Stránka 1 z 3
Subjektivní dojem z výkonu motoru Mulťi
Napsal: 25 kvě 2008, 14:17
od Rufu
Zdravím ,mám Mulťu od včerejška .Najeto cca 300 vlastních km.
Je to 1.9JTD 105PS r.v. 2000.
Auto bylo podle všeho servisované atd.tj,chod motoru je plynulý,má nějaké kosmetické vady na karoserii.
Problém je že mi připadá jako mdlé při zrychlení .Turbo zapíná podle poslechu asi tak na 2000 otáčkách,ale nějak se to neprojevuje na výkonu.
V práci jsem donedávna jezdil s Caddym 1.9 a v něm jak jsem na to šlápnul tak jsem bez obav předjížděl kde co.Ne že bych to u rodinného auta potřeboval.
Je možné že by na vině byla ta váha vzduchu?Zkusím ji odpojit jak je psáno na foru. Nebo je to vlastnost díky váze vozidla?
Napsal: 25 kvě 2008, 17:09
od Minimaxa
ahoj, motor s tdi a jtd má jiný systém vstřikování a jiný průběh výkonu turba. u tdi je to onen známý kopanec do zad a následná smrt ve vyšších otáčkách. u jtd je to plynulejší, ale táhne dál do vyšších otáček. a samosebou je na vinně i váha vozu.
Napsal: 25 kvě 2008, 17:33
od godolphin
Pretekárske auto to určite nie je, fyziku neoklameš, je široké a vysoké a to má určite veľký vplyv na zrýchlenie, ale na pretekanie sme si predsa naše "herečky" nekupovali že ?...
Napsal: 25 kvě 2008, 21:12
od Rufu
Ok,díky za vysvětlení.Opravdu když to přišlápnu trak je to lepší.Holt mám asi moc lehkou nohu.
přečipování
Napsal: 17 čer 2008, 22:29
od jindřich
Dost se to zlepšilo po lehkém přečipování (
http://www.diesel-technik.cz/ - pro členy multipla klubu je tak sleva) - motor má mnohem větší sílu už od nižších otáček. Rozhodně doporučuju.
Re: přečipování
Napsal: 18 čer 2008, 22:09
od Globusman
jindřich píše:Dost se to zlepšilo po lehkém přečipování (
http://www.diesel-technik.cz/ - pro členy multipla klubu je tak sleva) - motor má mnohem větší sílu už od nižších otáček. Rozhodně doporučuju.
A jakpak se zlepšila spotřeba???
Re: přečipování
Napsal: 18 čer 2008, 22:36
od jindřich
Globusman píše:
A jakpak se zlepšila spotřeba???
No, já jsem ji předtím moc neměřil, ale -půl litru to bude určitě...
Teď jezdím dost přesně za 7.0, z 80 % po dálnici, a nijak to nešetřím - vždycky vyjedu s předsevzetím, že budu šetřit a tak, ale pak mě pohltí provoz v levém pruhu a stejně musím jet těch 140+, abych přežil
Re: přečipování
Napsal: 19 čer 2008, 08:11
od Globusman
jindřich píše:Globusman píše:
A jakpak se zlepšila spotřeba???
No, já jsem ji předtím moc neměřil, ale -půl litru to bude určitě...
Teď jezdím dost přesně za 7.0, z 80 % po dálnici, a nijak to nešetřím - vždycky vyjedu s předsevzetím, že budu šetřit a tak, ale pak mě pohltí provoz v levém pruhu a stejně musím jet těch 140+, abych přežil
7 litrů nafty? To já jezdím za 6,7 i s rakví na střeše a bez chipu
Napsal: 19 čer 2008, 10:12
od stifmajstrABARTH
Vyssi vykon a nizsi spotreba proste nejdou k sobe
Napsal: 19 čer 2008, 10:37
od Alda
stifmajstrABARTH píše:Vyssi vykon a nizsi spotreba proste nejdou k sobe
hele tak to si přehnal s tím obrázkem!
Vypadá to, jakoby cinque močilo na multi...že by se ti tam vloudil nějaký vir? Schválně by si to přece neudělal...
Napsal: 19 čer 2008, 12:44
od Minimaxa
stifmajstrABARTH píše:Vyssi vykon a nizsi spotreba proste nejdou k sobe
ale jasně že jdou, pokud máš víc výkonu, nemusíš tolik tlačit na plynový pedál a o to méně to papá
ověřená záležitost
Napsal: 19 čer 2008, 12:59
od stifmajstrABARTH
Nevim jestli ma cenu se k tvymu prispevku vyjadrovat
myslim ze te usetrim
Napsal: 19 čer 2008, 16:57
od Minimaxa
stifmajstrABARTH píše:Nevim jestli ma cenu se k tvymu prispevku vyjadrovat
myslim ze te usetrim
jen se vyjádři, rádi se necháme poučit, ale pokud možno něčím z tvé vlastní praxe, a ne zas něčím, co jsi někde přečetl. Proč by nemělo platit, že budu li motor míň honit, bude míň baštit? Když vím z vlastní zkušenosti, že to tak je
Napsal: 19 čer 2008, 18:13
od stifmajstrABARTH
Nebudu se stebou bavit pac se bavit neumis...kdyz uz nevis jak tak si delas ze me srandu nebo prestanes psat....
a zamysli se ned tiim treba na to prijdes sam
Napsal: 19 čer 2008, 19:16
od Minimaxa
OK, odpovím já. Sériové automobily mají z výroby standartní nastavení řídící jednotky motoru. Individuální úpravou řídící jednotky motoru lze dosáhnout většího výkonu až o 35% u přeplňovaných motorů a až o 10% u motorů bez přeplňování a to bez vlivu na životnost motoru.
Co se týče spotřeby paliva, tak po úpravě řídící jednotky motoru má automobil větší výkon a točivý moment. Příklad: automobil před nachipováním jede do většího stoupání a jelikož nemá dostatečný výkon, musí řidič přeřadit na nižší stupeň. A tím se motor dostane do vyšších otáček a má vyšší spotřebu paliva. U nachipovaného automobilu, nemusí řidič přeřadit na nižší stupeň a automobil jede téměř stejnou rychlostí, protože má motor dostatečně vyšší výkon.
Tím bude mít motor nižší otáčky a tím i nižší spotřebu paliva než u automobilu před úpravou řídící jednotky motoru.
Tento příklad se dá použít i na dobu životnosti motoru. Čím méně cyklů prodělá motor, tím bude delší jeho životnost. Na příkladu to znamená, že musíme-li přeřadit na nižší stupeň, motor bude mít vyšší otáčky a prodělá více cyklů, než u nachipovaného motoru, kde nebudeme muset do kopce přeřadit, díky vyššímu výkonu. V praxi to znamená, čím méně cyklů, tím je životnost motoru několikrát delší.
Samozřejmě hovořím o chipování s rozumem a šitém na míru přímo na ten či onen motor, které je provedeno tak jak má a nevzniká větší zatížení motoru, potom by samozřejmě mohlo dojít k poškození motoru.
zdroj:
http://www.chiptunningmoto.cz/index.php ... &Itemid=38
s tímto názorem se ztotožnuji, protože je v praxi odzkoušen, viz zkušenosti moje a kolegů