Stránka 1 z 3
DISKUZE - Výměna pístních kroužků a simerinků ventilů
Napsal: 10 úno 2008, 11:37
od pietro v
Zdravím, neviete niekto koľko približne trvá a koľko stojí výmena piestových krúžkov. Mám Mk 2 ,1,2 8V r. v. 2002 nab. 150 tis km a papa mi olej. Chcel by som dať spraviť tie krúžky a gufera tyčiek ventilov, len neviem či to papa kvôli tým krúžkom alebo ventilovým guferkam. Je možné, že by už po 150 tis boli krúžky v prdeli?
Máte s tým niekto skúsenosti? Díky
Napsal: 10 úno 2008, 12:12
od Stanno
150 tis a kruzky..dufam ze nie..ja chcem so svojim puntikom nabehat aspon 200tis. bez takychto investicii..
ale asi to zalezi aj od stylu jazdy a od toho kde to behalo..minule som videl v servise Punto 1tku, ktora mala nabehanych 138tis., motor fical na tri valce, z vyfuku cierny dym, v oleji benzin, a agregat bol jak oliaty starym olejom...
som zvedavy aku cenu ti povedia chlapci...
Napsal: 10 úno 2008, 12:24
od Vasek176
tyhle opravy si dělám doma na koleni
Napsal: 10 úno 2008, 16:08
od Pun-to
Špatný kroužky nebudou, ale budou jen zakarbonovaný. Stačí vyčistit.
Napsal: 10 úno 2008, 16:19
od Vasek176
mno já si myslím že to budou dělat spíš gufera ventilů
Napsal: 11 úno 2008, 07:52
od SHANE54
mnoo na vymenu kruzkov je naozaj asi skoro, ale skus ich vycistit, bude na nich asi napalene. a pozri skor na ventily... to by malo papanie oleja zredukovat....
Napsal: 11 úno 2008, 20:01
od jirka.pr
Tak to ti rychle ztvrdly guferka na ventilech, čekal bych , že to vydrží déle
Kroužky na tomhle motoru, stejně jako motor takový přežijou životnost kastle.(Lacine kolik máš na Fire 999? 400kkm?)
Výměna gufer je to otázka 1/2dne a žádné spešl nářadí (kromě momenťáku ) nepotřebuješ, stačí jestli to máš kde dělat a jsi trošku zručnější.
Jinač netuším za jak dlouho si to servis troufne.
Jestli to budou dělat bez sundání hlavy tak ty 2-4hoďky, s hlavou tak 3-5h.
Nic hrozného to není, gufero cca 30kč/ks těsnění pod hlavou cca 5-8kil, těsnění pod ventilové víko 2kila atd.
Důležitější fakt je ten, že budeš vědět, že jsi to měnil a co je ještě potřeba vyměnit (třeba rozvod řemen, kladka, pumpa, udělat vůle atd.)
Vůbec bych se toho nebál, v příručce je to postaný dost do detailu.
Napsal: 12 úno 2008, 12:51
od pietro v
Hm, tak hovoríte, že na krúžky je skoro, tiež som si to myslel, ale že by kvôli tým guferkam žral 0,4 l na 1000 km ?No nič, skúsim to dať spraviť a uvidím.
Dík za rady
Napsal: 12 úno 2008, 13:05
od SHANE54
heeej vsak na mk1 (1,2 8V) uvadzal vyrobca normalnu spotrebu oleja asi 0,3-0,4l na 1000 km (potvrdte prosim ti co mate manual k mk1) u MK2 to neviem ako je. pozrem ked pridem dom...
Napsal: 12 úno 2008, 13:10
od Stanno
chlapci...
v manuali je ze MK1 si moze chlipnut aj 0,7l oleja na 1000km... takze kliiidek.. ja lejem cca tolko.. a mam nabehanych 100tis. km ..
cafte sa
Napsal: 12 úno 2008, 13:35
od SHANE54
NOO TAK VIDIS A MAS TO MAT...... AJ KED MOJE NEZERE TAKMER NIC Z OLEJA...
Napsal: 12 úno 2008, 13:48
od pietro v
To všetko je pravda, ale poznám dvoch ľudí, ktorým to po výmene guferok prestalo úplne žrať. Prečo by to malo žrať , keď nemusí. Myslím si, že tým, že to dám spraviť nič nepokazím, tiež viem, že to nemusí pomôcť, ale za skúšku to stojí nie ?
Napsal: 12 úno 2008, 13:54
od jirka.pr
2:pietro v - nech udělat hlavu (gufera) a spotřeba oleje rapidně klesne.
Na kroužky se stejně nedostaneš. Stačí aby motor někdo uvařil, nebo byl více tepelně namáhany a gufera jsou jak z cukru. Taky mi to žralo podobně a po výměně žádnou spotřebu nepozoruju (maximalně co kde vyteče
)
Napsal: 12 úno 2008, 13:57
od Stanno
jirka.pr píše:2:pietro v - nech udělat hlavu (gufera) a spotřeba oleje rapidně klesne.
Na kroužky se stejně nedostaneš. Stačí aby motor někdo uvařil, nebo byl více tepelně namáhany a gufera jsou jak z cukru. Taky mi to žralo podobně a po výměně žádnou spotřebu nepozoruju (maximalně co kde vyteče
)
tak myslis, ze je to aj moj pripad? ze to niekto predomnou uvaril a nevymenil guferka??? juuuj..ale sa mi nekce do toho...shitik..pochodim este na tom a budem dolievat..ked ma to omrzi tak spravim guferky tiez...
dik za tip
chlapi..toto forum je the best.
sroby
Napsal: 07 bře 2008, 08:38
od pietro v
No rozhodol som sa, ze to budem robit s hlavou dole -aspon nove tesnenie pod hlavou je len plus, ale mam kupit aj nove sroby alebo stacia stare?