Stránka 1 z 2
Furt zdechá a mám nervy
Napsal: 20 úno 2008, 19:01
od nomac
Zdarec lidi.Asi před měsícem si přítelkyně koupila Uno Logo 1.1 karburátor. Koupili jsme to už se závadou od mého bratrance. Závada spočívá v tom, že autu po zahřátí kolísá volnoběh. Po nastartování a vypnutí sytiče volnoběh drží tak jak jsem ho nastavil, ale po delší jízdě cca 10 km při jízdě vyšlápnu spojku že chci přeřadit nebo brzdím ke křižovatce a volnoběh spadne na 500 a tam drží a nebo to hned zdechne. Jsem automechanik, ale s fiaty nemám žádnou zkušenost. Už jsem se v tom hrabal 3 víkendy a výsledek žádný. Na vašem fóru jsem zjišťoval nějaké informace a něco pochytil. Modul zapalování kupoval nový už můj bratranec a já jsem koupil nový podtlakový regulátor. Stav beze změny. O víkendu jsem vyndal rozebral a vyčistil celý karburátor.Je tam Weber 32 TLF, asi teda. Závadu jsem našel pouze v odpojovači volnoběhu. Z příručky Jak na to jsem vyčetl jak ho vyzkoušet a necvaká. Dočetl jsem se taky, že když je ventil nefunkční nemělo by jít auto nastartovat.Což jde a na drba. Takže z toho nechápu. Už jsem spravil ledacos ale tohle je pro mě záhadou. Jestli máte někdo podobný problém nebo zkušenost prosím poraďte rád se přiučím Dík a ahoj.
Napsal: 21 úno 2008, 11:13
od mikee.man.cz
zdarec, zdechá ti to spíš ze zátěže, nebo i když je zahřátý na volnoběhu a nedrží otáčky?
Napsal: 21 úno 2008, 21:11
od nomac
Když je to studený tak to jede v pohodě. dělá to bordel až když se to zahřeje. Vždycky když zabrzdím na křižovatce volnoběh klesne na 400 otáček a pak to zdechne.
Napsal: 22 úno 2008, 09:08
od Noinu27
Pri starych Fiatoch (125p , 126 ...) bol taky srandovny podtlakovy regulator, tam bola taka umelohmotna hadicka, ktora ked nebola zafixovana SK paskou miniaturnych rozmerov tak sa pri zohriati trosku roztiahla a uz to tak netesnilo a otacky klesali... Ale to bolo aj pri rozbehu aj pri volnobezke... Takze neviem, ci toto Una maju, ci nie, len taky napad...
Napsal: 22 úno 2008, 17:53
od nomac
Ještě jsem přemyšlel nad tim modulem zapalování. Může to dělat bordel od zahřátí od rozdělovače jen na volnoběh a třeba jen na některym válci? Když je ten volnoběh na těch zhruba 500 tak to zní jako kdyby to nepálilo na všechny 4. A ještě kdyby to byl modul, bylo by to poznat na otáčkoměru ne? Má to ještě docela vyběhany ložiska v převodovce takže to nejde moc poznat sluchem jestli pálí vsechny. Mlatí to pomalu jako diesel
Croma stejný problém
Napsal: 13 čer 2008, 23:31
od tovarnik
Mám Fiat Croma 2.0 CHT (karburátor) a řeším úplně stejný problém - při zahřátém motoru cca po 10 km jízdy začne chcípat na volnoběh. Stačí podřazení při delším podržení spojky, stání na křižovatce nebo parkování a Croma vytuhne... Mechanik tvrdí, že je špatný elektromagnet volnoběhu. Nemůže být závada ještě v něčem jiném, když od studeného motoru to otáčky drží? A kdyby to byl elektromagnet, netušíte kde by se dnes něco podobného dalo sehnat?
Napsal: 14 čer 2008, 20:50
od romcasladky
nomac píše:Ještě jsem přemyšlel nad tim modulem zapalování. Může to dělat bordel od zahřátí od rozdělovače jen na volnoběh a třeba jen na některym válci? Když je ten volnoběh na těch zhruba 500 tak to zní jako kdyby to nepálilo na všechny 4. A ještě kdyby to byl modul, bylo by to poznat na otáčkoměru ne? Má to ještě docela vyběhany ložiska v převodovce takže to nejde moc poznat sluchem jestli pálí vsechny. Mlatí to pomalu jako diesel
Já bych se podíval na cívku,je náchylná na jakékoli změny napětí,díky tomu zapalovacímu modulu,to bylo neštěstí u motoru fire.Ten modul umí tu cívku zkratovat a ona pak nevnoměrně dává napětí,které způsobuje kolísavý chod motoru.
Napsal: 20 črc 2008, 11:38
od SonnyX
mi to dela uplne stejne,pokud je motor teplota pod 50stupnu,to musim dobrzdovat se syticem,kdyz se zahreje na min tech 60,tak je to ok
chcípe
Napsal: 21 srp 2008, 18:29
od filas
Hoj chlapi, taky mi to zdechalo i při zátěži, vyměnil jsem tyristor a snímač otáček v rozdělovači, podltakové regulátor (ten ale pomohl jen na lepší starty) a cívku. Tou to podle mě bylo, protože teď jezdím bez problémů. Vyměňovalo se to celé 2 měsíce, takže byl čas na projíždění a zkoušení, jeslti je to tím či oným dílem. Držím palce!
podtlak
Napsal: 22 srp 2008, 19:16
od SAVOND
myslím že to vypadá na podtlakový regulátor, odšroubovat šroubek, odpojit hadičku, vycvaknout opatrně tu umělohmotnou capku co vede dovnitř a potom do te trubičky fouknout opatrně. Pokud to pujde profouknout nebo bude nejak ucházet, tak je vadnej a dělá to paseku. Pokud nejde profouknout je OK a závadu hledat jinde (třeba seřídit karbec, to pomůže i na spotřebu a celkem dost). Ty regulátory jsou taková muška na tom motoru, při poruše-proražení někdy blbě startuje, jindy nedrží otáčky, kolísají atd. Vždycky bych začal tady a v karburátoru - vyčistit, potom teprve elektrika - dělá to při zahřátí tak bych to na elektriku nesazel. Ten žebrový modul co je na rozdělovači dělá to, že jak se přehřeje tak zdechne a nejde nastartovat pokud neschládne!!! někdo na to dává větřáček z procesoru z PC, mě se to ale zatím nestalo. Předpokládám že máš motor ten co se dělal v 999FIRE jen se zvětšeným obsahem.
Napsal: 22 srp 2008, 19:23
od filas
To je fakt. Ten žebrový modul (tyristor) asi opravdu neumožní opětovný starty pokud motor neschládne. Někdy jsem musel čekat i 10 minut, než jsem mohl ujet dalších pár metrů. Jinak když je řeč o motorech, v techničáku mám napsán objem 986, ale nevím co je to za blbost.Všude nacházím jen 903 (+-) a nebo 999.
Napsal: 22 srp 2008, 19:56
od SAVOND
filas píše:To je fakt. Ten žebrový modul (tyristor) asi opravdu neumožní opětovný starty pokud motor neschládne. Někdy jsem musel čekat i 10 minut, než jsem mohl ujet dalších pár metrů. Jinak když je řeč o motorech, v techničáku mám napsán objem 986, ale nevím co je to za blbost.Všude nacházím jen 903 (+-) a nebo 999.
To se stává na přepisech na dopravce, teď mi tam v malým TP udělala z 1.0 model 1.2 a to měla všechno jasně ve velkym TP. Asi byla přepracovaná a já tam poletím znova..
903 je s tim kulatym vzduch. filtrem a řetězem v rozvodech (ne řemen) je to motor starší a pochází z F 127, to se tam dávalo v začátcích.
999 je novější a od něho potom odvozen i 1.1 ten mel barevně odlišené kryty v motoru - modře, 1.0 šla s černou,bílou. Fire má hranatý filtr a svíčky ze strany od čelního skla. To jsou super motory v karbecu (ve své době snad NEJ malý motory v Evropě), stříkačky se dost mršily - to byl BOSCH tuším. Ani ventily se nepotkaj když praskne rozvoďák, může to jet i bez vody v chladiči a nezadře se... jen kdyby to UNO nerezavělo.
Nicméně
Od 16.07.2008 nemám UNO 45 Fire - udělal nám z něho na dovolené jeden DE-BYL kus šrotu nárazem zezadu Fabií tak ve 110km. Předjížděl zezadu jako hovado a tvrdil že nás a auto za náma neviděl a ani to že odbočujeme doleva. A to za náma 4 auta jela pomalu. Je to totálka, zůstalo jen pár fotek a vzpomínek na to že nás zachránilo.... jsme všichni OK!!! auto jde do šrotu, po 3x hodinách a přeraženém sloupku od značky jsme zůstali bokem na plotu autobazaru a UNO je zlomené-sražené uprostřed. Bylo jako ze škatulky - žádná rezavá potvora
. Po tom všem jsme ho lanem strhnuli z plotu - já jsem ho nastartoval a za udivení okolních lidí a hrozných pazvuků (motor je neporušen) jsem s ním poodjel asi 1km do garáže (než to přišel ohodnotit pojišťovák) to byl taky kus zážitku a umění
...
Napsal: 22 srp 2008, 20:19
od filas
Tak to blahopřeju k NÁDHERNÝMU zážitku, kterej by asi nechtěl nikdo zažit nebo opakovat.
Jinak si mě potěšil, aspoň jsem se ujistil že mám FIRE s karbecem.Akorát nevím, příští týden chcu dělat rozvody (mám najeto 180.000 a nevím kdy byl naposledy měněnej, auto už mám rok) a nevím, jestli kromě rozvoďáku, klíňáku a napínací kladky mám dát i novou vodní pumpu. Ale asi jo. Nebo to někdo z vás nedoporučuje, je s tím hodně drbání?
Napsal: 22 srp 2008, 20:26
od SAVOND
S autem jsem najel asi okolo 50 000km a rozvody jsem dělal jednou - to tehdy když mi zamrzla voda při nečekané zimě a po startu s rozjezdem auto přestalo jet. Při kontrole rozvoďáku se na nás vysypala hrst jeho zubů
. Měnil jsem jen kladku a rozvoďák, vodní pumpa tenkrát byla OK a vše šlapalo dalších asi 40 000km bez poruch. Klíňák jsem vždy po zimě jen napnul a teď byl před tou totálkou už novej (měl týden)
Napsal: 22 srp 2008, 20:34
od filas
Vyměníme a uvidíme.Výměnou nic nezkazím, jen ulehčím peněžence
Ale jinak díky za rady a zkušenosti