Stránka 1 z 2
TUNING - Změna převodového poměru
Napsal: 28 led 2006, 17:57
od lacin
Nemate naaaaahodou nekdo zkusenosti se zmenou konovyho prevodu? De me o to, jestli by slo prehodit ze sestikvaltu koncovej prevod do petikvaltu. V podstate sou to dve ozubeny kola na koncich hrideli. Nezkousel to negdo??? Zkousel, ze jooo???
Napsal: 29 led 2006, 11:30
od Oli
ja se ptal jestli by šla přehodit celá převodovka(6stup.) místo 5stup. a bylo mi řečeno ža na benzíňáky 1.2 to jde ale je v tom jeden problém je ve vnitř jinka poskládaná a je dělaná do síly ne do rychlosti. Takže docílíš jen toho že ti auto bude líp akcelerovat ale při 110Km/h budeš mít o 500Ot/min víc než s 5 stupňovou převodovkou. Na sprinty je to dobrý ale na normální ježdění je to úplně na prd, v té 1.1 to má smysl jen proto že ten moturek je fakt slabej tak aby to alespoň trochu jelo vynahradili to převodovkou.
Napsal: 29 led 2006, 14:12
od lacin
Oli píše:ja se ptal jestli by šla přehodit celá převodovka(6stup.) místo 5stup. a bylo mi řečeno ža na benzíňáky 1.2 to jde ale je v tom jeden problém je ve vnitř jinka poskládaná a je dělaná do síly ne do rychlosti. Takže docílíš jen toho že ti auto bude líp akcelerovat ale při 110Km/h budeš mít o 500Ot/min víc než s 5 stupňovou převodovkou. Na sprinty je to dobrý ale na normální ježdění je to úplně na prd, v té 1.1 to má smysl jen proto že ten moturek je fakt slabej tak aby to alespoň trochu jelo vynahradili to převodovkou.
To vim, protoze sestikvrdlacku mam...
A 1.1 neni slabej. Praveze na tu prevodovku je silnej az az... Poskladana bude stejne, ale bude tam o dve kola navic a me akorat zajima, jestli to nemel nekdo rozdelany, jestli sou tam stejny roztece kol na stalym prevodu a jestli by sly pouzit z petikvalta do sesti a naopak. O TO me de.
Napsal: 30 led 2006, 16:50
od Patrik
No jestli se nepletu, tak 6-ti kvalty byly v Puntu dva. Jeden byl měkký, jako dělaný do Sportingu, druhý byl tvrdý a označoval se "Speedgear".
Tato druhá převodovka je hodně tvrdá a asi ji ocení hlavně dálniční jezdci, nikoli okruhoví Sportingáři ...
Jinak se dá změnit celkový převodový poměr, v rozumných mezích dokonce na přání:
http://www.hoermann-motorsport.de/
Napsal: 30 led 2006, 17:08
od Patrik
Dodatek:
např. 5-ti kvaltové Punto Mk1 (např verze 75) má stálý převodový poměr 3.7. Můžeš koupit set na získání stálého převodu 4.6 nebo 4.9 nebo 5.3 nebo 5.9.
jinak ty 2 typy 6-ti kvaltů: (verze Mk2)
1. typ: 2.432-1.473-0.980-0.742-0.602-0.520 + stálý převod 4.647
2. typ: 3.545-2.158-1.480-1.121-0.921-0.766 + stálý převod 4.071
1. typu se říká Speedgear. Obě převodovky byly k mání s motorem 1.2 16V. Minimálně Speedgear i pro nesportingové verze.
Napsal: 30 led 2006, 19:45
od lacin
No jo Patriku, v Hoermanovi me to bude stat tricet Punt. Ale ja mam MKI a tam byl sestikvalt jenom jeden. V MKIIkach byly sestivrdlacky lepsi, no. Byly delsi. Jenomze to nesezenu a z toho 16tiventilosa me to pasovat ani nebude. Ja vim, ze sestka je stejne dlouha jako petka na petikvaltu. Ale u sestikvalta je vetsi koncovej prevod nez na petikvaltu. Chtel bych to prehodit a tak by me zajimalo, jestli to tam pasne, nebo ne. A nemam cas na to, aby auto stalo. A hlavne se me nechce kupovat prevodovku zbytecne. Samozrejme, vyhodit prevodovku takovej problem neni, ale kdyz to rozeberu a zjistim, ze to nejde a davat to zpatky, to se me nechce. A prevodovka me bude lezet doma. Kdybych mel jeste jednoho petikvalta, kteryho bych si hodil prozatim na auto, budiz... Ale to nemam...
Napsal: 16 srp 2006, 15:03
od standor
Šestikvalt z nového punta pasuje i do starého.NO PROBLEM akorát si přehodíš vrchní domeček nové punto má řazení lanky staré táhly,uděláš si z plechu držák na spojkové lanko na odlitku už toto chybí.Pak ještě náhon tachometru elektrický za mechanický.Akorát má asi šestikvalt 1,1menší rejd.převodovka je o 4cm širší než 5kvalt.Při plnem rejdu doprava mám pneumatiku na převodovce.A můžeš machrovat.
Napsal: 17 srp 2006, 22:35
od lacin
standor píše:Šestikvalt z nového punta pasuje i do starého.NO PROBLEM akorát si přehodíš vrchní domeček nové punto má řazení lanky staré táhly,uděláš si z plechu držák na spojkové lanko na odlitku už toto chybí.Pak ještě náhon tachometru elektrický za mechanický.Akorát má asi šestikvalt 1,1menší rejd.převodovka je o 4cm širší než 5kvalt.Při plnem rejdu doprava mám pneumatiku na převodovce.A můžeš machrovat.
Jo, uz sem zjistoval, ze to pasuje. Ale za prve stoji miliardu a za druhe nejsem si jistej, jak je to s delkou poloos...
Napsal: 29 zář 2008, 12:32
od turbom
Ozivim thread.
Lacin. Nazdarek chlape. Psal jsem ti na icq, nejak nepises.
Mam podobny dotaz.
Muzeme si ty prevodovky vymenit a zkouset, ale taky na to nemam cas. Auto musi jezdit.
Moje prevodovka je opravdu pekne dlouha. Pri 90km/h toci 2500rpm. (Punto 1.1)
Ale chtel bych jit dal a do prevodovky z 6 speed si dat kolecka z me 1.1 5 speed.
Jen 6 kove bych si udelal jeste vice do rychla.
Vidi tam nekdo nejaky problem v realizaci?
Radsi se ptam, i kdyz uz shanim 6 speed prevodovku. Nerad bych byl jako ty a zjistil, az budu vse mit,ze to nejde.
Napsal: 11 říj 2008, 22:40
od standor
No tak ty asi máš tu převodovku co má tatík.Nazval bych to dálniční převodovkou.5 ku tak akorát z Macochy.
Převodový poměr 3,563.
1 3,909
2 2,157
3 1,345
4 0,974
5 0,792
Po městě tak akorát trojka.
Napsal: 11 říj 2008, 23:39
od sigma
standor píše:No tak ty asi máš tu převodovku co má tatík.Nazval bych to dálniční převodovkou.5 ku tak akorát z Macochy.
Převodový poměr 3,563.
1 3,909
2 2,157
3 1,345
4 0,974
5 0,792
Po městě tak akorát trojka.
kolik to točí na pětku při 100 km/h ?
Napsal: 12 říj 2008, 21:24
od standor
No dneska jsem s tím zrovna jel,a čuměl jsem na ten otáčkoměr, při 90 tam bylo 2300ot.
Kola 155/70/13.
Napsal: 13 říj 2008, 19:56
od jani
ak tu ma niekto 1.2 8V 54KW tak kolko mu toci pri 90KM/H?mne cca 2800otacok
Napsal: 13 říj 2008, 20:34
od sigma
jani píše:ak tu ma niekto 1.2 8V 54KW tak kolko mu toci pri 90KM/H?mne cca 2800otacok
Me cirka stejně, akorát mám 1,2 44 kw. při 100 to točí rovný 3000. strašně krátký ty převodovky...
Napsal: 14 říj 2008, 16:09
od Matto
som na tom tak isto 1,2 54kw pri 100km/h 3000ot. ,tiež mi nejde do hlavy, prečo davali také krátke prevodovky