tomu, že má najazdených iba 101000 km. Žiadna akcelerácia pri predbiehaní, do mierneho svahu na dvojke, pomalý vstup do otáčok. Pri vyššej rýchlosti to akceleruje celkom dobre. Pri 60 ke trvá strašne dlho, než predbehnem iné vozidlo aj v prípade, že podradím na nižší stupeň.Vozidlo je inak zachovalé. Spotreba do 5 l. Čím to môže byť spôsobené.
Dve veci Váha vzduchu -zistíš na diagnostike motora alebo ovládanie turba nič iné ma nenapadá ! ved motor má mať 74kw tak to musí šlapať
alebo má motor 500 000km za sebou ale to asi nie
Napsal: 06 čer 2008, 14:45
od Minimaxa
ahoj, vždy u ztráty výkonu zkontroluj dvě věci: Málo vzduchu, nebo málo paliva. tzn, vzduchový filtr, palivový filtr, základní dvě věci. teprve potom začni hledat závadu na čidlech, která dávají jednotce informace. váha vzduchu, ovládání turbíny, apod. chce to zajet na diag. a tyto vážnější závady vyloučit.
Napsal: 06 čer 2008, 15:47
od majco
Minimaxa píše:ahoj, vždy u ztráty výkonu zkontroluj dvě věci: Málo vzduchu, nebo málo paliva. tzn, vzduchový filtr, palivový filtr, základní dvě věci. teprve potom začni hledat závadu na čidlech, která dávají jednotce informace. váha vzduchu, ovládání turbíny, apod. chce to zajet na diag. a tyto vážnější závady vyloučit.
Presne tak len ja som predpokladal že ked to nedávno kúpil tak to menil lebo ja by som nikomu neveril že to spravil proste ked som kúpil auto tak som spravil rozvody olej filtre a td . Ale jasné máš pravdu určíte by som pozrel filter vzduchu v akom je stave a vymenil filter paliva ale nech to dá spraviť niekomu čo to vie ! Záleží od zručnosti a skúseností! lebo ked zavzdušní Jtd tak si sám s tým neporadí
Napsal: 15 čer 2008, 16:53
od SPARTAKTT
Tak som zistil, že je vadná váha vzduchu, lebo po jej odpojení zrazu auto dostalo výkon. Ďakujem za pomoc.
Napsal: 18 čer 2008, 23:46
od SPARTAKTT
Asi som sa tešil predčasne. Po namontovaní novej váhy zn. Marelli sa nič nezlepšilo. Motor ťahá len vtedy, keď je váha odpojená. Keď ju zapojím výkon je preč a bojím sa prejsť križovatkou, že to nestihnem. Akcelerácia je veľmi slabá a stúpanie otáčok veľmi pomalé. Neviem, či je nutné resetovať riadiacu jednotku. Či to môže byť spôsobené chybami v jednotke. Aký je vlastne správny postup pri výmene váhy. Bateriu som mal odpojenú asi hodinu. Filtre sú všetky nové. Neviem, či to môže byť aj v poruche EGR ventilu a ako ho správne u JTD odpojiť alebo zaslepiť. Keď váhu odpojím motor je omnoho živší a akurát pri prudkom stlačení plynu zadymí. Žiadna kontrolka na prístrojovke nesvieti.
Napsal: 18 čer 2008, 23:50
od SPARTAKTT
ešte som zabudol dodať, že pri otvorení záslepky nalievacieho hrdla oleja motor silne vyhadzuje von olej a silne vyfukuje. Motor má nabehaných 102000 km.Otáčky na voľnobehu pravidelné.
Napsal: 29 čer 2008, 16:30
od Fiatka
no nekukal si náhodou niečo ohladom podtlauku?zalomená hadička,prasknutá hadička a podobne. no odpojená váha vzduchu zrejme dáva motor do šetrnejšieho snad nudzového režimu a preto vidíš rozdiel medzi tými dvoma variantami.
Napsal: 29 čer 2008, 20:10
od Tomas-Oaza
to ze ti to haze olej ven muze byt tim ze je motor vybehanej ,bude mit najeto asi vic,citej tak pres 200 tis. ale nejdriv zkus zkontrolovat trubku odvetrani motoru. myslim ze se tento problem uz resil na mareaforu a bylo to tim