Cvakání u zadního stěrače
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 30 led 2008, 08:13
- Bydliště: Šebetov
- Kontaktovat uživatele:
Cvakání u zadního stěrače
Zdravím všechny.Vlastním Fiat Bravo 1.4 12V r.v.99. Můj problém je,že během jízdy nebo po otočení klíčkem zapalování se mi u zadního stěrače ozve divné cvakaní.Dělá to jen někdy jednou nebo dvakrát do týdne.Přitom stěrač funguje normálně a po setření stěračem toto cvakání přestane.Můj kamarád měl podobný problém u Fiata Punto a v sevisu mu řekli,že to je motorkem u stěrače.Po nějaké době mu motorek odešel úplně. Nevíte někdo,čím by to mohlo být? Uvítám každou radu.Díky za pomoc
- Reklama
Re: Cvakání u zadního stěrače
nevim čím to je, ale dříve jsem se s ti setkal na Bravě, zatím se to již neukázalo, připadli mi že to bylo přechodem kontaktů v kufruBanán007 píše:Zdravím všechny.Vlastním Fiat Bravo 1.4 12V r.v.99. Můj problém je,že během jízdy nebo po otočení klíčkem zapalování se mi u zadního stěrače ozve divné cvakaní.Dělá to jen někdy jednou nebo dvakrát do týdne.Přitom stěrač funguje normálně a po setření stěračem toto cvakání přestane.Můj kamarád měl podobný problém u Fiata Punto a v sevisu mu řekli,že to je motorkem u stěrače.Po nějaké době mu motorek odešel úplně. Nevíte někdo,čím by to mohlo být? Uvítám každou radu.Díky za pomoc
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 24 led 2007, 11:57
- Bydliště: Kožlany
- Kontaktovat uživatele:
zadní stěrač
Zdravim měl jsem stejný problém ale měl jsem to jen v kontaktech co snímají pohohu stěrače a ovládají relátko který mi pořád cvakalo prostříkal jsem to kontaktolem a je od toho klid.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 30 led 2008, 08:13
- Bydliště: Šebetov
- Kontaktovat uživatele:
zadní stěrač
Zdravím.
Tak jsem vyskoušel prostříkat kontakty od relé a pořád nic.Na chvíli to bylo dobré a potom zase to samé.Relátko se někdy samo od sebe během jízdy rozcvaká a někdy se rozcvaká už při pouhém pootočení klíčku zapalování.Díval jsem se také jestli nejsou kontakkty nějak zaoxidované nebo volné a všechno je v pořádku.Tak nevím,už mě to docela štve. Uvítám opravdu každou dobrou radu nebo tip.Díky moc.
Tak jsem vyskoušel prostříkat kontakty od relé a pořád nic.Na chvíli to bylo dobré a potom zase to samé.Relátko se někdy samo od sebe během jízdy rozcvaká a někdy se rozcvaká už při pouhém pootočení klíčku zapalování.Díval jsem se také jestli nejsou kontakkty nějak zaoxidované nebo volné a všechno je v pořádku.Tak nevím,už mě to docela štve. Uvítám opravdu každou dobrou radu nebo tip.Díky moc.
Fiat Bravo 1.4 12V 59 kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07 srp 2008, 14:17
Re: zadní stěrač
Banán007 píše:Zdravím.
Tak jsem vyskoušel prostříkat kontakty od relé a pořád nic.Na chvíli to bylo dobré a potom zase to samé.Relátko se někdy samo od sebe během jízdy rozcvaká a někdy se rozcvaká už při pouhém pootočení klíčku zapalování.Díval jsem se také jestli nejsou kontakkty nějak zaoxidované nebo volné a všechno je v pořádku.Tak nevím,už mě to docela štve. Uvítám opravdu každou dobrou radu nebo tip.Díky moc.
to mě ten motůrek nakonec kleknul
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07 srp 2008, 14:17
motůrek
mě to dělalo taky a nokonec kleknul...
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 30 led 2008, 08:13
- Bydliště: Šebetov
- Kontaktovat uživatele:
Zadní stěrač
Zdravím všechny. Tak záhada je vyřešena.U motorku stěrače je plošná deska ve tvaru kola a na něm vykresleny tištěné spoje.Skrz tuto desku je otvor,kterým prochází hřídel od ozubených kol až ke stěrači.Z jedné strany jsou ozubená kolečka na pohon stěrače a z druhé strany jsou uvedené tištěné spoje a na nich jsou přivedeny z relátka 3 měděné pacičky.Stalo se to,že ozubená kolečka byla obalená vazelínou a ta se následně protlačila skrz plošnou desku až na tištěné cesty.Ty byly doslova zapatlány a následně i pacičky od relátka.Docházelo ke špatnému kontaktu vodivých cest a paciček od relátka.Z tohoto důvodu se relátko někdy samo rozcvakalo nebo nereagovalo vůbec.Tak jsem motorek i relátko kompletně rozdělal vyčistil od vazelíny.Znovu namazal ozubená kola.Dával jsem si přitom pozor,aby vazelína zůstala tam kde měla.Nakonec jsem dal vše do kupy a hádejte..........Je to supéééér.Valí to a mám klid
A nakonec menší poznámka: Komu to dělá,tak si to rozdělejte a vyčistěte radši hned,nebo se může stát,že vám motorek jednoho krásného dne odejde úplně.Tak díky a ahoj příště
A nakonec menší poznámka: Komu to dělá,tak si to rozdělejte a vyčistěte radši hned,nebo se může stát,že vám motorek jednoho krásného dne odejde úplně.Tak díky a ahoj příště
Fiat Bravo 1.4 12V 59 kW