Punto 75 volnoběh
Napsal: 29 dub 2008, 19:52
Ahojte,
volnoběh už se tu probíral několikrát, ale řešení mého problému jsem nenašel
Odešel mi servomotor volnoběhu (pístek se nevysouval, servomotor jenom vrněl). Koupil jsem nový a nastaly problémy. Po nastartování má volnoběh 1500 otáček, po chvíli nastoupá na 2000 a motor začne přerušovat dodávky benzínu (ventily přestanou cvakat) dokud otáčky neklesnou pod 1500. Pak se opět rozjede a tak pořád dokola.
Po odpojení baterky je první jízda OK, volnoběh je i po hodině jízdy na 900. Po druhém startu se vada projeví znovu. Servomotor se bez problému vysouvá i zasouvá.
Zkusil jsem:
proměřit čidlo teploty nasávaného vzduch - hodnoty odporu při různých teplotách OK
proměřit čidlo teploty vody - zdá se mi, že čidlo hlásí teplotu o cca 10°C vyšší
proměřit potenciometr klapky - lineární průběh odporu po celém obvodu OK
odpojit lamdu - žádná změna
odpojit čidlo volnoběhu - motor nenastartuje
odpojit pot. klapky - motor kucká a nechce se mu do otáček
odpojit čidlo podtlaku - motor kucká
po odpojení kteréhokoliv z čidel se rozsvítí kontrolka vstřikování a motor jede někdy dobře, jindy zlobí.
Kontroloval jsem hadice a nevypadají zteřele.
Dal jsem i nové těsnění pod blok klapky, takže falešný vzduch by to tahat nemělo.
Chystám se na diagnostiku, ale obávám se, že tam nic nebude - vypadá to, že všechny čidla fungují OK.
Nenapadá někoho, co ještě vyzkoušet?
volnoběh už se tu probíral několikrát, ale řešení mého problému jsem nenašel

Odešel mi servomotor volnoběhu (pístek se nevysouval, servomotor jenom vrněl). Koupil jsem nový a nastaly problémy. Po nastartování má volnoběh 1500 otáček, po chvíli nastoupá na 2000 a motor začne přerušovat dodávky benzínu (ventily přestanou cvakat) dokud otáčky neklesnou pod 1500. Pak se opět rozjede a tak pořád dokola.
Po odpojení baterky je první jízda OK, volnoběh je i po hodině jízdy na 900. Po druhém startu se vada projeví znovu. Servomotor se bez problému vysouvá i zasouvá.
Zkusil jsem:
proměřit čidlo teploty nasávaného vzduch - hodnoty odporu při různých teplotách OK
proměřit čidlo teploty vody - zdá se mi, že čidlo hlásí teplotu o cca 10°C vyšší
proměřit potenciometr klapky - lineární průběh odporu po celém obvodu OK
odpojit lamdu - žádná změna
odpojit čidlo volnoběhu - motor nenastartuje
odpojit pot. klapky - motor kucká a nechce se mu do otáček
odpojit čidlo podtlaku - motor kucká
po odpojení kteréhokoliv z čidel se rozsvítí kontrolka vstřikování a motor jede někdy dobře, jindy zlobí.
Kontroloval jsem hadice a nevypadají zteřele.
Dal jsem i nové těsnění pod blok klapky, takže falešný vzduch by to tahat nemělo.
Chystám se na diagnostiku, ale obávám se, že tam nic nebude - vypadá to, že všechny čidla fungují OK.
Nenapadá někoho, co ještě vyzkoušet?