Stránka 1 z 2

TYP - Výměna termostatu

Napsal: 17 úno 2008, 15:58
od RePu
Chtel jsem se zeptat jak muzu sam vymenit termostat? Co je pri vymene dulezite? co a jak udelat atd. za vsechny rady budu velmi vdecen. Do servisu se mi to nechce davat jelikoz si myslim ze to nebude tak slozite a servisy za to chcou nehorazne penize. A nevite jak otestuju spravnou funkci termostatu aniz bych ho musel montovat?? uvazoval jsem ze pouziju termostat ze starsiho auta. A jeste muzi dat do Punta SX 60 termostat z Punta 1.1??

Napsal: 17 úno 2008, 20:19
od Carlos
nevim jestli je potřeba vypustit chladící kapalinu, asi by to bylo dobrý, termostat je na dvou šroubech, jenom to vyměníš, neni v tom žádnej problem, záležitost chvilky, jinak odzkoušet ho můžeš tak že ho trochu povaříš a vyzkoušíš jestli se otevřel jestli protejká..... Naopak jakmile je studenej musí těsnit, nebo propouštět jenom nepatrnej čůrek vody :)

Napsal: 17 úno 2008, 21:36
od corleone
Nastartuj za studena, nech motor běžet na volnoběh.
Polož ruku na horní hadici, která vede k chladiči. Během ohřívání motoru musí hadice zůstávat relativně dlouho studená, nanejvýš trochu vlažná. Teprve až teploměr ukáže asi 80 °C (tj. když se otevře termostat) se hadice má celkem rychle zahřát.
Po dosažení asi 90 °C se má spustit ventilátor za chladičem.
Jak se liší termostat u motorů Fire 1108 a 1242 ccm bohužel nevím.

Napsal: 18 úno 2008, 08:38
od SHANE54
Presne tak, ako pise corleone, ak sa ti nezapne ventilator a motor je evidentne horuci....
na vymenu potrebujes samozrejme aj tesnenie (malo by byt sucastou balenia termostatu). robota tak na 20 minut.
tak nech sa podari...

Napsal: 18 úno 2008, 11:05
od Carlos
Nevim jak vy, ale zaprvý nemám na stupnici teploty vody žádný stupně, takže netušim kolik tam zrovna mam, a po výměně termostatu(za stoprocentně funkční-fungl nový), můžu auto nechat nastartované takřka jak dlouho chci a teplota nepřesáhne prostřední dílek, ventilátor se teda nespustí. Měl jsem auto nastartovaný snad dvacet minut, když sem to po výměně zkoušel... Hodně času z toho jsem ho držel i na cca třech tisících, abych se pořádně prohřál a nic.... Je fakt, že jsem to zkoušel na podzim a ne v létě ve třiceti ve stínu... :wink:

Jinak ale ten tip s tou hadicí je dobrej.

Napsal: 18 úno 2008, 12:16
od belisarius
Carlos píše:Nevim jak vy, ale zaprvý nemám na stupnici teploty vody žádný stupně, takže netušim kolik tam zrovna mam, a po výměně termostatu(za stoprocentně funkční-fungl nový), můžu auto nechat nastartované takřka jak dlouho chci a teplota nepřesáhne prostřední dílek, ventilátor se teda nespustí. Měl jsem auto nastartovaný snad dvacet minut, když sem to po výměně zkoušel... Hodně času z toho jsem ho držel i na cca třech tisících, abych se pořádně prohřál a nic.... Je fakt, že jsem to zkoušel na podzim a ne v létě ve třiceti ve stínu... :wink:

Jinak ale ten tip s tou hadicí je dobrej.
Ja som mesiac majitelom Punta mk2 1.2 8V termostat mi drzi sice teplotu presne uprostred tej rysky, ale chcel som vyskusat ci zopne ventilator aby som ho nahodou neuvaril. Takisto 20minut bezal naprazdno a nic sa nedialo. Na chladici som udrzal ruku tak max 3s. Vonku bolo cca 10 stupnov. Ako vyskusat ten ventilator?

Napsal: 18 úno 2008, 12:18
od Pun-to
Na chladiči je čidlo z něj vytáhni konektor a vevnitř ho propoj třeba šroubovákem a větrák se roztočí.

Napsal: 18 úno 2008, 17:35
od RePu
Diky vsem!!

Napsal: 18 úno 2008, 18:14
od belisarius
Pun-to píše:Na chladiči je čidlo z něj vytáhni konektor a vevnitř ho propoj třeba šroubovákem a větrák se roztočí.
Dikes skusim...no a este aby aj to cidlo bolo dobre... :)

Napsal: 18 úno 2008, 19:13
od RePu
nevite jeste kde by se dal nejak levne koupit termostat do Punta MK1

Napsal: 18 úno 2008, 19:37
od onc
RePu píše:nevite jeste kde by se dal nejak levne koupit termostat do Punta MK1
...ja kupoval tady www.autodilykrc.cz

pak zkus pop-art.cz, elitecat.cz

Napsal: 19 úno 2008, 16:40
od RePu
onc píše:
RePu píše:nevite jeste kde by se dal nejak levne koupit termostat do Punta MK1
...ja kupoval tady www.autodilykrc.cz

pak zkus pop-art.cz, elitecat.cz

Diky mrknu na to

Napsal: 19 úno 2008, 20:06
od MIKI-GT
mám podobný problém... Ručička teploty vody při jízdě mimo město je někde na úrovni tý spodní čárky (jakoby 0 ).. pokud jedu ve městě tak je někde 3-4mm nad tou spodní čárkou... ještě když jedu delší cestu mimo město a mám zapnutý topení na 2stupen ventilátoru třeba celou dobu tak to topí tak jako když se mu nechce... prostě vlažný vzduch..pokud to víc prošlápnu tak je to ok..mysíte že je to termostatem?

Napsal: 19 úno 2008, 20:17
od onc
MIKI-GT píše:mám podobný problém... Ručička teploty vody při jízdě mimo město je někde na úrovni tý spodní čárky (jakoby 0 ).. pokud jedu ve městě tak je někde 3-4mm nad tou spodní čárkou... ještě když jedu delší cestu mimo město a mám zapnutý topení na 2stupen ventilátoru třeba celou dobu tak to topí tak jako když se mu nechce... prostě vlažný vzduch..pokud to víc prošlápnu tak je to ok..mysíte že je to termostatem?
... jestli tam mas dostatek chladici kapaliny, tak budes mit termostat v haji ...
... bude furt otevreny ...

Napsal: 20 úno 2008, 11:14
od ultraknyst
MIKI-GT píše:mám podobný problém... Ručička teploty vody při jízdě mimo město je někde na úrovni tý spodní čárky (jakoby 0 ).. pokud jedu ve městě tak je někde 3-4mm nad tou spodní čárkou... ještě když jedu delší cestu mimo město a mám zapnutý topení na 2stupen ventilátoru třeba celou dobu tak to topí tak jako když se mu nechce... prostě vlažný vzduch..pokud to víc prošlápnu tak je to ok..mysíte že je to termostatem?
jj ja mel na gtecku ted to same ale jeste k tomu i to cidlo na teplotu vody, kdyz jsem jel tak pohoda ale na svetlech to slo zavratnou rychlosti nahoru, diky tomu cidlu se me rozvecovala kontrolka rj (vstriku) kdyz jsem mel zaple topeni a jel dlouho konstantni rychlosti, kdyz jsem jel bez topeni (navoleno na chladnej vzduch) tak pohoda ale pekne jsem kosnul. Ted uz cajk