Fiat Bravo 2 - hladanie, vyber a prvé skúsenosti
Moderátor: peta.smolik
Fiat Bravo 2 - hladanie, vyber a prvé skúsenosti
Ked uz som si vybojoval sekciu Fiat Bravo 2, tak pridavam skusenosti majitela Fiata Bravo 1.4 po tyzdni od kupy. Istotne to mienim doplnat.
Dam to do viacerych prispevkov, nech to ma hlavu a patu.
Tak som sa po dlhých útrapách a rozhodovaní stal majiteľom Fiatu Bravo druhej generácie.
Adepti: Ford Focus, Kia Cee'd, Fiat Bravo
Ktoré autá som zavrhol hneď:
- Toyota Auris - aj keď som majiteľom Toyoty Corolla E11 (r.v. 1999, model 1997), Auris sa mi nepacil. Nie je to Corolla, je to Auris a to mi vadilo. Ak automobilka dokáže takto zavrhnúť úspešnú sériu, tak to musí mať dôvod. A nepáčil sa mi interiér, ktorý bol pre mňa veľmi dôležitý. Leasing pri 10 až 15 % akontácie nevyzeral veľmi sľubne.
- Honda Jazz je malá a drahá, Honda Civic výrazne prekračovala polmiliónovú hranicu, ktorú som si stanovil ako základnú bariéru.
- VW Golf s neskutočne nevýhodným leasingom, a vôbec predražené auto s výbornými jazdnými vlastnosťami aj pohodlím vodiča. No nechcel som predražený Golf v základnej výbave.
- Hyundai Accent som zavrhol aj s Fordom Fusionom ihneď, v tom sa nedalo sedieť ani v porovnaní s 10-ročnou Corollou.
- Hyundai i30 som zavrhol s tým, že chcem Cee'd.
- Renault Clio Grandtour je teoreticky super, ale maličké, lacné plasty, absolútne neporovnateľné s adeptmi, Mégane v najvyššej výbave ma sklamal prístrojovkou a interiérom všeobecne.
Adepti:
Ford Focus - všetko by bolo fajn, keby to nemalo taký zastaraný interiér. To som si fakt predstavoval inak.
Kia Cee'd - za 504 000 druhá úroveň výbavy, výborná ponuka. Leasing na 7 rokov po 8 600 mesačne so všetkými poistkami, akontácia len 35 000 (7 %) + 7 500 poplatok (1,5 %). Auto veľmi priestranné, pohodlné, praktické. testovaciu 1.4 nemali a nereagovali ani na e-maily so žiadosťou o testovaciu jazdu, aj keď sme sa predtým osobne bavili, že sa treba ozvať aspoň dva dni vopred. Prístup v Nitre veľmi zlý, to ma odradilo.
Fiat Bravo - posledná automobilka, do ktorej sme sa pozreli. Išiel som pozrieť Fiat Linea, ale keď tam mali Bravo v slušnej výbave za 463 000 Sk, úplne som zmenil názor. Sedel som v ňom ešte predtým, než som videl cenu, a tvrdil som, že bude stáť aj 600. Dvojzónová automatická klimatizácia, inak základná výbava. Metalízu som neplánoval na žiadnom aute, ale svetlomodro-strieborná metalíza v cene ma dostala. A hlavne, interiér! To auto je jednoducho krásne.
Dizajn auta, interiéru a mnoho ďalších srdcových záležitostí rozhodlo o testovacej jazde v 1.4 90k a po nej som sa rozhodol, že do neho ideme. Cee'd som nakonies ani neskúsil. Druhé auto, v ktorom som počas výberu jazdil, bol VW Golf 1.4 80k. Ten motor bol veľmi slabý, ale inak auto komfortné a s perfektným podvozkom. Ale...drahé.
Dam to do viacerych prispevkov, nech to ma hlavu a patu.
Tak som sa po dlhých útrapách a rozhodovaní stal majiteľom Fiatu Bravo druhej generácie.
Adepti: Ford Focus, Kia Cee'd, Fiat Bravo
Ktoré autá som zavrhol hneď:
- Toyota Auris - aj keď som majiteľom Toyoty Corolla E11 (r.v. 1999, model 1997), Auris sa mi nepacil. Nie je to Corolla, je to Auris a to mi vadilo. Ak automobilka dokáže takto zavrhnúť úspešnú sériu, tak to musí mať dôvod. A nepáčil sa mi interiér, ktorý bol pre mňa veľmi dôležitý. Leasing pri 10 až 15 % akontácie nevyzeral veľmi sľubne.
- Honda Jazz je malá a drahá, Honda Civic výrazne prekračovala polmiliónovú hranicu, ktorú som si stanovil ako základnú bariéru.
- VW Golf s neskutočne nevýhodným leasingom, a vôbec predražené auto s výbornými jazdnými vlastnosťami aj pohodlím vodiča. No nechcel som predražený Golf v základnej výbave.
- Hyundai Accent som zavrhol aj s Fordom Fusionom ihneď, v tom sa nedalo sedieť ani v porovnaní s 10-ročnou Corollou.
- Hyundai i30 som zavrhol s tým, že chcem Cee'd.
- Renault Clio Grandtour je teoreticky super, ale maličké, lacné plasty, absolútne neporovnateľné s adeptmi, Mégane v najvyššej výbave ma sklamal prístrojovkou a interiérom všeobecne.
Adepti:
Ford Focus - všetko by bolo fajn, keby to nemalo taký zastaraný interiér. To som si fakt predstavoval inak.
Kia Cee'd - za 504 000 druhá úroveň výbavy, výborná ponuka. Leasing na 7 rokov po 8 600 mesačne so všetkými poistkami, akontácia len 35 000 (7 %) + 7 500 poplatok (1,5 %). Auto veľmi priestranné, pohodlné, praktické. testovaciu 1.4 nemali a nereagovali ani na e-maily so žiadosťou o testovaciu jazdu, aj keď sme sa predtým osobne bavili, že sa treba ozvať aspoň dva dni vopred. Prístup v Nitre veľmi zlý, to ma odradilo.
Fiat Bravo - posledná automobilka, do ktorej sme sa pozreli. Išiel som pozrieť Fiat Linea, ale keď tam mali Bravo v slušnej výbave za 463 000 Sk, úplne som zmenil názor. Sedel som v ňom ešte predtým, než som videl cenu, a tvrdil som, že bude stáť aj 600. Dvojzónová automatická klimatizácia, inak základná výbava. Metalízu som neplánoval na žiadnom aute, ale svetlomodro-strieborná metalíza v cene ma dostala. A hlavne, interiér! To auto je jednoducho krásne.
Dizajn auta, interiéru a mnoho ďalších srdcových záležitostí rozhodlo o testovacej jazde v 1.4 90k a po nej som sa rozhodol, že do neho ideme. Cee'd som nakonies ani neskúsil. Druhé auto, v ktorom som počas výberu jazdil, bol VW Golf 1.4 80k. Ten motor bol veľmi slabý, ale inak auto komfortné a s perfektným podvozkom. Ale...drahé.
Fiat bravo 2, 1.4, 90 k, 12/2007
- Reklama
Vybrané parametre v technickom preukaze:
Fiat BRAVO 1.4 16V
typové schválenie 21. 11. 2006
1 368 ccm
66 kW pri 5 500 ot./min.
6-stupňová prevodovka
palivová nádrž 57 litrov
4 336 x 1792 x 1 498 mm
rázvor 2 600 mm
prevádzková hmotnosť 1 280 kg
najväčšia prípustná hmotnosť: 1 715 kg (1 280 + 435 kg)
možné používané pneu: 195/65 R15 91H; 205/55 R16 91H; 225/45 R17 91V
rozmer ráfikov: 6 1/2 J x 15 - 31,5; 7 J x 16 - 31; 7 J x 17 - 31
priemerná spotreba paliva: 6,7 litra / 100 km
ABS, klimatizácia
Cena Fiat Bravo 1.4 16V v čase kúpy (január 2008)
Bravo Active 1.4 16V 90k s oficiálnou zľavou 437 000 Sk
Bravo Dynamic 1.4 16V 90k s oficiálnou zľavou 472 000 Sk
Plán údržby:
Po 30 000 km alebo po 2 rokoch sa menia sviečky, olej, filter, peľový filter (najneskôr po roku).
Po 60 000 km sa okrem spomínaných vecí mení vzduchový filter a brzdová kvapalina (najneskôr po dvoch rokoch).
Po 90 000 km rovnako ako po 30 000 km.
Po 120 000 km sa ku kontrole po 30 tis. a 60 tis. pridáva výmena hnacích remeňov príslušenstva a rozvodového remeňa.
Fiat BRAVO 1.4 16V
typové schválenie 21. 11. 2006
1 368 ccm
66 kW pri 5 500 ot./min.
6-stupňová prevodovka
palivová nádrž 57 litrov
4 336 x 1792 x 1 498 mm
rázvor 2 600 mm
prevádzková hmotnosť 1 280 kg
najväčšia prípustná hmotnosť: 1 715 kg (1 280 + 435 kg)
možné používané pneu: 195/65 R15 91H; 205/55 R16 91H; 225/45 R17 91V
rozmer ráfikov: 6 1/2 J x 15 - 31,5; 7 J x 16 - 31; 7 J x 17 - 31
priemerná spotreba paliva: 6,7 litra / 100 km
ABS, klimatizácia
Cena Fiat Bravo 1.4 16V v čase kúpy (január 2008)
Bravo Active 1.4 16V 90k s oficiálnou zľavou 437 000 Sk
Bravo Dynamic 1.4 16V 90k s oficiálnou zľavou 472 000 Sk
Plán údržby:
Po 30 000 km alebo po 2 rokoch sa menia sviečky, olej, filter, peľový filter (najneskôr po roku).
Po 60 000 km sa okrem spomínaných vecí mení vzduchový filter a brzdová kvapalina (najneskôr po dvoch rokoch).
Po 90 000 km rovnako ako po 30 000 km.
Po 120 000 km sa ku kontrole po 30 tis. a 60 tis. pridáva výmena hnacích remeňov príslušenstva a rozvodového remeňa.
Fiat bravo 2, 1.4, 90 k, 12/2007
plusy a mínusy
Fiat Bravo - výbava Dynamic
+ dvojzónová klíma a klimatizovaná lakľúvá skrinka + výduch klimatizovaného vzduchu na spolujazdcov vzadu,
+ 16'' plechové kolesá + plnohodnotná 16'' rezerva
+ metalíza
Cena so zľavou 463 000 Sk.
Čo ma potešilo:
Krásny interiér, perfektná prístrojovka, budíky, všetko kvalitné materiály a ich spracovanie.
Šesťstupňová prevodovka sa zíde pri úspornej jazde po diaľnici, na ktorej trávim asi 70 % ciest.
Na oboch nápravách kotúčové brzdy, vpredu s ventilovaním.
Skutočne veľké vonkajšie spätné zrkadlá.
Pri otáčaní na mieste, prudkých zákrutách a podobne sa adaptívne rozsvecujú hmlovky na prisvietenie do strany. Výborná vec! Hmlovky sa tiež rozsvietia pri zapnutí smerovky pri rýchlosti do 40 km/h.
Možnosti palubného počítača. Všelijaké priemerné a aktuálne spotreby, trasa A a B. Trasu B som v nastaveniach palubného počítača vypol. Trasa A sa vynuluje len pri 9999 km, alebo ručne podržaním tlačidla TRIP na páčke za volantom.
Perfektná automatická klimatizácia. Aj pri vypnutej klimatizácii teraz v zime nastavím 22 stupňov a auto automaticky vpúšťa ohriaty vzduch na takúto teplotu. Výborné!
Výduch klimatizácie poza klimatizovanú lakťovú opierku na spolujazdcov. Toto som absolútne nečakal.
Klimatizovaná skrinka pod lakťovou opierkou sa zíde najmä v lete.
16'' plechové kolesá + pekné puklice = dobré jazdné vlastnosti a lacné prezúvanie pneumatík.
16'' plnohodnotná rezerva
Otváranie kufra stlačením znaku FIAT na zadných dverách. Kufor sa len pootvorí a do škáry musíte vložiť prsty. Na takýto spôsob otvárania som zvyknutý z mojej Toyoty Corolly a považujem ho za výhodný, lebo sa dotýkam časti auta, na ktorú nestrieka špinavá voda, je pri zavretom kufri chránená.
Tak som po vyše týždni otvoril návod a čo sa nedočítam...otváranie a zatváranie elektrických okien pomocou diaľkového ovládania uzamykania! Stačí podržať uzamknutie 2 sekundy a auto sa nielen zamkne, ale sa zasunú aj okná. Pri podržaní odomknutia sa zase auto na diaľku nielen odomkne, ale aj otvorí okno.
Opakovaným dvojitým stlačením uzamknutia na diaľkovom ovládaní sa uzamknú dvere aj zvonka, aj zvnútra. Ak zlodej rozbije okno, stále neotvorí dvere.
Servisný interval až 30 000 km (motor 1.4 16V) a len 2,9 litra oleja v motore.
Signalizácia opotrebovania brzdových doštičiek.
Čo ma neteší:
Sedák mohol byť dlhší. Nie je vôbec zlý, ale mohol byť o 3 cm dlhší. A chýba mi nastavenie sklonu sedáku, na ktoré som si zvykol v starej Corolle.
Chýba podpora MP3 v CD prehrávači aj USB či AUX vstup. Napálil som si 20 CD s hudbou a je mi to v podstate jedno, ale MP3 by boli komfortnejšie. Príplatok za MP3 je v tomto prípade až 15 000, čo by ma asi od tohto kroku nakoniec odradilo. Ovládanie na volante som nikdy nemal a ani mi nechýba.
Záruka len 2 roky, predĺženie vždy o rok pred ukončením záruky. Cena predĺženia je určená na základe najazdených kilometrov.
Zlý výhľad dozadu, malé zadné okná.
Búchanie vzadu na nerovnostiach. Nakoniec som zistil, že som sedačky po prenose väčších predmetov nedostatočne dotlačil. Červený štítok značí práve nedovretý stav, až čierny signalizuje uzamknutie zadných operadiel do kostry.
Po prvých 300 km sa na diaľnici pri 3 000 ot. / min. rýchlosťou 120 kmh na šiestom zaradenom stupni pohybuje na 7,5 litra na 100 km. Motor je evidentne surový, spamätáva sa ešte z výrobnej linky. Očakávam spotrebu 6 litrov pri danom štýle diaľničnej jazdy, tak som zvedavý na výsledok o pár tisíc kilometrov.
Spotrebu zatiaľ hodnotiť nemôžem, po 900 km mám priemer 7,5 litra na 100 km (30 % mesto, 70 % mimo mesto a dialnice)
+ dvojzónová klíma a klimatizovaná lakľúvá skrinka + výduch klimatizovaného vzduchu na spolujazdcov vzadu,
+ 16'' plechové kolesá + plnohodnotná 16'' rezerva
+ metalíza
Cena so zľavou 463 000 Sk.
Čo ma potešilo:
Krásny interiér, perfektná prístrojovka, budíky, všetko kvalitné materiály a ich spracovanie.
Šesťstupňová prevodovka sa zíde pri úspornej jazde po diaľnici, na ktorej trávim asi 70 % ciest.
Na oboch nápravách kotúčové brzdy, vpredu s ventilovaním.
Skutočne veľké vonkajšie spätné zrkadlá.
Pri otáčaní na mieste, prudkých zákrutách a podobne sa adaptívne rozsvecujú hmlovky na prisvietenie do strany. Výborná vec! Hmlovky sa tiež rozsvietia pri zapnutí smerovky pri rýchlosti do 40 km/h.
Možnosti palubného počítača. Všelijaké priemerné a aktuálne spotreby, trasa A a B. Trasu B som v nastaveniach palubného počítača vypol. Trasa A sa vynuluje len pri 9999 km, alebo ručne podržaním tlačidla TRIP na páčke za volantom.
Perfektná automatická klimatizácia. Aj pri vypnutej klimatizácii teraz v zime nastavím 22 stupňov a auto automaticky vpúšťa ohriaty vzduch na takúto teplotu. Výborné!
Výduch klimatizácie poza klimatizovanú lakťovú opierku na spolujazdcov. Toto som absolútne nečakal.
Klimatizovaná skrinka pod lakťovou opierkou sa zíde najmä v lete.
16'' plechové kolesá + pekné puklice = dobré jazdné vlastnosti a lacné prezúvanie pneumatík.
16'' plnohodnotná rezerva
Otváranie kufra stlačením znaku FIAT na zadných dverách. Kufor sa len pootvorí a do škáry musíte vložiť prsty. Na takýto spôsob otvárania som zvyknutý z mojej Toyoty Corolly a považujem ho za výhodný, lebo sa dotýkam časti auta, na ktorú nestrieka špinavá voda, je pri zavretom kufri chránená.
Tak som po vyše týždni otvoril návod a čo sa nedočítam...otváranie a zatváranie elektrických okien pomocou diaľkového ovládania uzamykania! Stačí podržať uzamknutie 2 sekundy a auto sa nielen zamkne, ale sa zasunú aj okná. Pri podržaní odomknutia sa zase auto na diaľku nielen odomkne, ale aj otvorí okno.
Opakovaným dvojitým stlačením uzamknutia na diaľkovom ovládaní sa uzamknú dvere aj zvonka, aj zvnútra. Ak zlodej rozbije okno, stále neotvorí dvere.
Servisný interval až 30 000 km (motor 1.4 16V) a len 2,9 litra oleja v motore.
Signalizácia opotrebovania brzdových doštičiek.
Čo ma neteší:
Sedák mohol byť dlhší. Nie je vôbec zlý, ale mohol byť o 3 cm dlhší. A chýba mi nastavenie sklonu sedáku, na ktoré som si zvykol v starej Corolle.
Chýba podpora MP3 v CD prehrávači aj USB či AUX vstup. Napálil som si 20 CD s hudbou a je mi to v podstate jedno, ale MP3 by boli komfortnejšie. Príplatok za MP3 je v tomto prípade až 15 000, čo by ma asi od tohto kroku nakoniec odradilo. Ovládanie na volante som nikdy nemal a ani mi nechýba.
Záruka len 2 roky, predĺženie vždy o rok pred ukončením záruky. Cena predĺženia je určená na základe najazdených kilometrov.
Zlý výhľad dozadu, malé zadné okná.
Búchanie vzadu na nerovnostiach. Nakoniec som zistil, že som sedačky po prenose väčších predmetov nedostatočne dotlačil. Červený štítok značí práve nedovretý stav, až čierny signalizuje uzamknutie zadných operadiel do kostry.
Po prvých 300 km sa na diaľnici pri 3 000 ot. / min. rýchlosťou 120 kmh na šiestom zaradenom stupni pohybuje na 7,5 litra na 100 km. Motor je evidentne surový, spamätáva sa ešte z výrobnej linky. Očakávam spotrebu 6 litrov pri danom štýle diaľničnej jazdy, tak som zvedavý na výsledok o pár tisíc kilometrov.
Spotrebu zatiaľ hodnotiť nemôžem, po 900 km mám priemer 7,5 litra na 100 km (30 % mesto, 70 % mimo mesto a dialnice)
Fiat bravo 2, 1.4, 90 k, 12/2007
Pekne si to rozpísal, ináč s tým zamykaním dverí z vnútra aj z vonku si ma dostal, zaujímavá funkcia...
Spotreba sa určite upraví, ja som mal prvých 2tis. km spotrebu 7l/100km a to mám motor 1,2, potom sa to krásne upravilo na hodnoty od výrobcu.
Divím sa že cena je pod pol milióna, síce som to až tak neštudoval (zľavy) ale doposiaľ som videl len od 500-600 vyššie, dobrá kúpa...
Spotreba sa určite upraví, ja som mal prvých 2tis. km spotrebu 7l/100km a to mám motor 1,2, potom sa to krásne upravilo na hodnoty od výrobcu.
Divím sa že cena je pod pol milióna, síce som to až tak neštudoval (zľavy) ale doposiaľ som videl len od 500-600 vyššie, dobrá kúpa...
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Risko super tema. Naozaj krasne popisane, vidiet, ze sa profesionalne venujes technike Tie plusy su super, vazne zaujimave veci ma to auto. Inak, dnes co som nabehal zas viac km po strednom sk, tak som videl Bravo asi 7x, co ma tesi, ludia ho zacinaju kupovat.
Ohladom spotreby suhlasim s TV-Puntom, pri novom motore sa to upravi casom.
Ohladom spotreby suhlasim s TV-Puntom, pri novom motore sa to upravi casom.
Punto MK2 1.2 8V ELX
Skúsim postupne pridávať zistené detaily. ďakujem za chvály, snažil som sa veci spracovať.
Mini chyby:
Volant mam asi o 1 cm pri rovnej jazde otočený doľava...pôjde na servis.
Osvetlená schránka spolujazdca po zavretí nezhasne. Je tam páčka, ktorá po stlačení svetlo vypne, ale dvierka ju nezatlačia, akoby nedočiahli...pôjde na servis.
Stierač vodiča pri pohybe doľava krásne zotrie, pri pohybe naspäť necháva šmuhy...pôjde na servis.
Ďalšie pozitívne mini postrehy:
Keď mám pustené iba predné stierače a zaradím spiatočku, spustí sa aj zadný.
Štrbinka pre CD je jemne zboku osvetlená, takže s CD v noci nemusím blúdiť.
Kvalita reprodukovanej hudby je veľmi, veľmi dobrá. Žiadne prehnané tóny ani frekvencie. Som spokojný a zatiaľ to zožralo všetky napálené audio CD z MP3 súborov. Všetko ale nové, napálené len kvôli Bravu.
Dnes som si zase sadol do mojej Karolínky Corollky 1.4 16V 86k 8 rokov a musím uznať, že tých 200 kg navyše v Brave 2 pri tom istom motore (teoreticky) je cítiť. Ak si potrpíte na svižnú jazdu, chce to minimálne 1.4 120k. Nepíšem, že ľutujem motor, aký v tom bol (cena auta bola výborná), ale ak si budete vyberať, určite zvážte 120k motor. Ak by som si auto skladal, išiel by som asi doň.
Rýchlosti 1-2-3 sú v meste úplne v pohode a teším sa, keď najazdím tých blbých počiatočných 2 000 km, aby som ho mohol konečne pekne vytáčať.
Komfort tichej jazdy, automatickej klímy a super hudby sa nedá so žiadnym autom, aké som doteraz šoféroval, porovnať, tak som Bravíčkom troška zaujatý. (Fabia 1.2, Octavia facelift 1.6, Peugeot 206 1.1, Corolla 1999 1.4...nemám veľmi s čím moderným porovnávať, nečakajte odo mňa odborné porovnania s konkurenciou.)
Parkovacie senzory mi čím ďalej, tým menej chýbajú. Ale auto sa zdá byť zvnútra väčšie než je. Hlavne šírka. A nikdy neviem zaparkovať rovno, lebo sa predné okno znižuje (spodná hrana), čo vytvára dojem zužovania auta smerom dopredu.
Otázka:
Prečo sa nemontujú štandardne lapače nečistôt? 205 mm široké kolesá zaručene strieľajú kamene na autá za mnou a ja to nemám ako ovplyvniť. Asi dokúpim.
Mini chyby:
Volant mam asi o 1 cm pri rovnej jazde otočený doľava...pôjde na servis.
Osvetlená schránka spolujazdca po zavretí nezhasne. Je tam páčka, ktorá po stlačení svetlo vypne, ale dvierka ju nezatlačia, akoby nedočiahli...pôjde na servis.
Stierač vodiča pri pohybe doľava krásne zotrie, pri pohybe naspäť necháva šmuhy...pôjde na servis.
Ďalšie pozitívne mini postrehy:
Keď mám pustené iba predné stierače a zaradím spiatočku, spustí sa aj zadný.
Štrbinka pre CD je jemne zboku osvetlená, takže s CD v noci nemusím blúdiť.
Kvalita reprodukovanej hudby je veľmi, veľmi dobrá. Žiadne prehnané tóny ani frekvencie. Som spokojný a zatiaľ to zožralo všetky napálené audio CD z MP3 súborov. Všetko ale nové, napálené len kvôli Bravu.
Dnes som si zase sadol do mojej Karolínky Corollky 1.4 16V 86k 8 rokov a musím uznať, že tých 200 kg navyše v Brave 2 pri tom istom motore (teoreticky) je cítiť. Ak si potrpíte na svižnú jazdu, chce to minimálne 1.4 120k. Nepíšem, že ľutujem motor, aký v tom bol (cena auta bola výborná), ale ak si budete vyberať, určite zvážte 120k motor. Ak by som si auto skladal, išiel by som asi doň.
Rýchlosti 1-2-3 sú v meste úplne v pohode a teším sa, keď najazdím tých blbých počiatočných 2 000 km, aby som ho mohol konečne pekne vytáčať.
Komfort tichej jazdy, automatickej klímy a super hudby sa nedá so žiadnym autom, aké som doteraz šoféroval, porovnať, tak som Bravíčkom troška zaujatý. (Fabia 1.2, Octavia facelift 1.6, Peugeot 206 1.1, Corolla 1999 1.4...nemám veľmi s čím moderným porovnávať, nečakajte odo mňa odborné porovnania s konkurenciou.)
Parkovacie senzory mi čím ďalej, tým menej chýbajú. Ale auto sa zdá byť zvnútra väčšie než je. Hlavne šírka. A nikdy neviem zaparkovať rovno, lebo sa predné okno znižuje (spodná hrana), čo vytvára dojem zužovania auta smerom dopredu.
Otázka:
Prečo sa nemontujú štandardne lapače nečistôt? 205 mm široké kolesá zaručene strieľajú kamene na autá za mnou a ja to nemám ako ovplyvniť. Asi dokúpim.
Fiat bravo 2, 1.4, 90 k, 12/2007
U väčšiny áut sa nemontujú lapače, musíš si to dokúpiť za nie práve smiešny peniaz, tak isto ako koberčeky a povinnú výbavu.
Predpokladám že máš aerotwiny (flexi stierače), je to zvláštne ale mne robí to isté, keď sa stierač vracia tak ako keby znova rozprskol vodu po okne a ostane šmuha! Potom daj info ako to odstránili, pretože ma to dosť štve...
Predpokladám že máš aerotwiny (flexi stierače), je to zvláštne ale mne robí to isté, keď sa stierač vracia tak ako keby znova rozprskol vodu po okne a ostane šmuha! Potom daj info ako to odstránili, pretože ma to dosť štve...
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
to rozprsknutie vody mi tiez trosku vadilo, ale to nie je ono.
mne to necha aj smuhy. ked ostrekujem sklo ostrekovacom, tak je v nom alkohol, a to sa hned vypari, a je to prec. ale ked prsi, ostavaju pasy vody, len predo mnou! pred spolujazdcom nie. teraz som na dva dni mimo domu druhym autom, takze to potom skusim precistit (skusal som len rukou a handrickou poriadne prebehnut po stieraci este za onoho dazda a nic som tam nenasiel, nic sa nezmenilo).
ja nepotrebujem supermoderne stierace (su to tie aerotwin - flexi stierace), ale chcem stierace, co stieraju.
cakam, nez sa objavia dalsie chybicky a potom tam nabehnem so zoznamom.
mne to necha aj smuhy. ked ostrekujem sklo ostrekovacom, tak je v nom alkohol, a to sa hned vypari, a je to prec. ale ked prsi, ostavaju pasy vody, len predo mnou! pred spolujazdcom nie. teraz som na dva dni mimo domu druhym autom, takze to potom skusim precistit (skusal som len rukou a handrickou poriadne prebehnut po stieraci este za onoho dazda a nic som tam nenasiel, nic sa nezmenilo).
ja nepotrebujem supermoderne stierace (su to tie aerotwin - flexi stierace), ale chcem stierace, co stieraju.
cakam, nez sa objavia dalsie chybicky a potom tam nabehnem so zoznamom.
Fiat bravo 2, 1.4, 90 k, 12/2007
-
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 03 pro 2007, 11:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
na novym Bravu mi vadi snad akorat ze sterace se krizi primo pred xichtem ridice a ten setrenej bordel pak steka primo pres vyhled. taky velikost C sloupku je trochu extremni a pri parkovani toho moc videt neni, jinak snad myslim ze velice dobry. Mimochodem ten novej Multijet 1,6 105k hezky jede - asi idealni diesel pro Bravo.
BMW 540iA - 286k
Nemám Fiata no a co
Nemám Fiata no a co
intervaly udrzby
Pomaly ale isto zvazujem kupu noveho auta. Nebude to tak rychlo, ze by sm uz zajtra isiel do salonu ale auta mam skutocne rad, takze kupa prveho noveho je predmetom dlhej uvahyrisohom píše:Vybrané parametre v technickom preukaze:
Fiat BRAVO 1.4 16V
typové schválenie 21. 11. 2006
1 368 ccm
66 kW pri 5 500 ot./min.
6-stupňová prevodovka
palivová nádrž 57 litrov
4 336 x 1792 x 1 498 mm
rázvor 2 600 mm
prevádzková hmotnosť 1 280 kg
najväčšia prípustná hmotnosť: 1 715 kg (1 280 + 435 kg)
možné používané pneu: 195/65 R15 91H; 205/55 R16 91H; 225/45 R17 91V
rozmer ráfikov: 6 1/2 J x 15 - 31,5; 7 J x 16 - 31; 7 J x 17 - 31
priemerná spotreba paliva: 6,7 litra / 100 km
ABS, klimatizácia
Cena Fiat Bravo 1.4 16V v čase kúpy (január 2008)
Bravo Active 1.4 16V 90k s oficiálnou zľavou 437 000 Sk
Bravo Dynamic 1.4 16V 90k s oficiálnou zľavou 472 000 Sk
Plán údržby:
Po 30 000 km alebo po 2 rokoch sa menia sviečky, olej, filter, peľový filter (najneskôr po roku).
Po 60 000 km sa okrem spomínaných vecí mení vzduchový filter a brzdová kvapalina (najneskôr po dvoch rokoch).
Po 90 000 km rovnako ako po 30 000 km.
Po 120 000 km sa ku kontrole po 30 tis. a 60 tis. pridáva výmena hnacích remeňov príslušenstva a rozvodového remeňa.
V texte je veta ktorej celkom nerozumiem. "Po 30 000 km alebo po 2 rokoch sa menia sviečky, olej, filter, peľový filter (najneskôr po roku)"
Na zaciatku pises po 30 tis. km alebo 2 rokoch.. tie slova v poslednej casti vety "nejneskor po roku" platia teda len pre pelovy filter ktory si mozes vymenit aj sam alebo ako?
Ak by bol servisny interval dva roky, tak by to bolo pre mna vyborne auto. Ako sukromna osoba nenabehnem za 2 roky viac ako 30 tis. km. Znamenalo by to takmer nulove vydaje prve 2 roky (okrem zimakov).
Re: plusy a mínusy
Mám dotaz ohledně těch oken pomocí dálkového ovladače ... na jednom foru chalan psal, že mu to funguje i klíčem v zámku ?!? já mám 1,4 Dynamic a otevírání oken mi funguje pouze dálkovým ovladačem, klíčem ne, zkoušel jsme to a nic. Možná nějakej trik? Navíc v manuále je tato funkce popsána pouze s dálkovým ovladačem. Tak abych věděl, jak je na tom moje Bravíčko, můžeš pls tuhle funcki zkusit taky klíčem?risohom píše: Tak som po vyše týždni otvoril návod a čo sa nedočítam...otváranie a zatváranie elektrických okien pomocou diaľkového ovládania uzamykania! Stačí podržať uzamknutie 2 sekundy a auto sa nielen zamkne, ale sa zasunú aj okná. Pri podržaní odomknutia sa zase auto na diaľku nielen odomkne, ale aj otvorí okno.
Opakovaným dvojitým stlačením uzamknutia na diaľkovom ovládaní sa uzamknú dvere aj zvonka, aj zvnútra. Ak zlodej rozbije okno, stále neotvorí dvere.
Ještě ohledně funkce safety lock, která uzamkne auto i zevnitř. Dle manuálu by se měla aktivovat dvojitým stiskem zamykání na dálkovém ovladači. Mě to nefunguje, ale jelikož manuál také uvádí, že je to doplňková výbava, nejsem si jist, zda tedy safety lock mám, nebo mi pouze nefunguje. Takže nemáš nějakej fígl, jak zjistit, jestili tam je? Víš, nechci jít hned prudit do servisu ... stejně jsou tam ze mě už na nervi, že pořád něco zjišťuju, kontroluju atd.
Mimochodem, občas jsem na anglickým Fiat foru (http://www.fiatforum.com/bravo/), kde mě vždy místní borci dostanou ochotou tamních servisů a dealerů. V tomhle směru se máme co učit. No, ale tohle je off topic.
BTW, napsal jsi skvělý thready
safety lock...dvakrat stlacit zamknutie a potom by malo blikat cervene svetielko toho tlacidla k kabine. ked som to skusil prvy raz, pozrel som to svetielko - blikalo - a tak som si kludne myslel, ze to mam vo vybave. Ale potom som zistil, ze to svetielko neviem nijak zhasnut, takze akoby bol odvtedy safety lock stale zapnuty.
skusis to jednoducho. ked zamknes auto a sedis vnutri, dvere by si mal zvnutra otvorit. a ked mas aktivny safety lock, nemali by sa dat otvorit ani zvnutra. v navode predsa pisu, ze safety lock nepouzivajte ked nechate v aute deti. takze som to pochopil tak, ako pisem. je noc, nebudem teraz traposit pred panelakom, ale skusim.
skusim aj tie okna s klucom v zamku dveri.
ku mini chybam uvedenym vyssie:
stierac vymenili
schranka pred spolujazdcom uz zhasina spravne - opravene v servise
volant opravia, ked dostau udaje na geometriu. v Nitre ich stale na bravo nemaju..truby.
skusis to jednoducho. ked zamknes auto a sedis vnutri, dvere by si mal zvnutra otvorit. a ked mas aktivny safety lock, nemali by sa dat otvorit ani zvnutra. v navode predsa pisu, ze safety lock nepouzivajte ked nechate v aute deti. takze som to pochopil tak, ako pisem. je noc, nebudem teraz traposit pred panelakom, ale skusim.
skusim aj tie okna s klucom v zamku dveri.
ku mini chybam uvedenym vyssie:
stierac vymenili
schranka pred spolujazdcom uz zhasina spravne - opravene v servise
volant opravia, ked dostau udaje na geometriu. v Nitre ich stale na bravo nemaju..truby.
Fiat bravo 2, 1.4, 90 k, 12/2007
thx za pomoc, jsem zvedavej a zitra taky vyzkousim to zamknuti uvnitrrisohom píše:safety lock...dvakrat stlacit zamknutie a potom by malo blikat cervene svetielko toho tlacidla k kabine. ked som to skusil prvy raz, pozrel som to svetielko - blikalo - a tak som si kludne myslel, ze to mam vo vybave. Ale potom som zistil, ze to svetielko neviem nijak zhasnut, takze akoby bol odvtedy safety lock stale zapnuty.
skusis to jednoducho. ked zamknes auto a sedis vnutri, dvere by si mal zvnutra otvorit. a ked mas aktivny safety lock, nemali by sa dat otvorit ani zvnutra. v navode predsa pisu, ze safety lock nepouzivajte ked nechate v aute deti. takze som to pochopil tak, ako pisem. je noc, nebudem teraz traposit pred panelakom, ale skusim.
skusim aj tie okna s klucom v zamku dveri.
ku mini chybam uvedenym vyssie:
stierac vymenili
schranka pred spolujazdcom uz zhasina spravne - opravene v servise
volant opravia, ked dostau udaje na geometriu. v Nitre ich stale na bravo nemaju..truby.