Stránka 1 z 3
Bravo2: klima
Napsal: 24 dub 2008, 21:32
od risohom
tak mam prve skusenosti s klimatizaciou
a pravdu povediac...pri malom prudeni vzduchu automatickej klimatizacie nepocitujem absolutne ziadny vplyv na spotrebu. ani v meste, ani mimo.
samozrejme, nehovorim o klime 10 stupnov pod teplotu okolia. take skusenosti napisem neskor. ale zatial aj v tomto smere spokojnost.
ale ten klud, ticho, zavrete okna na dialnici...to sa mi paci.
tak som sa len chcel podelit o radost z mojho prveho auta s klimou...a hned automatickou.
snad mi odpustite.
Napsal: 24 dub 2008, 22:38
od massek
Gratuluji
Ta automatická klima je dobrá věc
Napsal: 25 dub 2008, 12:59
od durkovic
mam mechanicku a taktiež spokojnosť nejaký veľký vpliv na spotrebu nepocitujem, pravdu povediac skoro žiadny ale určite je. regulacia je presná ak je to nastavené na COLD tak zachvílu je zima aj v rozpálenom aute. takže aj ja mam len dobré skusenosti s klímou
Napsal: 30 dub 2008, 19:02
od TOMBY
Digitální klima je určitě nejlepší, snadná obsluha teploty je prostě nejlepší.
Jen mi u Brava přijde horší účinnost než třebas mechanická u Stila 1.4, nebo automatická Stilo 1.6.
A to v obou, co jezdím. 120 Emotion a 150Sport obě v benálu.
Napsal: 06 kvě 2008, 15:13
od pazda
vliv na spotrebu tam bude kazdopadne uz z fyzikalniho hlediska, ale je fakt ze v dnesni dobe uz je to zanedbatelna hodnota
Napsal: 06 kvě 2008, 15:18
od massek
Litr sem litr tam koho to zajímá?
Napsal: 06 kvě 2008, 21:51
od TOMBY
Ale to nemate pravdu hoši fiaťáčtí. Znám borca co má Civic 1.8 Sport a klimu zapíná až od 20°C. Bojí se spotřeby.
Fiat má výhodu, že na rozdíl třebas od koncernových šád, má na klimě spojku, která ji v případě půotřeby odpojí a nezatěžuje motor. Třebas v mém případě je to celkem i poznat.
Napsal: 07 kvě 2008, 12:53
od pazda
TOMBY píše:Ale to nemate pravdu hoši fiaťáčtí. Znám borca co má Civic 1.8 Sport a klimu zapíná až od 20°C. Bojí se spotřeby.
Fiat má výhodu, že na rozdíl třebas od koncernových šád, má na klimě spojku, která ji v případě půotřeby odpojí a nezatěžuje motor. Třebas v mém případě je to celkem i poznat.
elektromagneticka spojka je na kazde klime, jinak proste kompresor nezapnes. skoro na kazdym modernim aute je system vypinani klimy pri razantnim seslapnuti plynu.. ja na svym aute taky nemam vyssi spotrebu se zaplou klimou..
Napsal: 31 črc 2008, 11:20
od pe73
Zdravím,
chci se zeptat, zda vám klima taky syčí ve více méně pravidelném intervalu? navíc když sepne elektromagnetická spojka, tak je to docela rána, je pravda, že největší pecka to je při prvním spuštění, potom kdy už klima jede a zapíná a vypíná se v intervalech, tak ty rány už nejsou tak velký. a když mám klimu zapnutou stále, tj. že startuju motor a klima je zapnutá, tak ta elektromag. spojka taky tolik nebouchne. taky mám pocit, že když běží klima, tak je spojka taková tužší na sešlápnutí. Jinak se zdá, že je vše OK, chladí jako ďas.
14.8. jdu na 1. garančku, tak jim to tam řeknu, ale zajímají mě i vaše zkušenosti.
Napsal: 03 srp 2008, 23:00
od risohom
tak ani jeden z tych problemov nepocitujem. to su pre mna uplne novinky.
ja pocujem pri jazde take cvrlikanie. vobec mi nenapadlo, ci to nerobi len pri zapnutej klime. ale napr. idem 120 kmh po dialnici a 10 s t pocut (cvrkot z motora) a 10 s nie. taka zvlastnost. ale ovela vaic to pocut ked motor zatazim napriklad do kopca.
Re: Bravo2: klima
Napsal: 03 črc 2013, 22:09
od jurincek
Hosi,
mam 1.9 JTD, 150k a automaticku klimu. Vsade pisu ze kompresor nie je zapojeny stale, resp. ze ho odpaja elektromagneticka spojka, resp. regulacny ventil ked sa dosiahne nastavena teplota a zapaja ho stale podla potreby.
Minule som experimentoval: pri rezime AUTO som nastavil teplotu na 32 (vonkajsia cca 28) a po nejakom case som narazovo nastavil teplotu na 18 stupnov. co ma zarazilo, z vyduchov isiel okamzite studeny vzduch, akoby kompresor tlacil stale, hoci nebolo treba (pozadovana teplota 32, vonku 28).
Preto ma napadla otazka, ci nahodou pri rezime AUTO nebezi kompresor stale a na to aby posadka nezmrzla sa len primiesava vonkajsi vzduch. Dost odveci pri automatickej klime, ale inak si to spravanie zatial neviem vysvetlit.
Viete mi niekto poskytnut stranu v servisnom manuale, kt. moju domnienku vyvrati? Ja som ju zatial nenasiel.
Diky...
(Inak auticko zatial rok a pol 60.000km a okrem vymenenej poloosi ide ako hodiny. realna dlhodoba spotreba podla tankovania 5,8l, BC ukazuje v priemere o 0,3l menej. Ale spokojnost!)
Re: Bravo2: klima
Napsal: 04 črc 2013, 06:58
od jano207
podla mna automaticka klima znamena to ze si nastavis pozadovanu teplotu a o viac sa nestaras,to je AUTOmatika.Riadiaca jednotka si upravuje teplotu primiesanim vzduchu z vonku a nie vypinanim kompresora.To pocujem prvy krat nieco take.Ale mozno sa mylim ....
Re: Bravo2: klima
Napsal: 04 črc 2013, 09:27
od Darth.W
jurincek vitaj v 21. storoci
... clovece na to aby klima zacala chladit potrebuje minimum casu, to ze to pre jej zivotnost nie je najlepsie je uz druha vec
Re: Bravo2: klima
Napsal: 04 črc 2013, 19:37
od jurincek
Darth.W píše:jurincek vitaj v 21. storoci
... clovece na to aby klima zacala chladit potrebuje minimum casu, to ze to pre jej zivotnost nie je najlepsie je uz druha vec
majsterko, viem ze potrebuje minimum casu, ale 1-2 sekundy mi pridu nerealne. Ako som pisal ladovy vzduch isiel prakticky okamzite! Nie som mechanik, ale myslim ze klima realne potrebuje aspon zopar sekund aby natlacila chladivo, vychladila ho a este aj vyfukla studeny vzduch do vyduchov v interiery...tento cyklus za 2 sekundy nie je realne!
Rad tomu uverim ked to nejako dolozis...
Re: Bravo2: klima
Napsal: 04 črc 2013, 20:39
od Maciak87
Skuste si to na volnobehu ked stojite..Tam budete hned pocut a citit ci ide kompresor alebo nie...Mozte zacat testovat..