TUNING - Změna převodového poměru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

TUNING - Změna převodového poměru

Příspěvek od lacin »

Nemate naaaaahodou nekdo zkusenosti se zmenou konovyho prevodu? De me o to, jestli by slo prehodit ze sestikvaltu koncovej prevod do petikvaltu. V podstate sou to dve ozubeny kola na koncich hrideli. Nezkousel to negdo??? Zkousel, ze jooo???
Hustokrutost
Reklama
 

Oli
Fiaťák
Příspěvky: 131
Registrován: 09 říj 2005, 20:10

Příspěvek od Oli »

ja se ptal jestli by šla přehodit celá převodovka(6stup.) místo 5stup. a bylo mi řečeno ža na benzíňáky 1.2 to jde ale je v tom jeden problém je ve vnitř jinka poskládaná a je dělaná do síly ne do rychlosti. Takže docílíš jen toho že ti auto bude líp akcelerovat ale při 110Km/h budeš mít o 500Ot/min víc než s 5 stupňovou převodovkou. Na sprinty je to dobrý ale na normální ježdění je to úplně na prd, v té 1.1 to má smysl jen proto že ten moturek je fakt slabej tak aby to alespoň trochu jelo vynahradili to převodovkou.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Oli píše:ja se ptal jestli by šla přehodit celá převodovka(6stup.) místo 5stup. a bylo mi řečeno ža na benzíňáky 1.2 to jde ale je v tom jeden problém je ve vnitř jinka poskládaná a je dělaná do síly ne do rychlosti. Takže docílíš jen toho že ti auto bude líp akcelerovat ale při 110Km/h budeš mít o 500Ot/min víc než s 5 stupňovou převodovkou. Na sprinty je to dobrý ale na normální ježdění je to úplně na prd, v té 1.1 to má smysl jen proto že ten moturek je fakt slabej tak aby to alespoň trochu jelo vynahradili to převodovkou.
To vim, protoze sestikvrdlacku mam... ;-) A 1.1 neni slabej. Praveze na tu prevodovku je silnej az az... Poskladana bude stejne, ale bude tam o dve kola navic a me akorat zajima, jestli to nemel nekdo rozdelany, jestli sou tam stejny roztece kol na stalym prevodu a jestli by sly pouzit z petikvalta do sesti a naopak. O TO me de.
Hustokrutost
Patrik

Příspěvek od Patrik »

No jestli se nepletu, tak 6-ti kvalty byly v Puntu dva. Jeden byl měkký, jako dělaný do Sportingu, druhý byl tvrdý a označoval se "Speedgear".
Tato druhá převodovka je hodně tvrdá a asi ji ocení hlavně dálniční jezdci, nikoli okruhoví Sportingáři ...

Jinak se dá změnit celkový převodový poměr, v rozumných mezích dokonce na přání:
http://www.hoermann-motorsport.de/
Patrik

Příspěvek od Patrik »

Dodatek:
např. 5-ti kvaltové Punto Mk1 (např verze 75) má stálý převodový poměr 3.7. Můžeš koupit set na získání stálého převodu 4.6 nebo 4.9 nebo 5.3 nebo 5.9.

jinak ty 2 typy 6-ti kvaltů: (verze Mk2)
1. typ: 2.432-1.473-0.980-0.742-0.602-0.520 + stálý převod 4.647

2. typ: 3.545-2.158-1.480-1.121-0.921-0.766 + stálý převod 4.071

1. typu se říká Speedgear. Obě převodovky byly k mání s motorem 1.2 16V. Minimálně Speedgear i pro nesportingové verze.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No jo Patriku, v Hoermanovi me to bude stat tricet Punt. Ale ja mam MKI a tam byl sestikvalt jenom jeden. V MKIIkach byly sestivrdlacky lepsi, no. Byly delsi. Jenomze to nesezenu a z toho 16tiventilosa me to pasovat ani nebude. Ja vim, ze sestka je stejne dlouha jako petka na petikvaltu. Ale u sestikvalta je vetsi koncovej prevod nez na petikvaltu. Chtel bych to prehodit a tak by me zajimalo, jestli to tam pasne, nebo ne. A nemam cas na to, aby auto stalo. A hlavne se me nechce kupovat prevodovku zbytecne. Samozrejme, vyhodit prevodovku takovej problem neni, ale kdyz to rozeberu a zjistim, ze to nejde a davat to zpatky, to se me nechce. A prevodovka me bude lezet doma. Kdybych mel jeste jednoho petikvalta, kteryho bych si hodil prozatim na auto, budiz... Ale to nemam...
Hustokrutost
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od standor »

Šestikvalt z nového punta pasuje i do starého.NO PROBLEM akorát si přehodíš vrchní domeček nové punto má řazení lanky staré táhly,uděláš si z plechu držák na spojkové lanko na odlitku už toto chybí.Pak ještě náhon tachometru elektrický za mechanický.Akorát má asi šestikvalt 1,1menší rejd.převodovka je o 4cm širší než 5kvalt.Při plnem rejdu doprava mám pneumatiku na převodovce.A můžeš machrovat.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

standor píše:Šestikvalt z nového punta pasuje i do starého.NO PROBLEM akorát si přehodíš vrchní domeček nové punto má řazení lanky staré táhly,uděláš si z plechu držák na spojkové lanko na odlitku už toto chybí.Pak ještě náhon tachometru elektrický za mechanický.Akorát má asi šestikvalt 1,1menší rejd.převodovka je o 4cm širší než 5kvalt.Při plnem rejdu doprava mám pneumatiku na převodovce.A můžeš machrovat.
Jo, uz sem zjistoval, ze to pasuje. Ale za prve stoji miliardu a za druhe nejsem si jistej, jak je to s delkou poloos...
Hustokrutost
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Příspěvek od turbom »

Ozivim thread.

Lacin. Nazdarek chlape. Psal jsem ti na icq, nejak nepises.

Mam podobny dotaz.
Muzeme si ty prevodovky vymenit a zkouset, ale taky na to nemam cas. Auto musi jezdit. :-)

Moje prevodovka je opravdu pekne dlouha. Pri 90km/h toci 2500rpm. (Punto 1.1)

Ale chtel bych jit dal a do prevodovky z 6 speed si dat kolecka z me 1.1 5 speed.
Jen 6 kove bych si udelal jeste vice do rychla.

Vidi tam nekdo nejaky problem v realizaci?

Radsi se ptam, i kdyz uz shanim 6 speed prevodovku. Nerad bych byl jako ty a zjistil, az budu vse mit,ze to nejde.
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od standor »

No tak ty asi máš tu převodovku co má tatík.Nazval bych to dálniční převodovkou.5 ku tak akorát z Macochy.
Převodový poměr 3,563.
1 3,909
2 2,157
3 1,345
4 0,974
5 0,792
Po městě tak akorát trojka.
sigma
Začátečník
Příspěvky: 49
Registrován: 13 srp 2007, 12:49
Bydliště: liberecky kraj

Příspěvek od sigma »

standor píše:No tak ty asi máš tu převodovku co má tatík.Nazval bych to dálniční převodovkou.5 ku tak akorát z Macochy.
Převodový poměr 3,563.
1 3,909
2 2,157
3 1,345
4 0,974
5 0,792
Po městě tak akorát trojka.
kolik to točí na pětku při 100 km/h ?
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od standor »

No dneska jsem s tím zrovna jel,a čuměl jsem na ten otáčkoměr, při 90 tam bylo 2300ot.
Kola 155/70/13.
jani
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 14 čer 2008, 20:14
Bydliště: Velky Krtis SVK

Příspěvek od jani »

ak tu ma niekto 1.2 8V 54KW tak kolko mu toci pri 90KM/H?mne cca 2800otacok
sigma
Začátečník
Příspěvky: 49
Registrován: 13 srp 2007, 12:49
Bydliště: liberecky kraj

Příspěvek od sigma »

jani píše:ak tu ma niekto 1.2 8V 54KW tak kolko mu toci pri 90KM/H?mne cca 2800otacok
Me cirka stejně, akorát mám 1,2 44 kw. při 100 to točí rovný 3000. strašně krátký ty převodovky...
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Příspěvek od Matto »

som na tom tak isto 1,2 54kw pri 100km/h 3000ot. ,tiež mi nejde do hlavy, prečo davali také krátke prevodovky :roll:
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“