Stránka 1 z 1
HELP - táhne doleva (různé disky kol)
Napsal: 29 bře 2008, 12:13
od RunNer11
Čaute všeichni,
tak jsem dlouho četl ale nenacházím konce tak to zkusím jinak. Auto mě zhruba měsíc táhne doleva. Možná táhlo už přes zimu ale teď na letních to de fest poznat. Myslel jsem si že je to geometrií protože jsem dělal spojku a bylo to rozhozené ale geometrii buď dělal divertant nebo to neuměl nebo je problém jinde. Prej opravil sbíhavost a víc toho nešlo prej udělat. Tak jsem jako další opatření udělal ložiska zadních ramen. Je to sakra poznat. Nevrže neskáče a je to jak nové auto ale pořád táhne doleva. Mám pocit že teda o něco míň ale pořád. Napadlo mě jestli třeba není ta zadní pravá zimní guma ještě sjetá po zimě těmi vybitými ložisky co tam byly a nemůže to dělat ono. Víc jsem se dál zatím nedostal. Tak povídejte co Vás napadá protože já jsem zoufalej a chtěl bych nějakej pokrok. Může to být tím že předek je na letních a zadek ještě na zimních?
Re: Autp táhne doleva Fiat Punto 99 1.1 55
Napsal: 29 bře 2008, 13:16
od romcasladky
RunNer11 píše:Čaute všeichni,
tak jsem dlouho četl ale nenacházím konce tak to zkusím jinak. Auto mě zhruba měsíc táhne doleva. Možná táhlo už přes zimu ale teď na letních to de fest poznat. Myslel jsem si že je to geometrií protože jsem dělal spojku a bylo to rozhozené ale geometrii buď dělal devertant nebo to neuměl nebo je problém jinde. Prej spravil sbíhavost a víc toho nešlo prej udělat. Tak jsem jako další opatření udělal ložiska zadních ramen. Je to sakra poznat. Nevrže neskáče a je to jak nové auto ale pořád táhne doleva. Mám pocit že teda o něco míň ale pořád. Napadlo mě jestli třeba není ta zadní pravá zimní guma ještě sjetá po zimě a nemůže to dělat ono. Víc jsem se dál zatím nedostal. Tak povídejte co Vás napadá protože já jsem zoufalej a chtěl bych nějakej pokrok. Může to být tím že předek je na letních a zadek ještě na zimních?
To bych udělal jako první,sjednotit pneu,nechat je převážit a správně dofouknout.
Napsal: 29 bře 2008, 13:22
od RunNer11
No beru, že je potřeba sjednotit gumy ale když je zadek vyvážen a předek taky tak by to nemělo dělat ne? může to být opravdu tak moc vzorkem sjetým? podle toho co jsem na gumách viděl tak nevypadají nerovnoměrně sjeté. Přemýšlím, zkusit prohodit levé za pravé. Teď jsem četl na volvo fóru, že to může byt i homokynetický kloub. Že může být špatně namazán a nebo se vyhrudkovatět a dělá to takovou neplechu.
Napsal: 29 bře 2008, 15:01
od Pun-to
S nejvědší pravděpodobností máš hnutý levý přední rameno. Ale může bejt hnutý i zadní levý.
V takovýmhle případě seřízení jen sbíhavosti nic neřeší. Chtělo by to přeměřit komplet geometrii.
A kdyby byl zadřenej homokloub tak u auta bez posilovače bys hodně těžko zatáčel.
Napsal: 29 bře 2008, 16:03
od RunNer11
no tak přesně o tom to je... na levo??? nebo na pravo... teď nevím, jde o dost těžcej zatáčet... víc než na tu opačnou stranu. Je to možné? To by směrovalo k tomu kloubu
Napsal: 29 bře 2008, 20:32
od RunNer11
Tak jsem rozdělal brzdu prtž maličko přibrzďovala a spravil, projel a prd. Tak jsme stáli stáli a přemýšleli. Vymysleli jsme prd. K tomu prd jen, že zajedem ke známému na geometrii, co víme, že to umí a že to snad pomůže. Ale ještě předtím ať navypadáme jak blbci jsme přehodili kola na přední nápravě. Tak se stalo, že auto táhlo z ničeho nic doprava. Musím říct na začátek, že pneu jsou téměř v perfektním stavu. Tak jsme vzali rezervu která je dojezdová a má vyšší gumu že to zkusíme místo kola na kterém byl neoriginál disk. A ono to zase jelo do leva. No nakonec jsme vzali celou zadní nápravu a přehodili na přední a autíko jede přímo rovno. Disk kterej mě prodali před rokem v pneu má jiný tvar. Říkal, že je z žigula a že to neva ale Podle označení je maličko jinej. Má jinou středovou vzdálenost a dělalo to neplechu, že by jste se nestačili divit.
Napsal: 31 bře 2008, 12:56
od RunNer11
Geometrie je celá. Ale jak říkám. Po change toho disku auto jede zlatě. Přední náprava je v klidu ještě mám dělat dva čepy řízení a víc už do toho asi nebudu vrížet... zatím:) ale musím říct, že na to, že je to 1.1 se s tím jezdí dobře:)
Napsal: 31 bře 2008, 13:26
od SHANE54
co si cakal, ked mas dva rozne diky na jednej naprave?
jedna rada: pokial chces sikovne, kvalitne disky za super cenu, tak si zozen zo zastavy a mas po probleme.
Napsal: 31 bře 2008, 13:52
od RunNer11
No ja si vsiml až teď že je tam jinej. Nešlo to na prvni pohled poznat až když jsem ocel kartáčem ty disky očistil tak jsem našel dva různé údaje. Jinak mě to přezuli v pneu a prodali ten disk. Tak jsem čekal profesionální přístup
Napsal: 31 bře 2008, 19:42
od Pun-to
Tak to by mě nenapadlo dát na auto různý disky.
Napsal: 31 bře 2008, 20:42
od RunNer11
no tak to je jedno. mame vyreseno. kazdopadne diky za ucast