Stránka 1 z 2
MOTOR, SVÍČKY: Umístění
Napsal: 03 kvě 2008, 15:37
od jenik11
Zdravím,
nevíte kde má nová Panda zapalovací svíčky? Asi zřejmě někde pod vzduchovým filtrem, ale nevím kde přesně.
Dík
Napsal: 05 kvě 2008, 21:50
od TOMBY
Úplně jedonoduché.
Sundej přední kryt sání a vyndej vzduchový filtr. Poté odšroubuj zbývající sání. Obnaží se to klapka do "karburátoru". Na zadní straně hlavy motoru je najdeš na konci 4 černých vysokonapěťových kabelů.
POZOR, díra na svíčky je opravdu těsná a se špatným přístupem, jak ti tam něco spadne, budeš to od tama horko težko dostávat. Já si na to koupil kloubový svíčák za 120ká a pohoda.
Jinak jsou tam NGK a dával sjem si tam DENSO Iridium. Motor 1.2.
Napsal: 06 kvě 2008, 21:18
od jenik11
TOMBY píše:Úplně jedonoduché.
Sundej přední kryt sání a vyndej vzduchový filtr. Poté odšroubuj zbývající sání. Obnaží se to klapka do "karburátoru". Na zadní straně hlavy motoru je najdeš na konci 4 černých vysokonapěťových kabelů.
POZOR, díra na svíčky je opravdu těsná a se špatným přístupem, jak ti tam něco spadne, budeš to od tama horko težko dostávat. Já si na to koupil kloubový svíčák za 120ká a pohoda.
Jinak jsou tam NGK a dával sjem si tam DENSO Iridium. Motor 1.2.
Dík
Napsal: 06 kvě 2008, 21:48
od TOMBY
NZ. Kdyby jsi ještě něco potřeboval, napiš.
Napsal: 08 kvě 2008, 10:49
od jenik11
TOMBY píše:NZ. Kdyby jsi ještě něco potřeboval, napiš.
Dík za rady. Ještě mám něco... Mám Pandu 2 roky a najeto 40 tisíc. Chce jet do servisu na druhou kontrolu a podle servisní knížky by měli měnit olej, olejový filtr, vzduchový filtr, nastavit vůli ventilů a vyměnit zapalovací svíčky. Nic se ovšem nepíše o výměně chladící a brzdové kapaliny. Jak to tedy je?
A za další. Měl bych jim říct, aby nastavování ventilů neprováděli? Jde o to, že se v servisu kam jdu pořád mění automechanici a kdoví jestli to umí že?
Dík za odpověď
Napsal: 08 kvě 2008, 14:24
od jenik11
TOMBY píše:NZ. Kdyby jsi ještě něco potřeboval, napiš.
Nahrál jsem fotky kabelů pod vzduchovým filtrem. Ty svíčky jsou pod tou žlutou destičkou?
Napsal: 08 kvě 2008, 18:54
od TOMBY
S tím, co se provándí na servisních prohlídkách tě seznámí v servisu a můžeš si třeba vyfotit, jaké ndíly atd. jsi měl před serviskou a pak to porovnat s tím co ti tam dali nového.
Brzdovku ale určitě mění, chladící kapalinu nevím.
Seřízení ventilů bych se nebál, je to banální zíkrok, který by měl zvládnout každý mechoš. Jinak tam na to snad mají školení a technologické postupy, pokud se neví rady. Nebo si nech udělat setvisku v jiném Fiatu.
Já jsem si dal vlastní vzduchový balvlněný filtr a zapalovací svíčky a při servisce jsem jim řekl, že to měnit nechci a oni OK. Nicméně je to v rozporu se sevisníma podmínkama - vše je o domluvě.
To se žlutým konektorem jsou vstřikovací jednotky paliva. To co je mezi nima jsou kabely od svíček ( ty černé). Když za ně opatrně zatáhneš, vytáhneš je a uvidíš svíčku.
Napsal: 08 kvě 2008, 19:24
od jenik11
TOMBY píše:S tím, co se provándí na servisních prohlídkách tě seznámí v servisu a můžeš si třeba vyfotit, jaké ndíly atd. jsi měl před serviskou a pak to porovnat s tím co ti tam dali nového.
Brzdovku ale určitě mění, chladící kapalinu nevím.
Seřízení ventilů bych se nebál, je to banální zíkrok, který by měl zvládnout každý mechoš. Jinak tam na to snad mají školení a technologické postupy, pokud se neví rady. Nebo si nech udělat setvisku v jiném Fiatu.
Já jsem si dal vlastní vzduchový balvlněný filtr a zapalovací svíčky a při servisce jsem jim řekl, že to měnit nechci a oni OK. Nicméně je to v rozporu se sevisníma podmínkama - vše je o domluvě.
To se žlutým konektorem jsou vstřikovací jednotky paliva. To co je mezi nima jsou kabely od svíček ( ty černé). Když za ně opatrně zatáhneš, vytáhneš je a uvidíš svíčku.
Viděl jsi ten obrázek?
Napsal: 08 kvě 2008, 19:38
od TOMBY
Jasný viděl. Jinak bych ti to nepsal. Ty vstřikovače paliva ústí do sacího potrubí k sacím ventilům v hlavě motoru. Tvrdý plast to tuším je.
Vysokonapěťové kabely jsou tlusté černé a jdou z pravé strany.
Napsal: 10 kvě 2008, 19:11
od jenik11
TOMBY píše:Jasný viděl. Jinak bych ti to nepsal. Ty vstřikovače paliva ústí do sacího potrubí k sacím ventilům v hlavě motoru. Tvrdý plast to tuším je.
Vysokonapěťové kabely jsou tlusté černé a jdou z pravé strany.
Udělal jsem na těch kabelech ke svíčkám bílé tečky. Jsou to ony?
dík
Napsal: 11 kvě 2008, 09:47
od TOMBY
To už si snad děláš ze mně srandu ne?
Napsal: 11 kvě 2008, 18:05
od jenik11
TOMBY píše:To už si snad děláš ze mně srandu ne?
Srandu? Proč? Já to fakt nevím
Napsal: 11 kvě 2008, 20:43
od TOMBY
Tož OK teda. Ano jsou to ty kabely co jsi označil.
Napsal: 12 kvě 2008, 17:21
od jenik11
TOMBY píše:Tož OK teda. Ano jsou to ty kabely co jsi označil.
Dík
Napsal: 13 kvě 2008, 08:52
od pavproch
TOMBY píše:S tím, co se provándí na servisních prohlídkách tě seznámí v servisu a můžeš si třeba vyfotit, jaké ndíly atd. jsi měl před serviskou a pak to porovnat s tím co ti tam dali nového.
Brzdovku ale určitě mění, chladící kapalinu nevím.
Seřízení ventilů bych se nebál, je to banální zíkrok, který by měl zvládnout každý mechoš. Jinak tam na to snad mají školení a technologické postupy, pokud se neví rady. Nebo si nech udělat setvisku v jiném Fiatu.
Já jsem si dal vlastní vzduchový balvlněný filtr a zapalovací svíčky a při servisce jsem jim řekl, že to měnit nechci a oni OK. Nicméně je to v rozporu se sevisníma podmínkama - vše je o domluvě.
To se žlutým konektorem jsou vstřikovací jednotky paliva. To co je mezi nima jsou kabely od svíček ( ty černé). Když za ně opatrně zatáhneš, vytáhneš je a uvidíš svíčku.
Byl sem na 2 leté prohlídce minulý měsíc (38kkm) - brzdovku měnili, chladící enem kontrolovali - nebylo potřeba dolívat.
PS: vzhledem k proběhu ( do 40kkm chybělo asi 2.5kkm) sem musel spešl žádat o výměnu oleje a následné vynulování servisního intervalu PP. Provedli bez připomínek.