Stránka 1 z 2
Zopnutie ventilatora na chladici
Napsal: 02 čer 2008, 15:42
od belisarius
Zdravim, mohli by ste mi prosim vas napisat z praxe, kedy sa Vam zopina ventilator na chladici? Za normalnej jazdy sa mi nema sancu zopnut bo teplotu mam vzdy v strede ukazovatela teploty. No nedalo mi to a nechal som ho ist doma na dvore na volnobeh ci sa zopne po 15minutach sa vysplhala teplota na posledny biely dielik...potom som to vypol, lebo ventilator sa nerozbehol...skontroloval som poistku, rele tie su OK, jedine co som si vsimol ze mi chyba poistka aj relatko od druhej rychlosti vetraka...ale to by nemalo mat vplyv teoreticky ked to sa ma zopnut az pri vyssej teplote. Snimac teploty motora mam urcite dobry bo to by mi nestartovalo dobre pri studenom alebo nevedelo udrzat otacky tak v tom to nebude...ma s tym niekto nejaku skusenost?
Re: Zopnutie ventilatora na chladici
Napsal: 02 čer 2008, 16:02
od abusacek
Mě se sepíná ventilátor, když je ručička přesně v polovině. Většinou když jsem v koloně, nebo na volnoběh.
Napsal: 02 čer 2008, 16:23
od Anduril
Mne to taky spina kdyz je ukazatel v polovine a jedu pomalu, stojim nebo mam pustenou klimu.
Napsal: 02 čer 2008, 17:00
od Arrow79
Taktiez sa ventilator rozbehne ked je rucicka 0,2 mm nad polovicou
Ked stojim pred garazou napriklad, pokial ju otvorim. MK2, bez klimatizacie.
Napsal: 02 čer 2008, 17:08
od Vencapunto
Když stojim tak mi větrák běží skoro pořád,ale teplota je vždy pod půlkou
Napsal: 02 čer 2008, 17:47
od sparco86
tiež tak... vpolke sa zapina..... teraz som kupol komplet novy ventilator, protože
mi odešel motorek a nedal sa zohnat, tak komplet ventilator aj s uchytama
3400,- sk
ale nedalo sa nic robit
Napsal: 02 čer 2008, 20:41
od belisarius
sparco86 píše:tiež tak... vpolke sa zapina..... teraz som kupol komplet novy ventilator, protože
mi odešel motorek a nedal sa zohnat, tak komplet ventilator aj s uchytama
3400,- sk
ale nedalo sa nic robit
Fu pekne drahe...asi by som si zohnal nieco z druhej ruky...
No mne to vobec nezopina...budem to musiet vyriesit osobitnym rucnym spinacom dovediem tam 12V priamo z baterie.
Napsal: 02 čer 2008, 21:04
od sparco86
belisarius píše:sparco86 píše:tiež tak... vpolke sa zapina..... teraz som kupol komplet novy ventilator, protože
mi odešel motorek a nedal sa zohnat, tak komplet ventilator aj s uchytama
3400,- sk
ale nedalo sa nic robit
Fu pekne drahe...asi by som si zohnal nieco z druhej ruky...
No mne to vobec nezopina...budem to musiet vyriesit osobitnym rucnym spinacom dovediem tam 12V priamo z baterie.
no zhanal som tu na okolí a nexceli predat len motorček, ale len komplet,
tak som sa nasral a kupil nový, šak zase dlhšie vydrží, než použitý...
a tiež mam v pláne tam dat aj spinač z kabiny na gombik, aby sa zapinal
skorej, ked stojim niekde na zraze a hram, tak aby sa chladilo v kuse
Napsal: 03 čer 2008, 09:07
od J.kiwi
Taky se mi ventilátor zapíná lehce nad 1/2, když stojím nebo popojíždím a mám zapnutou klimu. když ji vypnu, tak se za chvíli větrák vypne
Napsal: 15 čer 2008, 22:20
od belisarius
Tak docital som sa ze pomocou cidla teploty zopina riadiacia jednotka ten ventilator rele je vyskusane je ok, poistka neprepalena, kable k ventilatoru ok. V manualy som pozeral len neviem najst to cidlo teploty, resp neviem ci maju byt dva zvlast pre vstrekovaciu jednotku a pre ventilator alebo je to len jedno. Neporadi niekto?
Napsal: 16 čer 2008, 09:05
od SHANE54
mne sa ventilator este asi nikdy nezapol. tepliota mi nevystupi nad polovicu... to je dobre ci zle?
Napsal: 16 čer 2008, 09:29
od majco
belisarius píše:Tak docital som sa ze pomocou cidla teploty zopina riadiacia jednotka ten ventilator rele je vyskusane je ok, poistka neprepalena, kable k ventilatoru ok. V manualy som pozeral len neviem najst to cidlo teploty, resp neviem ci maju byt dva zvlast pre vstrekovaciu jednotku a pre ventilator alebo je to len jedno. Neporadi niekto?
Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.
Napsal: 16 čer 2008, 14:38
od belisarius
SHANE54 píše:mne sa ventilator este asi nikdy nezapol. tepliota mi nevystupi nad polovicu... to je dobre ci zle?
ja som ho nechal na volnobeh ist 15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov...a teplota sa mi vysplhala na dielik pred cervenym polom sak vyskusaj aj ty a uvidis...
majco píše:Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.
dik za info keby bolo to cidlo zle by mi ani teplotu na palubovke spravne neukazovalo, ja som ho odpojil a ked som nastartoval tak mi zacala svietit cervena kontrolka prehriatia motora, takze vypada ze to cidlo funguje normalne a uz som z toho magor preco mi nezobne ten vetrak....v poistkovej skrinke mi este chyba relatko a poistka na druhu rychlosti vetraka tak som to kupil....ale to by nemalo ovplivnit zopnutie na tu prvu rychlost vetraka...
Napsal: 16 čer 2008, 15:20
od SHANE54
bezne stojim v lete v zapchach... asi to chce nejaku ozajstnu zatazkavaciu skusku...
Napsal: 16 čer 2008, 19:51
od Plecháč Tony
belisarius píše:SHANE54 píše:mne sa ventilator este asi nikdy nezapol. tepliota mi nevystupi nad polovicu... to je dobre ci zle?
ja som ho nechal na volnobeh ist 15minut pri vonkajsej teplote 30 stupnov...a teplota sa mi vysplhala na dielik pred cervenym polom sak vyskusaj aj ty a uvidis...
majco píše:Máš MK2 a tam je jedno čídlo pre riadiacu jednotku a tá spína vetrák a Mk1 mala dve čidlá a tam spínalo čidko priamo vetrák.
dik za info keby bolo to cidlo zle by mi ani teplotu na palubovke spravne neukazovalo, ja som ho odpojil a ked som nastartoval tak mi zacala svietit cervena kontrolka prehriatia motora, takze vypada ze to cidlo funguje normalne a uz som z toho magor preco mi nezobne ten vetrak....v poistkovej skrinke mi este chyba relatko a poistka na druhu rychlosti vetraka tak som to kupil....ale to by nemalo ovplivnit zopnutie na tu prvu rychlost vetraka...
Nejsem si jistej, ale to čidlo, který ti ukazuje a signalizuje teplotu a přehřátí na přístrojovce, nespíná ventilátor. Ventilátor by měl spínat termospínač, kterej je někde vlevo na chladiči. Buď může bejt v háji ten a nebo máš zavzdušněnou chladící soustavu. U termospínače není voda, ale vzduch, takže nesepne
U jednoho punta jsem to zažil. Jakmile jsem chvíli stál v létě, začal vařit a ventilátor se netočil, ale vše bylo funkční...Zavzdušnění způsobila netěsnost chladící soustavy. Někde v hlavě motoru nebo kde, jestli se nepletu byly vyleptaný důlky od špatný chladící kapaliny...