Stránka 1 z 1
Ruční brzda
Napsal: 07 bře 2008, 17:41
od velechovský václav
Před časem cca v r.2003 jsem zjistil , že ruční brzda po použití zůstává zablokovaná. Páka táhla ruční brzdy a pakna čelist ,jsou dva na koso
uložené spolupracující prvky. Pokud použiji ruční brzdu , musím odtáhnout ručně páku ruční brzdy a uvolnit chod buben-obložení.
Napsal: 07 bře 2008, 21:48
od autoholik
Napsal: 10 bře 2008, 07:37
od Petr N.
Mě toto nepomohlo, musel jsem vyměnit celé lanko, staré bylo dost zlámané a hodně zarezlé, proto se nevracelo. Stálo 850 Kč, je jedno v celku od páky ruční brzdy k oboum kolům. Je lepší nechat delší dráhu páky, aby co nejvíc chodilo.
Napsal: 14 bře 2008, 16:55
od velechovský václav
Ruční brzda je zřejmě u Seicenta v konstrukci zanedbaná.
Nebo je možné , že konstruktér předpokládal styk dvou prvků pakna-páka ruční brzdy v provedení z tvrdších ocelí.
Použitím měkých materialů dochází k "vytvoření zářezů" a ruční brzda zůstává viset.
Ptát se výrobce , jak na zasekávání ruční brzdy považuji za bezpředmětné.
Dostalo by se nám odpovědi - dejte auto do servisu.
Napsal: 20 kvě 2008, 23:02
od anonyme
Mě se to zatím neseká, ale nějak brzda ztratila účinnost. Neví někdo, kde se seřizuje? Asi v bubnech? A taky někde délka lanka - kudy k tomu? Pod auto, či se shora?
Díky.
Napsal: 21 kvě 2008, 17:56
od velechovský václav
Ruční brzda - ráčna, neboli páka zajištěná v dosažené poloze ozubeným kolem se západkou přenáší svůj pohyb pomocí stavitelného táhla na lano ve dvou symetrických bovdenech vedoucích k zadním kolům.
Stavitelné táhlo je přístupné z pod vozu na konci páky ruční brzdy..
Ze shora jsem to nezkoušel. Musel by se demontovat střední tunel.
Je to zařízení primitivní jako brzda na jízdním kole. Vyvíjíme tah ve středu lana působícího na dvě páky vyvíjející tlak na čelistech brzdy zadních kol.
Pro dobrou funkci ruční brzdy je zřejmě zapotřebí udržovat pohyblivost volnost lana ruční brzdy v bovdenu.
Na základě zkušeností od r.2003 vozím v kufru trubku a zahnutý drát 3mm
a po použití ruční brzdy odblokuji zadní kola.
Napsal: 21 kvě 2008, 18:01
od velechovský václav
Prosím dávat pozor.
Ruční brzda většinou brzdí. Problém je že neodbržďuje.
Napsal: 22 kvě 2008, 08:42
od anonyme
No ale mě to tedy nebrzdí, vlastně brzdí málo. Ovládací páka je prakticky na doraz nahoře. V prudším kopci vůz ruční brzda neudrží. Tak tedy budu muset se dostat pod auto a uvidím. Že by mě to zůstávalo zabržděné nepozoruji. Vám to zůstane při poruše zabržděné i v poloze ovládací páky dole stejně účinně, jako když to bylo před tím zabržděno, či se jen neodbrzdí úplně?
Tzn. zjistím to jen když nejsou kola na zemi a zkouším zda pakny nedrhnou o bubny, či vůbec s koly rukou nehnu?
Napsal: 23 kvě 2008, 10:54
od velechovský václav
Pokud ruční brzda po přestavení páky do horní polohy - nutno působit silou , neudrží auto na svahu je možno seřídit zdvih ovládací páky ruční brzdy stavěcím šroubem z pod auta.
Napsal: 23 kvě 2008, 11:00
od velechovský václav
Pokud po použití ruční brzdy zůstanou "pakny viset" se pozná např. zůstane stát na svahu nebo nejede po rovině setrvačností.
Napsal: 23 kvě 2008, 12:48
od stifmajstrABARTH
:-O To by me nikdy nenapadlo...
Napsal: 23 kvě 2008, 22:12
od anonyme
:-O To by me nikdy nenapadlo...
seš moc chytrej, ale když se ti to odbrzdí jen částečně, tak to hned nepoznáš. Ale jak to tak vypadá, tak když odbrzdíš, neodbrzdí se to při závadě vůbec. A to samozřejmě poznáš hned.