Stránka 1 z 2

Furt zdechá a mám nervy

Napsal: 20 úno 2008, 19:01
od nomac
Zdarec lidi.Asi před měsícem si přítelkyně koupila Uno Logo 1.1 karburátor. Koupili jsme to už se závadou od mého bratrance. Závada spočívá v tom, že autu po zahřátí kolísá volnoběh. Po nastartování a vypnutí sytiče volnoběh drží tak jak jsem ho nastavil, ale po delší jízdě cca 10 km při jízdě vyšlápnu spojku že chci přeřadit nebo brzdím ke křižovatce a volnoběh spadne na 500 a tam drží a nebo to hned zdechne. Jsem automechanik, ale s fiaty nemám žádnou zkušenost. Už jsem se v tom hrabal 3 víkendy a výsledek žádný. Na vašem fóru jsem zjišťoval nějaké informace a něco pochytil. Modul zapalování kupoval nový už můj bratranec a já jsem koupil nový podtlakový regulátor. Stav beze změny. O víkendu jsem vyndal rozebral a vyčistil celý karburátor.Je tam Weber 32 TLF, asi teda. Závadu jsem našel pouze v odpojovači volnoběhu. Z příručky Jak na to jsem vyčetl jak ho vyzkoušet a necvaká. Dočetl jsem se taky, že když je ventil nefunkční nemělo by jít auto nastartovat.Což jde a na drba. Takže z toho nechápu. Už jsem spravil ledacos ale tohle je pro mě záhadou. Jestli máte někdo podobný problém nebo zkušenost prosím poraďte rád se přiučím Dík a ahoj.

Napsal: 21 úno 2008, 11:13
od mikee.man.cz
zdarec, zdechá ti to spíš ze zátěže, nebo i když je zahřátý na volnoběhu a nedrží otáčky?

Napsal: 21 úno 2008, 21:11
od nomac
Když je to studený tak to jede v pohodě. dělá to bordel až když se to zahřeje. Vždycky když zabrzdím na křižovatce volnoběh klesne na 400 otáček a pak to zdechne.

Napsal: 22 úno 2008, 09:08
od Noinu27
Pri starych Fiatoch (125p , 126 ...) bol taky srandovny podtlakovy regulator, tam bola taka umelohmotna hadicka, ktora ked nebola zafixovana SK paskou miniaturnych rozmerov tak sa pri zohriati trosku roztiahla a uz to tak netesnilo a otacky klesali... Ale to bolo aj pri rozbehu aj pri volnobezke... Takze neviem, ci toto Una maju, ci nie, len taky napad... :?

Napsal: 22 úno 2008, 17:53
od nomac
Ještě jsem přemyšlel nad tim modulem zapalování. Může to dělat bordel od zahřátí od rozdělovače jen na volnoběh a třeba jen na některym válci? Když je ten volnoběh na těch zhruba 500 tak to zní jako kdyby to nepálilo na všechny 4. A ještě kdyby to byl modul, bylo by to poznat na otáčkoměru ne? Má to ještě docela vyběhany ložiska v převodovce takže to nejde moc poznat sluchem jestli pálí vsechny. Mlatí to pomalu jako diesel :D

Croma stejný problém

Napsal: 13 čer 2008, 23:31
od tovarnik
Mám Fiat Croma 2.0 CHT (karburátor) a řeším úplně stejný problém - při zahřátém motoru cca po 10 km jízdy začne chcípat na volnoběh. Stačí podřazení při delším podržení spojky, stání na křižovatce nebo parkování a Croma vytuhne... Mechanik tvrdí, že je špatný elektromagnet volnoběhu. Nemůže být závada ještě v něčem jiném, když od studeného motoru to otáčky drží? A kdyby to byl elektromagnet, netušíte kde by se dnes něco podobného dalo sehnat? :?

Napsal: 14 čer 2008, 20:50
od romcasladky
nomac píše:Ještě jsem přemyšlel nad tim modulem zapalování. Může to dělat bordel od zahřátí od rozdělovače jen na volnoběh a třeba jen na některym válci? Když je ten volnoběh na těch zhruba 500 tak to zní jako kdyby to nepálilo na všechny 4. A ještě kdyby to byl modul, bylo by to poznat na otáčkoměru ne? Má to ještě docela vyběhany ložiska v převodovce takže to nejde moc poznat sluchem jestli pálí vsechny. Mlatí to pomalu jako diesel :D
Já bych se podíval na cívku,je náchylná na jakékoli změny napětí,díky tomu zapalovacímu modulu,to bylo neštěstí u motoru fire.Ten modul umí tu cívku zkratovat a ona pak nevnoměrně dává napětí,které způsobuje kolísavý chod motoru.

Napsal: 20 črc 2008, 11:38
od SonnyX
mi to dela uplne stejne,pokud je motor teplota pod 50stupnu,to musim dobrzdovat se syticem,kdyz se zahreje na min tech 60,tak je to ok

chcípe

Napsal: 21 srp 2008, 18:29
od filas
Hoj chlapi, taky mi to zdechalo i při zátěži, vyměnil jsem tyristor a snímač otáček v rozdělovači, podltakové regulátor (ten ale pomohl jen na lepší starty) a cívku. Tou to podle mě bylo, protože teď jezdím bez problémů. Vyměňovalo se to celé 2 měsíce, takže byl čas na projíždění a zkoušení, jeslti je to tím či oným dílem. Držím palce!

podtlak

Napsal: 22 srp 2008, 19:16
od SAVOND
myslím že to vypadá na podtlakový regulátor, odšroubovat šroubek, odpojit hadičku, vycvaknout opatrně tu umělohmotnou capku co vede dovnitř a potom do te trubičky fouknout opatrně. Pokud to pujde profouknout nebo bude nejak ucházet, tak je vadnej a dělá to paseku. Pokud nejde profouknout je OK a závadu hledat jinde (třeba seřídit karbec, to pomůže i na spotřebu a celkem dost). Ty regulátory jsou taková muška na tom motoru, při poruše-proražení někdy blbě startuje, jindy nedrží otáčky, kolísají atd. Vždycky bych začal tady a v karburátoru - vyčistit, potom teprve elektrika - dělá to při zahřátí tak bych to na elektriku nesazel. Ten žebrový modul co je na rozdělovači dělá to, že jak se přehřeje tak zdechne a nejde nastartovat pokud neschládne!!! někdo na to dává větřáček z procesoru z PC, mě se to ale zatím nestalo. Předpokládám že máš motor ten co se dělal v 999FIRE jen se zvětšeným obsahem.

Napsal: 22 srp 2008, 19:23
od filas
To je fakt. Ten žebrový modul (tyristor) asi opravdu neumožní opětovný starty pokud motor neschládne. Někdy jsem musel čekat i 10 minut, než jsem mohl ujet dalších pár metrů. Jinak když je řeč o motorech, v techničáku mám napsán objem 986, ale nevím co je to za blbost.Všude nacházím jen 903 (+-) a nebo 999.

Napsal: 22 srp 2008, 19:56
od SAVOND
filas píše:To je fakt. Ten žebrový modul (tyristor) asi opravdu neumožní opětovný starty pokud motor neschládne. Někdy jsem musel čekat i 10 minut, než jsem mohl ujet dalších pár metrů. Jinak když je řeč o motorech, v techničáku mám napsán objem 986, ale nevím co je to za blbost.Všude nacházím jen 903 (+-) a nebo 999.
To se stává na přepisech na dopravce, teď mi tam v malým TP udělala z 1.0 model 1.2 a to měla všechno jasně ve velkym TP. Asi byla přepracovaná a já tam poletím znova..

903 je s tim kulatym vzduch. filtrem a řetězem v rozvodech (ne řemen) je to motor starší a pochází z F 127, to se tam dávalo v začátcích.
999 je novější a od něho potom odvozen i 1.1 ten mel barevně odlišené kryty v motoru - modře, 1.0 šla s černou,bílou. Fire má hranatý filtr a svíčky ze strany od čelního skla. To jsou super motory v karbecu (ve své době snad NEJ malý motory v Evropě), stříkačky se dost mršily - to byl BOSCH tuším. Ani ventily se nepotkaj když praskne rozvoďák, může to jet i bez vody v chladiči a nezadře se... jen kdyby to UNO nerezavělo.

Nicméně :evil: :evil: :evil:
Od 16.07.2008 nemám UNO 45 Fire - udělal nám z něho na dovolené jeden DE-BYL kus šrotu nárazem zezadu Fabií tak ve 110km. Předjížděl zezadu jako hovado a tvrdil že nás a auto za náma neviděl a ani to že odbočujeme doleva. A to za náma 4 auta jela pomalu. Je to totálka, zůstalo jen pár fotek a vzpomínek na to že nás zachránilo.... jsme všichni OK!!! auto jde do šrotu, po 3x hodinách a přeraženém sloupku od značky jsme zůstali bokem na plotu autobazaru a UNO je zlomené-sražené uprostřed. Bylo jako ze škatulky - žádná rezavá potvora :!: :!:. Po tom všem jsme ho lanem strhnuli z plotu - já jsem ho nastartoval a za udivení okolních lidí a hrozných pazvuků (motor je neporušen) jsem s ním poodjel asi 1km do garáže (než to přišel ohodnotit pojišťovák) to byl taky kus zážitku a umění :!: ...

Napsal: 22 srp 2008, 20:19
od filas
Tak to blahopřeju k NÁDHERNÝMU zážitku, kterej by asi nechtěl nikdo zažit nebo opakovat.
Jinak si mě potěšil, aspoň jsem se ujistil že mám FIRE s karbecem.Akorát nevím, příští týden chcu dělat rozvody (mám najeto 180.000 a nevím kdy byl naposledy měněnej, auto už mám rok) a nevím, jestli kromě rozvoďáku, klíňáku a napínací kladky mám dát i novou vodní pumpu. Ale asi jo. Nebo to někdo z vás nedoporučuje, je s tím hodně drbání?

Napsal: 22 srp 2008, 20:26
od SAVOND
S autem jsem najel asi okolo 50 000km a rozvody jsem dělal jednou - to tehdy když mi zamrzla voda při nečekané zimě a po startu s rozjezdem auto přestalo jet. Při kontrole rozvoďáku se na nás vysypala hrst jeho zubů :shock: . Měnil jsem jen kladku a rozvoďák, vodní pumpa tenkrát byla OK a vše šlapalo dalších asi 40 000km bez poruch. Klíňák jsem vždy po zimě jen napnul a teď byl před tou totálkou už novej (měl týden)

Napsal: 22 srp 2008, 20:34
od filas
Vyměníme a uvidíme.Výměnou nic nezkazím, jen ulehčím peněžence :D Ale jinak díky za rady a zkušenosti