Stránka 1 z 2
Vybíjení baterie při zapnutém klíčku
Napsal: 12 dub 2008, 15:01
od rozmetal
Mám problémek s vybíjením baterie. Je dva roky stará 71Ah a při jízdě se mi vybíjí. Změřil jsem ji a má 12,7V což je normál, po nastartování jsem měřil opět a bylo 14,8V takže altík taky dobíjí. Ale ujedu pár km (3 nebo 60 je to fuk) a po vypnutí motoru už znova nenastartuju. Musím nechat baterku chvíli odstát (1-2hod) a pak už nastartuju v pohodě.
Měl jsem auto na lakovně, kde dělali celou levou stranu a mám podezření, že někde udělali při strojení zkrat. Nevíte kde bych mohl hledat problém?
Napsal: 12 dub 2008, 15:39
od onc
... zmer si odber proudu A ... a hned uvidis ...
Napsal: 12 dub 2008, 17:28
od bigben.m
Zkous kontrolovat ukostření-možná to máš podstříknutý barvou a málo dotažený.Napětí ještě nezaručuje nabíjecí proud.Zkus auto nastartovat a zapni všechny odběry-světla,venilátor,blikače,rádio..... a pak měř napětí na baterce.A osahej si spoje,lisovaný oka aj.jestli to někde nehřeje-to by znamenalo přechodový odpor.
Napsal: 12 dub 2008, 17:57
od rozmetal
připojení baterky je ok, už jsem ji měl opakovaně venku. Jednou kvůli nabíjení, jednou kvůli zkoušce jiný. Ale ty proudy změřím a pak vám řeknu, dík.
Napsal: 12 dub 2008, 18:48
od rozmetal
jen drobnost, když budu měřit odběr, do které větve mám dát ampérmetr? Plus,minus nebo je to jedno? Už jsem ze školy dost dlouho
Napsal: 12 dub 2008, 19:49
od dedo.miki
Oprav si štartér
Napsal: 12 dub 2008, 20:54
od rozmetal
proč zrovna startér? Ten je v pořádku, když má šťávu tak točí bez problému......
spíš je problém právě v té elektrice....zítra to prolezu.
jinak bych chtěl varovat před autoservisem Šubrt v Kolíně.
Napsal: 13 dub 2008, 07:30
od bigben.m
Do jaké větve dáš ampérmetr je jedno,hlavně pozor na dostatečný rozsah ,polaritu(u ručkovýho) a pak nezapoměň přepnout na napětí až budeš měřit na svorkách aku napětí .Já si takhle odpálil šňůry a pojistku v měřáku(a to sem elektrikář)
Mimochodem-máš aspoň 10A rozsah?A i to může být málo.
Napsal: 13 dub 2008, 09:19
od Minimaxa
sežeň si elektrikáře, kterej má klešťový ampérmetr pro stejnosměrnej proud a víš to hned a nemusíš bádat nad připojením multimetru
Napsal: 13 dub 2008, 11:27
od Vencapunto
Minimaxa píše:sežeň si elektrikáře, kterej má klešťový ampérmetr pro stejnosměrnej proud a víš to hned a nemusíš bádat nad připojením multimetru
Tak tak klešťák je ideální na tyhle věci
Napsal: 13 dub 2008, 12:32
od rozmetal
bohužel nemám kde sehnat klešťovej ampérmetr, takže použiju jen multimetr co jsem si kdysi vzal na střední (elektrotechna). Je do 10A takže doufám, že to bude stačit. Přinejhorším pak vyměním pojistku.
Jdu hledat problém.....
Napsal: 13 dub 2008, 13:16
od rozmetal
tak jsem prohledal snad všechno, co by na té levé straně mohlo bejt špatně a na nic jsem nepřišel. Bohužel jsem nemohl změřit odběry, protože mám v měřáku spálenej jeden odpor. V týdnu ho vyměním a pak uvidíme.
Napsal: 13 dub 2008, 21:57
od Pun-to
Ten měřák ani nespravuj stejně ho zas odpálíš. Altík dává po nasrtartování až kolem 60A!!!
Jak už psal Dedo máš v háji startér.
Napsal: 17 dub 2008, 19:20
od rozmetal
tak jsem to nakonec dal ke známýmu a asi to bude opravdu startér. Prý je tam něco zkříženýho. Zítra si pro to jdu, tak budu moudřejší.
Jen je zajímavý, že s tím nebyl nikdy problém. Ale hned co jsem to přivezl z laku, tak to začlo........začínám mít ten servis Šubrt fakt rád
Napsal: 17 dub 2008, 19:42
od dedo.miki
Máš vybité púzdra a možno aj zodraté uhlíky. Neviem prečo si si nedal poradiť hned. Ja totiž také robím každý deň aj viac krát.