Stránka 1 z 1

HELP - Hluk (klapot) za jízdy

Napsal: 11 úno 2008, 18:52
od Perito
Mám věc k řešení: za jízdy, když vyšlápnu spojku se začne z přední části ozývat zvláštní klapot, který bez spojky opět ustane... Máte s něčím podobným zkušenost? Dík. Jde o puňtíka mk2 sporting 1.2 16V...

Napsal: 11 úno 2008, 19:21
od Vasek176
ložisko spojky je v čajzu

Napsal: 11 úno 2008, 19:33
od Anduril
Jj, je to spojka, spojkove lozisko. Me to taky zlobi, chtel jsem to vymenit, ale bylo mi doporuceno nechat to uplne zhuntovat a vymenit az to bude opravdu treba :) Ale jinak to klidne vymen, i kdyz je lepsi vymenit komplet spojku, nez to lepit po castech.

Napsal: 11 úno 2008, 19:47
od Perito
Taky mě to napadlo, ale když si představím, že budu vyhazovat převodovku... jaj, asi na to nebudu spěchat... nebo až se oteplí, tak venku. Díky za pomoc!

Napsal: 11 úno 2008, 23:00
od pado
To bude na 100% spojkove ložisko.Otec dal na opel novu aj s ložiskom a asi za tyžden sa už hlasilo.To je častý problém aj u iných aut.Takže v pohode jazdi dalej,

Napsal: 12 úno 2008, 07:35
od SHANE54
pri vymene loziska nepotrebujes davat dole prevodovku... nie? jooj uz som tak davno nepozeral do motora, ze nepamatam ako to tam je.
co sa tyka casovania vymeny: kolko ma spojka najazdene?

Napsal: 12 úno 2008, 20:33
od Perito
Spojka má najeto jenom 88tkm... zabírá krásně, tak asi počkám... ikdyž ten zvuk je občas dost an obtíž.

Napsal: 13 úno 2008, 07:34
od jirka.pr
Nechci vás strašit, ale s heslem nechám to dožít nesouhlasím, obzvláště na Puntu. Soudruzi v Italii krapátko nedořešili domečky pro kterých "jezdí"ložisko při vypínání spojky a materiál ložiska, je to totiž AL a Fe a jak známe tyto dva kovy se moc nemusí (oxidace).
Takže jedna sranda je ta že ložisko se časem "špracuje" a spojka jde težko a druhá sranda je to že při takovémto stavu ložisko opotřebí přítlačný talíř. Je to bolest Punt (ještě jsem neviděl, že by Fiat udělal celé auto na 100%, vždycky udělaj nějakej fatal error).
Takže otázka je jestli vyměnit ložisko za 4kila nebo pak ještě přítlačný talíř na 8kil a spojku.
Spojka lze měnit bez demontáže motoru, chce to trošku cviku, jámu či zvedák. Nebo lze celý motor s převodovkou pustit dolu a rozdělat pak. Více v návodech, ale není to žadné velké drama, jde to pěkně a rychle.

Napsal: 13 úno 2008, 07:48
od Anduril
vsak jo, ja to necham uplne do... a pak to vymenim cele, nebudu menit jen lozisko abych zas za nejakou dobu musel menit pritlacny talir a podobne. proste komplet spojku.