TUNING - Změna převodového poměru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
TUNING - Změna převodového poměru
Nemate naaaaahodou nekdo zkusenosti se zmenou konovyho prevodu? De me o to, jestli by slo prehodit ze sestikvaltu koncovej prevod do petikvaltu. V podstate sou to dve ozubeny kola na koncich hrideli. Nezkousel to negdo??? Zkousel, ze jooo???
Hustokrutost
- Reklama
ja se ptal jestli by šla přehodit celá převodovka(6stup.) místo 5stup. a bylo mi řečeno ža na benzíňáky 1.2 to jde ale je v tom jeden problém je ve vnitř jinka poskládaná a je dělaná do síly ne do rychlosti. Takže docílíš jen toho že ti auto bude líp akcelerovat ale při 110Km/h budeš mít o 500Ot/min víc než s 5 stupňovou převodovkou. Na sprinty je to dobrý ale na normální ježdění je to úplně na prd, v té 1.1 to má smysl jen proto že ten moturek je fakt slabej tak aby to alespoň trochu jelo vynahradili to převodovkou.
To vim, protoze sestikvrdlacku mam... A 1.1 neni slabej. Praveze na tu prevodovku je silnej az az... Poskladana bude stejne, ale bude tam o dve kola navic a me akorat zajima, jestli to nemel nekdo rozdelany, jestli sou tam stejny roztece kol na stalym prevodu a jestli by sly pouzit z petikvalta do sesti a naopak. O TO me de.Oli píše:ja se ptal jestli by šla přehodit celá převodovka(6stup.) místo 5stup. a bylo mi řečeno ža na benzíňáky 1.2 to jde ale je v tom jeden problém je ve vnitř jinka poskládaná a je dělaná do síly ne do rychlosti. Takže docílíš jen toho že ti auto bude líp akcelerovat ale při 110Km/h budeš mít o 500Ot/min víc než s 5 stupňovou převodovkou. Na sprinty je to dobrý ale na normální ježdění je to úplně na prd, v té 1.1 to má smysl jen proto že ten moturek je fakt slabej tak aby to alespoň trochu jelo vynahradili to převodovkou.
Hustokrutost
No jestli se nepletu, tak 6-ti kvalty byly v Puntu dva. Jeden byl měkký, jako dělaný do Sportingu, druhý byl tvrdý a označoval se "Speedgear".
Tato druhá převodovka je hodně tvrdá a asi ji ocení hlavně dálniční jezdci, nikoli okruhoví Sportingáři ...
Jinak se dá změnit celkový převodový poměr, v rozumných mezích dokonce na přání:
http://www.hoermann-motorsport.de/
Tato druhá převodovka je hodně tvrdá a asi ji ocení hlavně dálniční jezdci, nikoli okruhoví Sportingáři ...
Jinak se dá změnit celkový převodový poměr, v rozumných mezích dokonce na přání:
http://www.hoermann-motorsport.de/
Dodatek:
např. 5-ti kvaltové Punto Mk1 (např verze 75) má stálý převodový poměr 3.7. Můžeš koupit set na získání stálého převodu 4.6 nebo 4.9 nebo 5.3 nebo 5.9.
jinak ty 2 typy 6-ti kvaltů: (verze Mk2)
1. typ: 2.432-1.473-0.980-0.742-0.602-0.520 + stálý převod 4.647
2. typ: 3.545-2.158-1.480-1.121-0.921-0.766 + stálý převod 4.071
1. typu se říká Speedgear. Obě převodovky byly k mání s motorem 1.2 16V. Minimálně Speedgear i pro nesportingové verze.
např. 5-ti kvaltové Punto Mk1 (např verze 75) má stálý převodový poměr 3.7. Můžeš koupit set na získání stálého převodu 4.6 nebo 4.9 nebo 5.3 nebo 5.9.
jinak ty 2 typy 6-ti kvaltů: (verze Mk2)
1. typ: 2.432-1.473-0.980-0.742-0.602-0.520 + stálý převod 4.647
2. typ: 3.545-2.158-1.480-1.121-0.921-0.766 + stálý převod 4.071
1. typu se říká Speedgear. Obě převodovky byly k mání s motorem 1.2 16V. Minimálně Speedgear i pro nesportingové verze.
No jo Patriku, v Hoermanovi me to bude stat tricet Punt. Ale ja mam MKI a tam byl sestikvalt jenom jeden. V MKIIkach byly sestivrdlacky lepsi, no. Byly delsi. Jenomze to nesezenu a z toho 16tiventilosa me to pasovat ani nebude. Ja vim, ze sestka je stejne dlouha jako petka na petikvaltu. Ale u sestikvalta je vetsi koncovej prevod nez na petikvaltu. Chtel bych to prehodit a tak by me zajimalo, jestli to tam pasne, nebo ne. A nemam cas na to, aby auto stalo. A hlavne se me nechce kupovat prevodovku zbytecne. Samozrejme, vyhodit prevodovku takovej problem neni, ale kdyz to rozeberu a zjistim, ze to nejde a davat to zpatky, to se me nechce. A prevodovka me bude lezet doma. Kdybych mel jeste jednoho petikvalta, kteryho bych si hodil prozatim na auto, budiz... Ale to nemam...
Hustokrutost
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
Šestikvalt z nového punta pasuje i do starého.NO PROBLEM akorát si přehodíš vrchní domeček nové punto má řazení lanky staré táhly,uděláš si z plechu držák na spojkové lanko na odlitku už toto chybí.Pak ještě náhon tachometru elektrický za mechanický.Akorát má asi šestikvalt 1,1menší rejd.převodovka je o 4cm širší než 5kvalt.Při plnem rejdu doprava mám pneumatiku na převodovce.A můžeš machrovat.
Jo, uz sem zjistoval, ze to pasuje. Ale za prve stoji miliardu a za druhe nejsem si jistej, jak je to s delkou poloos...standor píše:Šestikvalt z nového punta pasuje i do starého.NO PROBLEM akorát si přehodíš vrchní domeček nové punto má řazení lanky staré táhly,uděláš si z plechu držák na spojkové lanko na odlitku už toto chybí.Pak ještě náhon tachometru elektrický za mechanický.Akorát má asi šestikvalt 1,1menší rejd.převodovka je o 4cm širší než 5kvalt.Při plnem rejdu doprava mám pneumatiku na převodovce.A můžeš machrovat.
Hustokrutost
Ozivim thread.
Lacin. Nazdarek chlape. Psal jsem ti na icq, nejak nepises.
Mam podobny dotaz.
Muzeme si ty prevodovky vymenit a zkouset, ale taky na to nemam cas. Auto musi jezdit.
Moje prevodovka je opravdu pekne dlouha. Pri 90km/h toci 2500rpm. (Punto 1.1)
Ale chtel bych jit dal a do prevodovky z 6 speed si dat kolecka z me 1.1 5 speed.
Jen 6 kove bych si udelal jeste vice do rychla.
Vidi tam nekdo nejaky problem v realizaci?
Radsi se ptam, i kdyz uz shanim 6 speed prevodovku. Nerad bych byl jako ty a zjistil, az budu vse mit,ze to nejde.
Lacin. Nazdarek chlape. Psal jsem ti na icq, nejak nepises.
Mam podobny dotaz.
Muzeme si ty prevodovky vymenit a zkouset, ale taky na to nemam cas. Auto musi jezdit.
Moje prevodovka je opravdu pekne dlouha. Pri 90km/h toci 2500rpm. (Punto 1.1)
Ale chtel bych jit dal a do prevodovky z 6 speed si dat kolecka z me 1.1 5 speed.
Jen 6 kove bych si udelal jeste vice do rychla.
Vidi tam nekdo nejaky problem v realizaci?
Radsi se ptam, i kdyz uz shanim 6 speed prevodovku. Nerad bych byl jako ty a zjistil, az budu vse mit,ze to nejde.